HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Skärma glödmatning
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Stajo
Member

592 Posts

Posted - 2011/04/03 :  08:53:50  Show Profile Send Stajo a Private Message  Reply
Hej

Jag har sett många exempel på hur man skall dra AC glödmatning, men jag tror aldrig jag har sett någon som skärmar den. Vad är orsaken till det?

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2011/04/03 :  09:41:57  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Kan vara en praktisk fråga. Har du 8-10 rör i en förstäkare och du ska dra en kabel mellan alla rör blir det krångligt att lägga en skärm också.
De varianter som finns - DC-glöd, tvinnade kablar, balanseringar av olika slag - anses kanske fungera tillräckligt bra.
Go to Top of Page

Imperial
Medlem i AÖ

2646 Posts

Posted - 2011/04/03 :  12:50:44  Show Profile Send Imperial a Private Message  Reply
Tjenare!

AC glöd brukar vara 50Hz till ex rör-slutsteg men i rör Riaa steg så måste man nästan alltid köra med DC för att inte rören ska plocka upp brum.

Skärmad glöd har helt enkelt inte varit nödvändigt tills nu.
Med högfrekvens nätdelar så kommer nya problem å då kan skärmning kanske vara bäst.

/

Rör å tillbehör när jag är med i matchen.
jbl2480@hotmail.com
Deltidare på Hifikit
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000