HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Mobiltelefoner som fungerar???
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

mabron
Member

572 Posts

Posted - 2011/04/02 :  22:43:56  Show Profile Send mabron a Private Message  Reply
finns det nuförtiden att köpa för "rimliga" pengar.
Just nu har vi i familjen 3 st av ett visst fabrikat på verkstad pga fel. Alla inköpta för mindre än ett år sedan

cittroman
Member

2471 Posts

Posted - 2011/04/03 :  02:55:50  Show Profile Send cittroman a Private Message  Reply
Ericsson T39m
Med skogsantenn är den oslagbar.

En man skall under sin livstid: Kört sin Citroen genom garageväggen, Mätt bilbatterispänningen med A området på sitt instrument. Kopplat in ölburkslytar felvända, fundera varför spänningen förvann så snabbt vid avslag att man provar att slå på igen :-)

PS.Horn hör hemma på Älgar och
glas är gjort av grus DS ;-)


Ju mindre desto bättre gränsen går vid 4"
Go to Top of Page

Mey
Member

899 Posts

Posted - 2011/04/03 :  05:51:37  Show Profile Send Mey a Private Message  Reply
Ericsson GH388 är nog den mest strulfria telefonen jag ägt.
De flesta telefoner efter den (i min ägo) har krånglat, merparten har varit mjukvarurelaterat. Efter service har man fått tillbaks dem med en servicerapport som berättar att inget fel påträffats, och mjukvaran uppdaterats, men felet kvarstår likväl när man sätter i sitt eget simkort

Som ett exempel på en bugg i nuvarande telefon, en 2 månader gammal modell;
När telefonen står i ljudlöst läge fungerar inte larmet om det automatiska knapplåset är på. Stänger jag av detta, fungerar larmet som vanligt.
Go to Top of Page

mabron
Member

572 Posts

Posted - 2011/04/03 :  07:26:16  Show Profile Send mabron a Private Message  Reply
Mey: precis den erfarenhet jag har: uppdatering och så i väg tillbaks med den. Strulel finns fortfarande eller kommer ganska snabbt. Har mailat till företaget och de tycker detta är VÄLDIGT konstigt. Men om man pratar med återförsäljarna (3 olika) så är det mycket vanligt problem just på denna tillverkare.
Go to Top of Page

PetterPersson
Brutal-Harry 2007, 100.000-klubben

5803 Posts

Posted - 2011/04/03 :  08:36:31  Show Profile  Visit PetterPersson's Homepage Send PetterPersson a Private Message  Reply
quote:
Ericsson T39m


Jag hade min i 6 år innan jag krachade på cykeln, hade den i framfickan
och dängde den i styret med all kraft bakom...En kompis tvättade sin i
60 grader, då slutade blåtanden att fungera, annars var den felfri. Är
nu inne på mitt femte år på Ericsson K750i.
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2011/04/03 :  09:37:53  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Sony Ericson C702
Go to Top of Page

Gubben i Kalmar
200.000 klubben

2446 Posts

Posted - 2011/04/03 :  09:44:54  Show Profile Send Gubben i Kalmar a Private Message  Reply


För min del har det alltid blivit att "överta"
barnens mobiler. Och när jag lägger dom på hyllan
är mobilerna åtskilliga år. Alla är av märket;
Ericsson.

Men denna gången ville "gubben" ha en "modern
pling plong".
Så jag spenderade frikostigt, 700 kr för en sprillans
ny Ericsson Elm på Tradera.
Jo den funkar kanonfint!


Tommy Björklund

fam_bjorklund@msn.com
Go to Top of Page

mabron
Member

572 Posts

Posted - 2011/04/03 :  10:10:10  Show Profile Send mabron a Private Message  Reply

Tja det är just det märket som vi har.
Så-ny Ericsson

en som i princip aldrig fungerat ordentligt.
en som fungerade i 4 månader
en som fungerade i 5 månader
det förtroendet känns förbrukat

har haft deras telefoner i några år tidigare och de har fungerat/fungerar bra och får nu ersätta dessa "fantastiska nya"
Go to Top of Page

Gordi
fd. Mikael_1979

1922 Posts

Posted - 2011/04/03 :  10:26:56  Show Profile  Visit Gordi's Homepage Send Gordi a Private Message  Reply
dags för en iphone kanske? min nästa lur blir nog en sån.

wHy r u here? ask yourself


Go to Top of Page

CC
Member

3981 Posts

Posted - 2011/04/03 :  16:17:34  Show Profile Send CC a Private Message  Reply
ni verkar verkligen haft otur? Jag har mestadels haft Eriksson och SE telefon och de har skött sig mkt bra. Nuvarande SE X10 Mini är dock mer en leksakstelefon som regelbundet måste startas om för att fungera riktigt samt har en mkt begränsad batteritid :-/
Men det går att ringa med den (oftast) vilket e trevligt.,. Men de e la så att ju fler finesser desto mer kan gå fel! Men ibland saknar jag verkligen min gamla 'hajfena'. Ibland...

"I am not young enough to know everything"
- Oscar Wilde -

"Simplicity is the ultimate sophistication"
- Leonardo da Vinci -
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6794 Posts

Posted - 2011/04/03 :  21:03:45  Show Profile Send Bubbel a Private Message  Reply
jag har en T68i som har fungerat utmärkt i många år nu har högtalaren lagt av och jag får använda handsfri funktionen är det någon som vet vart man hittar en ny högtalare.

Har även funderat på en ny men det verkar som om tillverkarna mest är intresserade att vräka ut en massa telefoner med en massa fel så jag är lite skeptisk till en ny.

Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

Mey
Member

899 Posts

Posted - 2011/04/03 :  21:18:08  Show Profile Send Mey a Private Message  Reply
Euromobile har ett brett sortiment av reservdelar till flera märken.
Har handlat en del därifrån genom åren.
Go to Top of Page

lagun49
Member

138 Posts

Posted - 2011/04/03 :  22:23:22  Show Profile Send lagun49 a Private Message  Reply
Mobilerna var bättre förr! (Jo, jag är 60+).

Lars G

Den som aldrig misslyckats har heller aldrig försökt.
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2011/04/04 :  09:45:39  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message  Reply
Allra bäst var dom för 38 år sedan...

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2011/04/04 :  10:56:31  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Bästa mobilen jag haft, SE K800i
Sämsta mobilen: HP med Windows Mobile
Bästa SmartPhone: iPhone4
Sämsta SmartPhoneOS: Windows Mobile, sicket junk!

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

edison
N.A.udiophile

2529 Posts

Posted - 2011/04/04 :  11:15:05  Show Profile Send edison a Private Message  Reply
Längsta tid i min ägo: Nokia 5110, följt av 3110 som iofs jobbade länge den också.
5110 kom bort, så den kanske hade funkat ännu om den inte försvunnit.

Lånade en SE K700, som använts från och till några år och som ännu fungerar 100%, men den har ju så SMÅ knappar att det nästan är konstigt att jag stått ut med den överhuvudtaget...

Sen dryga året är det en SE W995 som tjänstgör, och det har den gjort utan några strul. Trevlig sak, men säg den lur som inte kunde förbättras...hur som den är fullt tillräcklig för det jag begär av den.

Har aldrig haft nån av mina telefoner på service, jag har nog haft ett hyggligt mått tur.
Dock, 3310:an slutade jag använda för den gav faktiskt upp till slut...men låååångt utanför garantitiden, haha, så ingen verkstad lär få klämma på den.

Edit:
Förväxlade 3110/5110, nu rättat.

SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300
(Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.

Edited by - edison on 2011/04/04 11:18:04
Go to Top of Page

Gaffa
fd. Mabuse

1455 Posts

Posted - 2011/04/18 :  21:24:07  Show Profile  Visit Gaffa's Homepage Send Gaffa a Private Message  Reply
Bästa mobil jag någonsin haft: iPhone 3G
Sämsta mobil jag någonsin haft: samma iPhone 3G

Eländet började med andra OS-uppgraderingen och har aldrig slutat sedan dess. ibland går det inte att svara när det ringer, och stup i kvarten hänger den sig i ~10 sekunder innan den går vidare med det man höll på med. Mycket frustrerande.

Skeptic Friends Network
"When the going gets tough, the tough get duct-tape..."

"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka
Go to Top of Page

Lindgren
Donator: Bildserver

330 Posts

Posted - 2011/04/18 :  21:48:03  Show Profile  Visit Lindgren's Homepage Send Lindgren a Private Message  Reply
Första nalle: Fizz
Sämsta nalle: U8110 och S800i
Mäst omtyckta nalle: T29
längs använda nalle: T300
Mäst hållbara nalle: Z800 + 3110 + k750i + T300 (svårt avgörande)
nuvarande nalle: e75
Totalt Bästa nalle: K750i

Somliga telefoner tål förvånandsvärt mycket stryk/väta, men bästa totalt sett måste bli sonyericsson K750i för min del - en fantastisk balans mellan hållbarhet/storlek/funktionalitet/batterikapacitet.

EDIT: Den enda nalle som dött i min ägo var T300'an efter att jag som fly förbannad bankade telefonen i ett stenbord ett ANTAL gånger tills delarna flög och jag hade vansinnigt ont i handen

DiY and OpenSource is my melody

Edited by - Lindgren on 2011/04/18 21:51:44
Go to Top of Page

stargazer
Member

445 Posts

Posted - 2011/04/19 :  10:54:04  Show Profile Send stargazer a Private Message  Reply
Bästa underhållningsmobil jag ägt:
iPhone (lek, spel, musik, surf, användargränssnitt... kanon)

Sämsta mobilTELEFON: iPhone (usel samtalskvalitet, dålig täckning, kass batteritid och iTunes är en mardröm). Efter två utbytesex på garantin och femtielva klagomål från kund på den dåliga samtalskvaliteten så fick den gå i arv till dottern...

Bästa arbetstelefon: ett antal Nokia E-seriemobiler, kanonsamtalsljud, grym batteritid, säker och trygg arbetshäst men kul... näe absolut inte.

Sämsta "smartphone" jag ägt (och fortfarande äger...): Nokia N8. Symbian är så oerhört underlägset OS, apparna är hemska, inkonsekvent laggande, buggig, inkonsekvent batteritid.. MEN den går att ringa med (till skillnad från iPhone). Kunderna har slutat klaga. Så den får stanna ett tag till iaf.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.29 sekunder. Snitz Forums 2000