HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Hockeypuckar?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

opethic
Member

2890 Posts

Posted - 2011/03/19 :  15:54:05  Show Profile  Visit opethic's Homepage Send opethic a Private Message  Reply
Var köper man hockeypuckar?

Sportaffärer såklart!
Njae, jag har tittat och de har bara några enstaka kvar "Vi får nog in snart, kanske..."
Jag vill gärna ha Juniorpuckar, 8-12 st.

Vet någon om det finns webbutiker som säljer sådana?

Hårdrock på CD & vinyl, nytt och begagnat: http://voodoomusic.tictail.com/
www.facebook.com/BurningSkullRec

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2011/03/19 :  16:14:22  Show Profile Send Vox a Private Message  Reply
Du ska gå till en "riktig" sportaffär som säljer mer än bara kläder.
Jag köpte juniorpuckar mitt i sommaren för ett par år sedan. Fick hänga med ner på lagret där de låg.

En enkel sökning på internet gav följande.
http://www.stadium.se/sport/lagsport/hockeyutrustning/076797/reebok-junior-puck-3-p

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"

Edited by - Vox on 2011/03/19 16:17:15
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2011/03/19 :  17:28:10  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Nya apparatfötter på G?
Go to Top of Page

opethic
Member

2890 Posts

Posted - 2011/03/19 :  18:34:25  Show Profile  Visit opethic's Homepage Send opethic a Private Message  Reply
quote:
Nya apparatfötter på G?
Kanske det, nu kom jag på att det kanske är ett ämne för andra avdelningar på forumet...?
Nåja, skit samma - det blir ett telefonsamtal till Stadium, ska se om det går att beställa ett gäng puckar.

Hårdrock på CD & vinyl, nytt och begagnat: http://voodoomusic.tictail.com/
www.facebook.com/BurningSkullRec
Go to Top of Page

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2011/03/19 :  20:17:02  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message  Reply
Vill bara inflika att Novibra blir marginellt dyrare men MYCKET bättre som apparatfötter eller under högtalare.

Om man däremot ska spela med dom så är puckar att föredra.

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2011/03/19 :  20:22:07  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Puckar är bra som distanser. Sen kan man krydda med lite SD/novibra etc
Go to Top of Page

Mschill
Member

420 Posts

Posted - 2011/03/19 :  20:35:57  Show Profile Send Mschill a Private Message  Reply
Ville bara flika in att ni kan spara MYCKET pengar genom att köpa Novibra hos te.x Maskin och Verktyg i Uppsala, mindre än halva priset än hos Svalander

Snurrar, blänker och transporterar ljud, om den inte var platt kunde man tro det va Gud.
Go to Top of Page

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2011/03/19 :  21:09:32  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message  Reply
Är det samma Novibra då de som Clas Ohlson säljer billigare inte är det?

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

opethic
Member

2890 Posts

Posted - 2011/03/19 :  21:33:03  Show Profile  Visit opethic's Homepage Send opethic a Private Message  Reply
quote:
Puckar är bra som distanser.
Japp, tanken var att få lite space när jag staplar flera slutsteg på varandra .

quote:
quote:
Är det samma Novibra då de som Clas Ohlson säljer billigare inte är det?

Nu blev det snurrigt, menar du att Classes Novibra inte är Novibra?
Jag hade tänkt att ev. ha Novibra under hyllplanen som slutstegen ska stå på.

Hårdrock på CD & vinyl, nytt och begagnat: http://voodoomusic.tictail.com/
www.facebook.com/BurningSkullRec
Go to Top of Page

Mschill
Member

420 Posts

Posted - 2011/03/19 :  22:18:10  Show Profile Send Mschill a Private Message  Reply
Räven - Nej Det är inte den billgia skit Classe säljer. Man kan väl säga att Svalander säljer samma sak som Maskin och Verktyg med flera har sålt i många år. Då det är en standard produkt i industrin för applikationer med låga krav på vibrationsisolering


Hittade info om Novibra AV-platta som det heter egentligen. Novibra är en hel produktfamilj.

http://www.trelleborg.com/upload/IndAVS/Files/Industrial%20PDF/62%20Novibra%20AV%20Plate.pdf

Snurrar, blänker och transporterar ljud, om den inte var platt kunde man tro det va Gud.
Go to Top of Page

Tomas J
fd _T_

1547 Posts

Posted - 2011/03/20 :  08:14:37  Show Profile Send Tomas J a Private Message  Reply
Dessutom så är personalen på maskin & verktyg i uppsala extremt kunnig och trevlig, bara det är värt ett besök

Ett forum dör utan tillströmning av medlemmar, Agera!

Edited by - Tomas J on 2011/03/20 08:15:10
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.11 sekunder. Snitz Forums 2000