HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Hjälp mina tangenter fungarar inte på pcn
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

guy gadbois
Member

2415 Posts

Posted - 2011/02/22 :  22:18:53  Show Profile Send guy gadbois a Private Message  Reply
Har en Dell laptop och när jag startade dstorn så fungerar inte vissa tangenter som punkt-komma-enter-högra shift-ljud av/på m fl Det är rätt svårt att använda datorn utan dem Har startat om ett antal gånger men det verkar inte hjälpa vad göra?

Min anläggningstråd

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2011/02/22 :  22:42:52  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message  Reply
Hade samma problem med en HP dv5000. Det var glapp i det platta kabelband som förbinder tangentplattan med resten. Jag youtubade hur man plockar isär härket och såg till att kabeln hade bra kontakt igen.
Go to Top of Page

guy gadbois
Member

2415 Posts

Posted - 2011/02/22 :  23:00:55  Show Profile Send guy gadbois a Private Message  Reply
är det denna operation du gjorde? http://www.youtube.com/watch?v=mt6M22yPYcc

Min anläggningstråd
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2011/02/22 :  23:07:54  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message  Reply
Ungefär så. Kolla hur det är med flatkabeln som sammanbinder tangentmodulen med resten. Problemet kan ligga där.
Go to Top of Page

guy gadbois
Member

2415 Posts

Posted - 2011/02/22 :  23:09:22  Show Profile Send guy gadbois a Private Message  Reply
tackar för tipset ska pröva imorgon när det är dagsljus

Min anläggningstråd
Go to Top of Page

guy gadbois
Member

2415 Posts

Posted - 2011/02/23 :  10:12:46  Show Profile Send guy gadbois a Private Message  Reply
Nix fungerar fortfarande inte - någon som har nåt ytterligare förslag/tips?

Min anläggningstråd
Go to Top of Page

guy gadbois
Member

2415 Posts

Posted - 2011/02/23 :  11:43:39  Show Profile Send guy gadbois a Private Message  Reply
Har prövat med ett externt tangentbord då fungerar det som vanligt - stärker det teorin om dålig kontakt i laptopens tangentbord? Hur få bra kontakt?

Min anläggningstråd
Go to Top of Page

pak
Member

1572 Posts

Posted - 2011/02/23 :  18:44:47  Show Profile Send pak a Private Message  Reply
Det är inte helt ovanligt att tangentbord slutar funka.Oftast är det kabeln-det ska inte mycket till om den sitter lite fel,men det kan lika gärna va tangentbordet som pajat.Har jobbat med sånt en liten stund för snart ett år sen och det hände allt lite då och då.

-----------OBS------------
Inte att förväxlas med den andra med nästan samma namn!
Go to Top of Page

guy gadbois
Member

2415 Posts

Posted - 2011/02/23 :  20:27:10  Show Profile Send guy gadbois a Private Message  Reply
Satt halva dagen och plockade med tangentbordet. Har tagit bort alla knappar runt de berörda områdena och blåst rent samt dragit i och ur anslutningarna några gånger extra. Ingenting hände och problemen kvarstod.

Plötsligt efter middagen när jag kom till datorn fungerade allt igen... men hur länge? Nåväl - så länge det fungerar så klagar jag inte.

Min anläggningstråd
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000