HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Program för redigera DVD.
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Mickel-mackel
RödaTråden vinnare

4935 Posts

Posted - 2011/02/13 :  18:38:22  Show Profile Send Mickel-mackel a Private Message  Reply
Tjaba.
Jag skulle vilja plocka ut lite olika scener och/eller avsnitt ur några av våra DVD-filmer och sätta ihop
till en ny film jag kan bränna, åt barnen.

Tips på lämpligt och lättförstått program önskas.

Edited by - Mickel-mackel on 2011/02/13 18:38:56

Comus
Member

321 Posts

Posted - 2011/02/15 :  20:57:44  Show Profile  Visit Comus's Homepage Send Comus a Private Message  Reply
Hej!

Virtualdub är enkelt och gratis, du bör nog använda virtualdub mpeg2
som finns här:

http://home.comcast.net/~fcchandler/stable/index.html


P.s. Jag vet inte hur programmet hanterar ljud från dvd men det är gratis så testa.

Comus

Edited by - Comus on 2011/02/15 20:59:53
Go to Top of Page

Mickel-mackel
RödaTråden vinnare

4935 Posts

Posted - 2011/02/15 :  23:12:36  Show Profile Send Mickel-mackel a Private Message  Reply
Jag ska kolla vad programmet kan, imorgon kväll tidigast.
Tack.

Fler förslag?
Go to Top of Page

Mickel-mackel
RödaTråden vinnare

4935 Posts

Posted - 2011/03/13 :  23:33:25  Show Profile Send Mickel-mackel a Private Message  Reply
Virtualdub har jag laddat hem.
Och ja, det kunde rippa ner materialet från DVD'n, men dock blev resultatet knäppt.
Möjligen pga något kopieringsskydd eller så, vem vet.

Googlande och letande har visat mig till bitRipper och AutoGK men även dessa har varit sisådär.

Men nu har jag funnit DVD-shrink, och JA det rippar ner DVD-skivan jättebra, och man kan välja valfria
avsnitt från skivan också.

Så nu har jag kommit halvvägs.
I värsta fall kan ajg välja ut önskade avsnitt och sen komprimera dessa lite med t.ex VLC-player för
att slutligen lägga ihop allt i en playlist i mediaspelaren.

Men det vore ännu trevligare att finna ett program som jag kan lägga ihop de olika bitarna av film med
och eventuellt även klippa i materialet ännu lite finare, så man inte är styrd av avsnittsgränserna.

Har någon nån idé om lämpliga program så tas det tacksamt emot, men om det kniper klarar jag mig så här.
Go to Top of Page

CarlssonH
Skämtsam

1265 Posts

Posted - 2011/03/14 :  07:38:36  Show Profile Send CarlssonH a Private Message  Reply
Sedan finns ju DVDFab oxo, kostar lite men gör ett sjuhelsickes bra jobb när man ska dela upp filmer och/eller konvertera mellan olika format.
Enda nackdelen är att det är lite långsamt som brännarprogram.
Har själv haft programmet i något år nu och plockat ut valda delar ur olika filmer för barnen för att bränna på nya skivor.

A balanced diet is a cookie in each hand.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000