HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 B&C 15TBX100
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Mathias på Öckerö
fd. Morfendite

795 Posts

Posted - 2011/01/10 :  09:20:28  Show Profile Send Mathias på Öckerö a Private Message  Reply
Jo, då dessa element verkar fungera bra hos flera här på forumet är jag spekulant på ett par begagnade B&C 15TBX100:

http://www.ljudoljus.net/viewtopic.php?f=15&t=6422

Två frågor då:

Är det ett ok pris?

Är det någon annan som är intresserad av att köpa ett par då de endast säljs två och två, (med eller utan låda)?

Länk till nytt element med nypris:http://www.hifikit.se/index.php?id=2197

Varje timmas spekulerande över sådant man inte kommer att märka nån skillnad av är en timma förlorad lyssningstid.

Edited by - Mathias på Öckerö on 2011/01/10 09:32:00

Joda
fd. David_Web, Klubbmästare, Svavel

1407 Posts

Posted - 2011/01/10 :  11:41:58  Show Profile Send Joda a Private Message  Reply
Thomann tar runt 2670:-(299¤) + 140:-(15¤) frakt(oavsett storlek). Blir kanske lite mer pga växlingsavgift.
Thomann kan ta hem det mesta om man frågar snällt.

Om det är värt att köpa begagnat eller inte beror nog på skick. Mina B&C 15PE40 är begagnade och är riktigt fina. Lite skräpiga på vissa ställen men det är bara att göra rent. Satt i en bio om jag minns rätt.
Nu är ju 15TBX100 riktigt robusta saker så dom bör ju vara okej.
Sen är det ju frakt inom Sverige också som kan sticka iväg.

Is that him?
That's the buffet table.
Well, how can we be sure unless we question it?

The D just stands for digital. The amp turns itself on and off between notes to save power.
Yeah! I love reading, and my head isn't even close to the shape of an egg!
It's more the shape of an apple, or maybe an orange, but a BIG orange, more like a grapefruit really...

Är klubbmästare i SVAVEL.
Go to Top of Page

PetterPersson
Brutal-Harry 2007, 100.000-klubben

5803 Posts

Posted - 2011/01/10 :  21:15:55  Show Profile  Visit PetterPersson's Homepage Send PetterPersson a Private Message  Reply
Jag mailade Thomann i slutet av december 2010 och de sa att de inte sålde 15TBX100 längre tyvärr.
Go to Top of Page

Joda
fd. David_Web, Klubbmästare, Svavel

1407 Posts

Posted - 2011/01/10 :  22:00:21  Show Profile Send Joda a Private Message  Reply
Segt. Undrar varför dom la av.
Var den 1/7 2010 jag frågade.

Kanske hjälper om fler frågar.

Is that him?
That's the buffet table.
Well, how can we be sure unless we question it?

The D just stands for digital. The amp turns itself on and off between notes to save power.
Yeah! I love reading, and my head isn't even close to the shape of an egg!
It's more the shape of an apple, or maybe an orange, but a BIG orange, more like a grapefruit really...

Är klubbmästare i SVAVEL.
Go to Top of Page

Mathias på Öckerö
fd. Morfendite

795 Posts

Posted - 2011/01/11 :  17:50:53  Show Profile Send Mathias på Öckerö a Private Message  Reply
Killen jag har kontakt med har ju då fyra basreflexlådor med två element var, dessutom tror jag han har lite annat trevligt som 12"JBL-koaxialer. Om man (vi) slår till på alltihop kanske det går att få ett bra pris.
Är det nå'n som är intresserad?

Varje timmas spekulerande över sådant man inte kommer att märka nån skillnad av är en timma förlorad lyssningstid.
Go to Top of Page

matsj
Member

937 Posts

Posted - 2011/01/11 :  19:16:20  Show Profile Send matsj a Private Message  Reply
Jag e också intresserad.

mats

1W=115db.
Go to Top of Page

Mathias på Öckerö
fd. Morfendite

795 Posts

Posted - 2011/01/11 :  22:24:05  Show Profile Send Mathias på Öckerö a Private Message  Reply
Ok, jag tingar två, för 5000 kr, eller mindre om det går att pruta.
Nå'n annan som vill tinga?

Varje timmas spekulerande över sådant man inte kommer att märka nån skillnad av är en timma förlorad lyssningstid.
Go to Top of Page

Imperial
Medlem i AÖ

2646 Posts

Posted - 2011/01/11 :  23:42:01  Show Profile Send Imperial a Private Message  Reply
Nu känns det som skrottarmen är igång igen men ett par JBL Coax är intressant om priset är rätt.
Det viktiga för mig är funktionen på 12" medans diskant driver får gärna vara trasiga.

Har han nåt med 18Sound till salu

Mvh.

Rör å tillbehör när jag är med i matchen.
jbl2480@hotmail.com
Deltidare på Hifikit
Go to Top of Page

more10
Member

2112 Posts

Posted - 2011/01/12 :  12:08:49  Show Profile Send more10 a Private Message  Reply
JBL är jag också intresserad av, kan du kolla vad han har och vad det är för pris?

Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet
Go to Top of Page

Mathias på Öckerö
fd. Morfendite

795 Posts

Posted - 2011/01/25 :  12:23:08  Show Profile Send Mathias på Öckerö a Private Message  Reply
Hej igen. Koaxerna det är frågan om är åtta stycken JBL 2152H:

http://www.usspeaker.com/jbl%202152H-1.htm

För dem alla åtta vill han ha 10kkr plus moms.
Men ju mer grejjer vi handlar desto bättre prutläge blir det ju.

Varje timmas spekulerande över sådant man inte kommer att märka nån skillnad av är en timma förlorad lyssningstid.
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2011/01/25 :  12:45:25  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
http://www.jblpro.com/pub/components/2152.pdf

Vad ska ni stötta med under 200Hz, är det kombo 15TBX100 och dessa som ska bli?
I så fall får man fylla i under 40 om man vill ha den riktig lågbasen.
Kanske ska man komplettera med nån supertweeter också? 4-vägare är en utmaning minsann.

Jag är skeptisk...

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Mathias på Öckerö
fd. Morfendite

795 Posts

Posted - 2011/01/25 :  23:55:20  Show Profile Send Mathias på Öckerö a Private Message  Reply
Själv är jag intresserad av två 15TBX100 till bion och eventuellt två till för stereorummet. Inte koaxerna.

Varje timmas spekulerande över sådant man inte kommer att märka nån skillnad av är en timma förlorad lyssningstid.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000