HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Vilken är din senaste HiFi-investering?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 44

Jojje66
100.000-klubben

381 Posts

Posted - 2013/03/09 :  16:23:56  Show Profile Send Jojje66 a Private Message  Reply
I början av veckan kom det hem en ny nätdel till min Squeezebox touch. En S-Booster "Best of Two Worlds Solution". Hade inga jätteförväntningar men ville ge den en chans.

http://www.squeeze-upgrade.com/logitech-lineaire-voeding-voor-squeezebox-touch-p-1572.html?language=en

Den har sedan dess varit ansluten till vägguttaget. En ledig stund infann sig nu på eftermiddagen vilket innebar provlyssning.
Kan bara konstatera att den är välvärd pengarna. Förvånad!!!

Vänliga hälsningar Johan
Go to Top of Page

swingpjatt
Member

338 Posts

Posted - 2013/03/15 :  11:45:39  Show Profile Send swingpjatt a Private Message  Reply
En Naim UnitiQute som signalkälla( som får omvandlas i den tidigare införskaffade T+A dac 8) och en Unison Reserch S6 som skapar välljudet.

Handla nu! svepningen har inga fickor.
Go to Top of Page

Micke.e
Member

241 Posts

Posted - 2013/03/15 :  15:55:44  Show Profile Send Micke.e a Private Message  Reply
Pro-ject Debut Carbon Esprit i rött, Kolfiber arm och akryl platta med fabriksmonterad Ortofon 2M Red.
Samt ett Graham Slee Gram Amp 2 Se Riaa.

Min första skivspelare, detta är ju jätteroligt :)
Go to Top of Page

Passerati
Member

3449 Posts

Posted - 2013/03/17 :  17:08:36  Show Profile Send Passerati a Private Message  Reply
En DLS Nordica 10"
Go to Top of Page

HLindgren
Member

1143 Posts

Posted - 2013/03/23 :  17:06:58  Show Profile  Visit HLindgren's Homepage Send HLindgren a Private Message  Reply
Idag blev det lite Retro Hifi...en Yamaha CR-2020 sent 70-tal. Kostade gratis hos MC-klubben som hade flyttstädning
Den fungerar men sprakar lite när man vrider på dom olika pottarna. Det small till när jag stängde av den och en fin liten rökstrimma uppenbara sig. Så min första tanke var att nu var det roliga slut, döm till min förvåning att den fortfarande fungerar men går inte stänga av.

HenrikL
Om det inte går att laga med silvertejp så är det trasigt :-P
Go to Top of Page

Io
Member

473 Posts

Posted - 2013/03/23 :  17:40:12  Show Profile Send Io a Private Message  Reply
Visserligen inget inköp utan snarare Sambo Goes DIY. Men ljudet i lurarna- Sennheiser iE8 - har definitivt
blivit varmare, om än något luddigt. Annars är den stora vinsten att jag mer sällan trasslar ihop lurarna.
/Olle

• Simply Black Magic & Cantus, Miyajima Shilabe, Stevens & Billington TX103, Audion Premiere 2

• Pioneer 668, PC, Chord Qutest

• Bladelius Saga MkII

• Audion Silvernight MkII alt. Bladelius Mode

• Tannoy Arden

• Supra Sword & LoRad

Go to Top of Page

fixarstig
Member

1752 Posts

Posted - 2013/03/23 :  17:54:42  Show Profile Send fixarstig a Private Message  Reply
quote:
fungerar men går inte stänga av.
Stackarn fick väl en chock efter alla år i tystnad. Kör den varsamt så kanske den hämtar sig

Mera bilder åt folket
Go to Top of Page

opethic
Member

2890 Posts

Posted - 2013/04/12 :  23:02:54  Show Profile  Visit opethic's Homepage Send opethic a Private Message  Reply
Jag tror och hoppats att jag har gjort ett fynd på blocket idag
Ett par Cerwin Vega från gissningsvis tidigt 80-tal som enligt säljaren ska vara i fullt fungerande skick köptes osedda och ohörda för kaffepengar!
Återstår då bara att se hur de ser ut och vad jag ska ha dom till...

Hårdrock på CD & vinyl, nytt och begagnat: http://voodoomusic.tictail.com/
www.facebook.com/BurningSkullRec
Go to Top of Page

Bowete
Member

55 Posts

Posted - 2013/04/13 :  20:01:11  Show Profile Send Bowete a Private Message  Reply
Investerade i denna combo nyligen.

http://i496.photobucket.com/albums/rr327/myrman/Gryphon-1.jpg

Lånad bild.

Snygg och flexibel med mycket god ljudåtergivning

Att finnas är bra.Annars hade man ju inte funnits.
Go to Top of Page

paradigm
Member

958 Posts

Posted - 2013/04/23 :  15:57:31  Show Profile Send paradigm a Private Message  Reply
En som jag hoppas god investering!
Har just köpt två st SACD spelare från Blocket. En Denon DVD 2930 och en Philips DVD-963SA, för sammanlagt 1200kr. Är ju bra att ha en i reserv, ifall att...
Denonspelaren, hade när jag skulle köpa den lite problem att läsa in den hybridskiva jag hade med mig, så jag fick ju lov att pruta lite, för jag vet ju att det brukar
gå loss på runt 1500 att få lasern bytt.
Nu fick jag emellertid tips om köp av laser för 250kr ink. frakt och fina tips på hur man byter, så jag kommer nog billigt undan om man betänker
att många exklusiva och väldans dyra SACD spelare inte är nämnvärt bättre, eftersom de ofta har likadan laser och i övrigt är försedda med snarlikt innanmäte.

Varför ska man kasta pengar i sjön, bara för rätten att få skryta lite!?

Edited by - paradigm on 2013/04/23 16:06:24
Go to Top of Page

Passerati
Member

3449 Posts

Posted - 2013/05/11 :  22:36:23  Show Profile Send Passerati a Private Message  Reply
Fyndat en La Folia cd-skiva för 10 spänn, och två feta Harmoni Mundi boxar (+30 skivor) för en hel del mera...

La Folia, skivan jag letat efter i några år och som jag nu nog inte kommer att lyssna på annat än när det ska testat med hifi-gnissel och -pang
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2013/05/11 :  22:52:02  Show Profile Send Larsho a Private Message  Reply
Införskaffades idag med tillhörande cd-spelare YC 201, tyvärr krånglar cd-rom enheten men ska försöka hitta en sådan o byta den snarast.

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

paradigm
Member

958 Posts

Posted - 2013/05/12 :  12:45:03  Show Profile Send paradigm a Private Message  Reply
Blev uppringd av en kille inte så långt ifrån mig som hade en Denon DVD 3930 i fint skick med originaltillbehör och kartong, som jag inte kunde motstå att köpa
för 1700. Har inget att anmärka på, när det gäller ljudet!!! :-)

Edited by - paradigm on 2013/05/14 12:11:54
Go to Top of Page

Snutten
200.000-klubben

3452 Posts

Posted - 2013/05/12 :  20:24:11  Show Profile Send Snutten a Private Message  Reply
En begagnad Kimber KCAG signalkabel.
Go to Top of Page

Figge
200.000-klubben

2175 Posts

Posted - 2013/05/14 :  17:38:29  Show Profile Send Figge a Private Message  Reply
En Vetere Pulse B, wow!

Meridian G08, Thorens 160 Super med SME III och Soundsmith Aida, Trilogy 907, Kimber KCTG, Music First Baby Reference, Pure Audio Reference 2, Vertere Pulse R XLR, Vertere Pulse B Rca,Chord Sarum T och Chord Sarum T jumpers.Verity Audio Rienzi med Cerabase. Nordost Vishnu, Kemp power strip 8 med Hi power cable.
Cerabase, Cerapuc och Ceraball. X-can V8, Hifiman HE-400i. Luxman T-12.
Lyssna på bra musik med god mat
Cykling och randoné på skidor.

Go to Top of Page

Nightx
Member

175 Posts

Posted - 2013/05/14 :  20:53:32  Show Profile Send Nightx a Private Message  Reply
begagnat försteg primare pre30.. nu ska de bara hittas en dvd30 också :)
Go to Top of Page

oliver
Member

714 Posts

Posted - 2013/05/16 :  13:01:13  Show Profile Send oliver a Private Message  Reply
En skivspelare Pro-Ject Xpression1 beg och 11 Lpskivor varav 9 Pink Floyd. hade en gammal Thorens spelare förut men faktiskt blev det skillnad lite djupare och mer artikulerad bas, (samma pickup)och lite mer soundstage.Bra köp.

Skeptiker
Go to Top of Page

Bobbokrull
f.d. "Robin Fischer"

2165 Posts

Posted - 2013/06/05 :  20:18:19  Show Profile Send Bobbokrull a Private Message  Reply
Musical Fidelity M6i :-)
Go to Top of Page

Snutten
200.000-klubben

3452 Posts

Posted - 2013/06/05 :  20:37:57  Show Profile Send Snutten a Private Message  Reply
En Vertere Pulse B signalkabel .
Go to Top of Page

bing
Member

130 Posts

Posted - 2013/06/16 :  20:07:47  Show Profile Send bing a Private Message  Reply
En Totem Amber OjOjOjOjjj vad bra det låter

alla öron är olika
Go to Top of Page

Audiovector
Member

1991 Posts

Posted - 2013/06/17 :  16:43:42  Show Profile  Visit Audiovector's Homepage Send Audiovector a Private Message  Reply
En Denon DVD-3930 till! Denna gång en SVART. :)

Gudomlig som CD-spelare...

Anläggning 1) ELAC FS-249, Cambridge Audio 851W, Cambridge Audio 840E, Cambridge Audio 851D, Chord Signature reference, Monitor Audio Silver W12, Marantz SR-7011 samt Real Cable Chenonceau RCA, Onkyo DX-C390 samt Bluesound Node.

Anläggning 2) Focal Chorus 836W, Cambridge Audio 851C, Roksan Caspian M2 Power Amp
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2013/06/21 :  10:17:09  Show Profile Send ekman a Private Message  Reply
Ett par Nordost Heimdall2 är senaste inköpet och de spelar otroligt bra. Hade ett par Frey1 tidigare men de har ingen chans mot dessa. Mycket tyngre ljud med betydligt mer bas och lugn.
Go to Top of Page

Bettini
Starting Member

15 Posts

Posted - 2013/06/22 :  08:23:48  Show Profile Send Bettini a Private Message  Reply
Jag har bytt min Rega DAC mot en Hegel HD20.
Regan är fin men jag har kommit fram till att jag inte riktigt gillar det brittiska ljudet. Jag föredrar mikrodetaljer och transparans.

Varför mäta? Låter det bra så är det bra.
Go to Top of Page

lennartj
Member

1273 Posts

Posted - 2013/06/26 :  03:18:31  Show Profile Send lennartj a Private Message  Reply
Habegäret för MC75'orna väcktes direkt när McIntosh släppte sin kombination av avsevärt moderniserade C22 och 2 styck MC75 till sitt 60-årsjubileum. Två hinder fanns, ingen handlare fick dela paketen och C22 är i princip en strippad version av C2300 som jag köpt året innan som har fler in- och utgångar och varenda funktion kan styras från fjärren,
och prissättningen - ingen jubileumsrabatt där, inte. 18.500 Euro blev 160.000 SEK - alldeles för mycket, tyckte jag och många andra.
Handlare som nu har haft ett sådant kit stående i bortåt 4 år har blivit flexiblare, så nu kunde jag slå till på ett par MC75:

/lennartj
"Friskt kopplat, hälften brunnet"
Go to Top of Page

lennartj
Member

1273 Posts

Posted - 2013/06/26 :  03:29:00  Show Profile Send lennartj a Private Message  Reply
@Passerati:
grattis till Folian, även om jag mest använder den för att utvärdera anläggningar tycker jag att det är kul att lyssna på längre avsnitt ibland.
Ett mycket avslöjande parti beträffande perspektivåtergivningen är ballongsläppet en bit in på spår 2.

/lennartj
"Friskt kopplat, hälften brunnet"
Go to Top of Page
Page: of 44 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.59 sekunder. Snitz Forums 2000