HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Bra på Exel??
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Pettersson
Member

441 Posts

Posted - 2010/11/29 :  16:49:51  Show Profile Send Pettersson a Private Message  Reply
..trodde jag att jag var men det står helt stilla nu...

Fick det ärorika uppdraget att fixa en bemanningslista på jobbet idag och tänkte väl det löser jag på en kvart men det var tydligen lite för länge sedan jag gjorde detta..

Jag har gjort ett schema och tilldelat varje kollega ett nr som ska placeras ut löpande i olika celler i en viss ordning (nr 1 tom 6). När sexan är utplacerad ska ettan komma efteråt osv på 10st flikar efter varandra (varje flik ser likadan ut).Grejen är att det går inte jämt ut på varje flik utan det nr som kommer efter det sista nr på en flik ska vara på i första cellen på nästkommande flik..


När detta är klart så ska varje nr omvandlas till en femställig signatur (ex min som är pepmg) vilket jag tror jag kan lösa...


hjäälp





Marten svansen....mina åsikter är mina egna
Det är resan som är målet.......
Mina Spotify favoriter..pettersson
Gondul M + Audio Space KT-88 + keram-stativare

johmi
Member

215 Posts

Posted - 2010/11/29 :  20:46:32  Show Profile Send johmi a Private Message  Reply
Låter inte helt omöjligt. Behöver nog rota i "arkivet" lite först.

Densen/Music Hall/Primare NP5 + Hegel HD11/Rega RP3 SE/Dynaudio
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8776 Posts

Posted - 2010/11/29 :  21:21:58  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
Om inte kalkylarket behöver vara dynamiskt så tycker jag att du gör det väldigt svårt för dig.
Du kan ju lika gärna lägga ut de sex signaturerna i den ordning de ska vara och sedan bara köra typ =C2 och sedan dra i hörnet tills du fyllt arket.
På nästa ark kan du hämta de sista cellerna på förra arket (typ =Sheet1!C30) i de första sex cellerna. Sedan hämtar du de ovanför enligt samma modell som på cellerna under de sex första.

Lite dynamiskt blir det för du kan ändra signaturerna i de sex första cellerna på första arket och då hänger resten med.

Edit:
Så här alltså: http://martinstenlund.se/files/temp/exempel.xlsx

Observera att det dock bara är fem upprepningar i den filen.

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000