HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 iPhone skit/med musik
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Passerati
Member

3448 Posts

Posted - 2010/11/20 :  02:33:51  Show Profile Send Passerati a Private Message  Reply
Behöver skön musik imorrn bitti. Går inte lägga till musik i biblioteket, hur gör ni? *arg och förbannad samt trött*

Kmj
Member

2870 Posts

Posted - 2010/11/20 :  08:27:51  Show Profile Send Kmj a Private Message  Reply
ingen aning men jag kommer sitta med samma mög om dryga timmen.

.....where the music comes to die.
Go to Top of Page

Gaffa
fd. Mabuse

1455 Posts

Posted - 2010/11/20 :  10:49:14  Show Profile  Visit Gaffa's Homepage Send Gaffa a Private Message  Reply
Förstår inte vad det är som inte fungerar.
Ni använder väl iTunes?

Skeptic Friends Network
"When the going gets tough, the tough get duct-tape..."

"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka
Go to Top of Page

jonasz
Member

2542 Posts

Posted - 2010/11/20 :  11:17:59  Show Profile Send jonasz a Private Message  Reply
Samma här, får inte in nån musik heller...

You'll Never Walk Alone...
Go to Top of Page

Kmj
Member

2870 Posts

Posted - 2010/11/20 :  15:20:32  Show Profile Send Kmj a Private Message  Reply
Installerade precis itunes och klickade på:
"Arkiv"->"Lägg till mapp i bibliotek" och bara klickade på min musikmapp. Det tar ju sin tid att lägga till allt men det räckte.

.....where the music comes to die.
Go to Top of Page

jonasz
Member

2542 Posts

Posted - 2010/11/20 :  16:28:12  Show Profile Send jonasz a Private Message  Reply
Jomen sen ska de synkas med telefonen utan att det blir error osv också... Förmodligen nåt fel på min telefon eller Vista...

You'll Never Walk Alone...

Edited by - jonasz on 2010/11/20 16:30:23
Go to Top of Page

Passerati
Member

3448 Posts

Posted - 2010/11/20 :  18:30:11  Show Profile Send Passerati a Private Message  Reply
quote:
Kmj
Installerade precis itunes och klickade på:
"Arkiv"->"Lägg till mapp i bibliotek" och bara klickade på min musikmapp. Det tar ju sin tid att lägga till allt men det räckte.
Gjort exakt så via Vista, men det läggs aldrig till någon musik. Går skapa spellistor med, men utan innehåll. Går synka telefonen med datorn, men bara så att div program försvinner ur telefonen
Go to Top of Page

jonasz
Member

2542 Posts

Posted - 2010/11/20 :  19:59:32  Show Profile Send jonasz a Private Message  Reply
De få låtar iTunes påstår sig ha överfört innan det skiter sig går inte att hitta på telefonen. Det kanske är en Vista64 / itunes / iphone problem?

You'll Never Walk Alone...
Go to Top of Page

Gaffa
fd. Mabuse

1455 Posts

Posted - 2010/11/20 :  20:08:27  Show Profile  Visit Gaffa's Homepage Send Gaffa a Private Message  Reply
Jag har Win XP. Skulle inte släppa en CD eller DVD med Vista på i närheten av min dator. Sitter med dyngan på jobbet och det genererar en hel del produktivitetsbortfall.

Skeptic Friends Network
"When the going gets tough, the tough get duct-tape..."

"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7939 Posts

Posted - 2010/11/21 :  10:06:38  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message  Reply
Dum fråga, men ni har väl rätt format på musiken?

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

Passerati
Member

3448 Posts

Posted - 2010/11/21 :  11:17:57  Show Profile Send Passerati a Private Message  Reply
Tyvärr ja..

Edit, kommer installera om itunes!

Edited by - Passerati on 2010/11/21 11:18:22
Go to Top of Page

Nygga
Member

303 Posts

Posted - 2010/11/21 :  18:21:44  Show Profile Send Nygga a Private Message  Reply
Ett problem jag stötte på till min IPOD var att USB utgångarna som sitter på fronten i datorn inte fungerade tillsammans med spelaren. Nåt knas var det med GIGABYTES moderkort. Pluggade i USB:n på baksidan datorn sen funkade det.
Kör Mediamonkey som musikbibliotek/spelare. Mycket mera lättanvänt än iTUNES

Mvh Nygga

Systemet: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=39740
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7939 Posts

Posted - 2010/11/21 :  19:49:44  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message  Reply
Har ni testat att föra över musiken manuellt i iTunes med drag and drop?

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

Passerati
Member

3448 Posts

Posted - 2010/11/21 :  22:06:53  Show Profile Send Passerati a Private Message  Reply
Testat allt möjligt, kommit fram till att jag ska prova en ominstallation (som inte blitt gjort än ikväll dock)
Go to Top of Page

jonasz
Member

2542 Posts

Posted - 2010/11/22 :  22:41:04  Show Profile Send jonasz a Private Message  Reply
Nu har det löst sig för mig. Avinstallerade Zonealarm och kör nu med Vistas egna brandvägg. Funkar nu klockrent. Passade på att uppgradera operativ till 4.2.1 också.

You'll Never Walk Alone...
Go to Top of Page

Passerati
Member

3448 Posts

Posted - 2010/11/24 :  00:29:56  Show Profile Send Passerati a Private Message  Reply
Tack för tipset, ett program bråkade. Löst sig här med nu.
Go to Top of Page

Passerati
Member

3448 Posts

Posted - 2011/07/10 :  08:38:36  Show Profile Send Passerati a Private Message  Reply
Uppdaterar tråden efter en tid med testande av Apples förlustfri och diverse format, det låter sämre än paranoid-rippad FLAC på t.o.m. halvt avslöjande anläggningar i mitt tycke.

Vad sjutton använder ni för format och sk appar för att få ett detaljerat ljud ur en ajfön?
Go to Top of Page

Ampalang
fd. drbob

1136 Posts

Posted - 2011/07/10 :  09:20:39  Show Profile Send Ampalang a Private Message  Reply
AIFF låter bättre än det mesta annat i mina öron, alltså Apples svar på WAW.
Go to Top of Page

Hornta
Member

1107 Posts

Posted - 2011/07/10 :  16:14:02  Show Profile Send Hornta a Private Message  Reply
Tycker AIFF och m4a (lossless) fungerar minst lika bra som FLAC, plus att man kan ha taggar på låtarna vilket är ett mycket stort plus!

Stereon: DIY: Synergy Horn + 15" baslåda | Anaview AMS1000 och ALC0180 | MiniDSP | Emotiva UMC-200 | AppleTV 4 | Rega P3 | Energy-transformers Vibb-eaters
Cyklar: Speciallzied Enduro 29/6fattie Elite 2017 w/ lyrik 180mm | Specialized Stumpjumper FSR 26" EVO w/ pike 160mm & monarch+ 150mm
Minhembio: http://www.minhembio.com/mikaelhornqvist/
Go to Top of Page

Passerati
Member

3448 Posts

Posted - 2011/07/23 :  18:52:06  Show Profile Send Passerati a Private Message  Reply
Många gillar äpple och ska visa hur detaljerat/bra ljudet är, jag tycker dock ej det.

Finns det något speciellt audiofilur sätt, som blir ovanligt bra, att rippa musik på
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7939 Posts

Posted - 2011/07/23 :  19:29:30  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message  Reply
dBpoweramp. Kostar pengar men är värd varenda krona.
Annars är EAC gratis men är rätt bökig.
iTunes är ett sämre ripp-program som ger sämre ljud. Tyvärr, eftersom jag rippat mycket med iTunes.
dBpoweramp ger mer välljudande filer.
En förklaring till det kan man hitta här:
http://soundcheck-audio.blogspot.com/2011/05/cd-extraction-study.html#more
Inte för att jag riktigt förstår men det handlar om någon sorts inställning som måste göras för varje cd-läsare och som iTunes struntar i. Dessutom använder sig dBpoweramp av något som kallas accuraterip, där den rippade filens checksumma jämförs med en databas. Finns inte skivan i databasen så rippas filerna ett antal gånger tills ett antal lika resultat har uppnåtts.
Seriöst!

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

Passerati
Member

3448 Posts

Posted - 2011/07/23 :  22:28:20  Show Profile Send Passerati a Private Message  Reply
Subjektivt gillar jag soundet av FLAC via EAC med en kalibrerad läsare. Testat lite dBpoweramp och ratar iTunes till allt annat än synkroniseringen.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000