HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - Teknik & DIY
 Allmänn bildtråd DIY Uppsala 2010 - igång nu
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 6

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2010/11/22 :  19:19:10  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message  Reply
Här är ännu en såndär typisk DIY-mässa-bild som man kan skriva massor om. Tobbe_L kopplar, Imperial instruerar och hoktuna övervakar sådär lagom initierat.

paa's små lådor tjyvkikar i bakgrunden.

Moraklockor var det...

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7709 Posts

Posted - 2010/11/22 :  20:25:46  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Vi har redan sett classes men jag tar den i alla fall

Så här var delningsfiltrena gjorda

Micke

When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7709 Posts

Posted - 2010/11/22 :  21:02:25  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Vi har redan sett flera bilder på de här systemen

men kanske inte så mycket på den fina DAC'n

Micke

When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Go to Top of Page

Mickel-mackel
RödaTråden vinnare

4935 Posts

Posted - 2010/11/22 :  21:07:35  Show Profile Send Mickel-mackel a Private Message  Reply
Ja den där förförstärkaren/DAC'en från Hemling verkade rätt grym!

Hemling, har du någon projekttråd?
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2010/11/22 :  21:44:16  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message  Reply
Fyller på med TABAQ

och helhets bild på classes + Astos burkar...

Go to Top of Page

Hemling
Member

481 Posts

Posted - 2010/11/23 :  14:54:17  Show Profile Send Hemling a Private Message  Reply
Mickel-mackel: Japp finns snabb reportage: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=81958

Är det mer frågor så är det bara att ställa dom så ska jag svara så gott jag kan

Och som sagt är det ett försteg med usb-dac, inte en ren dac som några verkar tro.

Hellre parkinson och spilla ut halva groggen än alzheimers och glömma vart man ställt den. ;)
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7709 Posts

Posted - 2010/11/23 :  16:23:29  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Rörglöd

Micke

Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7709 Posts

Posted - 2010/11/23 :  17:01:11  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Det här systemet har vi redan sett så jag tar några lite udda vyer

Källa + sub

Jätteskärm för musiken

Som rattades via löst tangentbord.

Micke

Go to Top of Page

pix
200.000-klubben

4175 Posts

Posted - 2010/11/23 :  18:52:03  Show Profile Send pix a Private Message  Reply
Oj, man inser nu att man missade mycket.
Kanske fler rum nästa gång, så fler system kan avnjutas?
/Lars

"The total harmonic distortion is not a measure of the degree of distastefulness to the listener and it is recommended that its use should be discontinued", Radiotron 3rd edition.
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7709 Posts

Posted - 2010/11/24 :  09:15:44  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Nu fortsätter jag med de här gossarnas rum

Micke

Go to Top of Page

pix
200.000-klubben

4175 Posts

Posted - 2010/11/24 :  09:49:17  Show Profile Send pix a Private Message  Reply
Imperial,
Jag tycket att du klarat dig för lindrigt undan

Vill veta mer om VT-25 PPP steget.
Har du något schema eller skiss du vill dela med dig av?

/Lars

"The total harmonic distortion is not a measure of the degree of distastefulness to the listener and it is recommended that its use should be discontinued", Radiotron 3rd edition.
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7709 Posts

Posted - 2010/11/24 :  15:43:15  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Filtrena var helt orginal dvs med gamla bipolära kondingar och järnkärne drosslar, huga inte bra alls. Det finns potential för förbättringar där, vilket Tobbe kommer att ta tag i så snart tid finns för det.

Micke

Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7709 Posts

Posted - 2010/11/24 :  15:50:50  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Men vad gjorde det med så bra ljud direkt ur kartong, med lite tweak så kommer de bli hur bra som helst.

Så här fina var elementen nu efter renovering

Micke

Go to Top of Page

Mickel-mackel
RödaTråden vinnare

4935 Posts

Posted - 2010/11/24 :  15:52:47  Show Profile Send Mickel-mackel a Private Message  Reply
Rätt seriösa inställningmöjligheter på de där burkarna ...
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2010/11/24 :  20:29:35  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message  Reply
Vänta nu, korrigeras roll-offen med 3 och 1,5 db/Oktav, hur tusan fixar de sådant? Fast de(engelsmännen) kanske kör nåt annat system, det där med meter är dom ju inte så vassa på heller.

Go to Top of Page

PetterPersson
Brutal-Harry 2007, 100.000-klubben

5803 Posts

Posted - 2010/11/24 :  20:32:06  Show Profile  Visit PetterPersson's Homepage Send PetterPersson a Private Message  Reply
*Nördhumor*
Go to Top of Page

Imperial
Medlem i AÖ

2678 Posts

Posted - 2010/11/24 :  22:50:40  Show Profile Send Imperial a Private Message  Reply
Tjenare!

Pix:Du får komma över till mig så ska jag visa dig

Jo!

Jag kände för första träffen att jag kom lindrigt undan då jag hann med å lyssna på dom flesta systemen å det jag gillade bäst var Classes burkar å dom står hos mig å dunsar på.

Jag säger bara 18........

Rör å tillbehör när jag är med i matchen.
jbl2480@hotmail.com
Deltidare på Hifikit
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7709 Posts

Posted - 2010/11/25 :  16:20:06  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Här är dom som vi så gärna ville höra

Micke

Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7709 Posts

Posted - 2010/11/25 :  16:24:30  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Hur lät det då?

Ja, otroligt bra med tanke på att det var orginalfilter och gamla lytar och järnspolar etc. Några skavanker hittade vi ju men troligen inget som inte går att fixa i nästa generation av filtret.
Klart är i alla fall att de kunde leverera hög volym vid låg dist och att de kunde fylla rummet med bas.

en av Tannoys bästa sidor är den kontrollerade spridning av mellan och topp vilket man snabbt kände igen. Det ger en tydlig stereobild med djup.

Micke

Edited by - Micke Y on 2010/11/25 16:25:05
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7709 Posts

Posted - 2010/11/26 :  09:15:22  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Nu är det dags att börja packa ihop.

Micke

Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2010/11/26 :  09:38:43  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message  Reply
Nämen, jag har ju några bilder kvar...

Café-action..

Mickel-Mackels Q&D

Micke Y in action

Min egen och marens setup...även steget under delningsfiltret är DIY, en 6-kanalje GC på LM4780.

Go to Top of Page

marens
Member

3368 Posts

Posted - 2010/11/27 :  16:49:17  Show Profile Send marens a Private Message  Reply
Dämpskivorna där bakom bor normalt i tygramar hemma, vilka inte fick plats i bilen då de inte går att böja. Stativen är lånade från shifts.
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7709 Posts

Posted - 2010/11/28 :  19:27:08  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Snyft

nu är det på väg att ta slut

Micke

Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7709 Posts

Posted - 2010/11/28 :  19:28:00  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Städning och återställande

Micke

Go to Top of Page

PetterPersson
Brutal-Harry 2007, 100.000-klubben

5803 Posts

Posted - 2010/11/28 :  19:55:03  Show Profile  Visit PetterPersson's Homepage Send PetterPersson a Private Message  Reply
Vi får tacka hoktunas fru Marina och Ingvar Öhman för packhjälpen, det uppskattades!
Go to Top of Page
Page: of 6 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000