HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Andra intressen? :)
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Stefan
Member

60 Posts

Posted - 2010/10/25 :  23:46:48  Show Profile Send Stefan a Private Message  Reply

Vad gör ni gubbar när det inte vankas musik eller inköp av nya kompenenter eller skivor till anläggningen ?

Själv sammlar skivor OCH fått upp ett barnsligt intresse för.... !!
Bilden får tala för sig själv :) http://i89.photobucket.com/albums/k211/Stefan1973/IMG_0432.jpg
Kan tillägas att det är mer utbyggt sedan den bilden togs. :)
Och det är digitalt!

Gaffa
fd. Mabuse

1455 Posts

Posted - 2010/10/26 :  00:14:35  Show Profile  Visit Gaffa's Homepage Send Gaffa a Private Message  Reply
När jag fortfarande gick i grundskolan hade jag en kompis som hade samma namn och intresse som du, men som kallades 'Z'. Både han och jag hade Märklin, liksom du... Många timmar spenderade vi på våran hobby.

Nu för min del är det datorer (meka och spela) samt elektronik och MC som gäller.
Och diskutera skepticism på internet-forum (se länk i signatur, går under namnet Dr. Mabuse).


Skeptic Friends Network
"When the going gets tough, the tough get duct-tape..."

"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka

Edited by - Gaffa on 2010/10/26 00:15:17
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8488 Posts

Posted - 2010/10/26 :  00:25:48  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
Lite fotografering och datorer.En del tid går oxå åt till gården med gräsklippning och ved mm.Hoppas oxå få tillbaka lite mer ork framöver,då (kanske)jag tar upp styrketräning som jag höll på med förr i tiden..

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-

Edited by - Ryssen on 2010/10/26 00:26:26
Go to Top of Page

Nagra
Member

764 Posts

Posted - 2010/10/26 :  00:35:10  Show Profile Send Nagra a Private Message  Reply
Dator/konsollspel, fotografering, modellbygge, cykling.
fast nu har jag nog inte spelat på ett bra tag, min ps3 är inte inkopplad, Wii och 360:n ligger hos päronen.
Modellbygge har jag nästan inte rört på flera år men har 3 kartonger fyllda med saker som ska byggas.
Fotografering blir lite spontant då o då, cykeln behöver servas...

Japp! är pappa till en liten flicka

ACCUrate PHASE

Edited by - Nagra on 2010/10/26 00:38:46
Go to Top of Page

Silversurfaren
fd. headonist

1075 Posts

Posted - 2010/10/26 :  04:20:40  Show Profile  Visit Silversurfaren's Homepage Send Silversurfaren a Private Message  Reply
Jag håller på med teckning och grafisk design vid sidan om. Men det är ändå hifi/cd-samling som regerar.

Rega, Totem, Denon, Duevel, Klipsch, Quad, Meier-Audio, Beyerdynamic, Sennheiser, Harmony Design
Go to Top of Page

opethic
Member

2890 Posts

Posted - 2010/10/26 :  04:42:29  Show Profile  Visit opethic's Homepage Send opethic a Private Message  Reply
Att lyssna på musik och samla på skivor är mitt livs stora passion!
Hifi är mer som en sidogren av musikintresset för mig.

Sedan är det väl sport, mest att titta på nuförtiden: fotboll, ishockey och alpin skidåkning.
Fotboll ser jag helst live på Eyravallen, favoritlaget är Örebro SK.
Är även tränare/ledare för min dotters fotbollslag, flickor 7-9 år.

Under många år så var akvariefiskar hobby #2, men det har jag blivit tvungen att lägga ner en stund pga. tidsbrist (familjen och huset går ju före allt annat).

Hårdrock på CD & vinyl, nytt och begagnat: http://voodoomusic.tictail.com/
www.facebook.com/BurningSkullRec
Go to Top of Page

johmi
Member

215 Posts

Posted - 2010/10/26 :  07:07:34  Show Profile Send johmi a Private Message  Reply
Mycket tid går till renovering och underhåll av huset. Har hållit på nästintill oavbrutet i tre år nu så det närmar sig färdigt. Då är det väl bara att börja om igen...

Annars har jag en fetish för blanka bilar, www.bilvardsforum.se.

Densen/Music Hall/Primare NP5 + Hegel HD11/Rega RP3 SE/Dynaudio
Go to Top of Page

martinsson
100.000-klubben

3311 Posts

Posted - 2010/10/26 :  07:34:26  Show Profile  Visit martinsson's Homepage Send martinsson a Private Message  Reply
Mkt linux blir det, testar nya operativsystem rätt ofta, under intensiva perioder kan det röra sig om ett i veckan, även BSD och andra unix system så som solaris har provats, NERDALERT :)

CAD och CAD metodik i CATIA är något som också intresserar mig, liksom segling (balsam för själen) vare det jollar eller större segelbåtar, tidigare har även kampsporter som wing chun (kung fu) och ju justsu varit en del av mitt liv.

Musikproduktion ligger även det nära till hands, sitter just nu och grunnar på ett rent linuxbaserat DAW system med en Waldorf Blofeld på centerstage, ahhh...

martinssons DIY funderingar och projekt - http://www.martinsson.cc/blog/
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2010/10/26 :  07:39:23  Show Profile Send Vox a Private Message  Reply
Förutom musiklyssnandet är det distanslöpning som gäller för mig.

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

Marina Jansson
Member

2328 Posts

Posted - 2010/10/26 :  07:52:50  Show Profile Send Marina Jansson a Private Message  Reply
Jag plockar svamp ca 5 månader om året. Resten av året längtar jag efter svampsäsongen

Waf, Waf!

Go to Top of Page

guy gadbois
Member

2415 Posts

Posted - 2010/10/26 :  08:04:26  Show Profile Send guy gadbois a Private Message  Reply
Musik har länge varit nr1, fotografering är en bubblare. Hifi, sett ur ett tekniskt eller "apparat"-perspektiv kommer rätt så långt ner.... Samlade länge på små ferraribilar, de är tyvärr nedpackade i kartonger nu... (låg WAF)

Min anläggningstråd
Go to Top of Page

brewitz
SW-hantering

1624 Posts

Posted - 2010/10/26 :  08:26:30  Show Profile Send brewitz a Private Message  Reply
Jobbet tar en mycket stor del av min tid. Om jag inte lyssnar på musik övrig tid sitter jag på cykeln, roddmaskinen eller puben.
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2010/10/26 :  08:45:18  Show Profile Send Ayn a Private Message  Reply
Friluftsliv i diverse former för min del, väldigt ofta genom geocaching.

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

HLindgren
Member

1143 Posts

Posted - 2010/10/26 :  10:36:41  Show Profile  Visit HLindgren's Homepage Send HLindgren a Private Message  Reply
Finns mycket att göra men det som tar upp tid utanför HiFi-träsket är ju Katterna och aktiviteter i CAR (Club Alfa Romeo Svezia). Sen har man ju ett hus som är under långsiktig renovering.

HenrikL
Om det inte går att laga med silvertejp så är det trasigt :-P
Go to Top of Page

Nibbler
Member

176 Posts

Posted - 2010/10/26 :  11:18:21  Show Profile Send Nibbler a Private Message  Reply
Har två passioner som slåss om pengarna.

1. Skivsamlare, med hi-fi intresse som spin-off.

2. Motorcyklist!!! Jag kör bil bara när jag absolut måste, har de senaste 18 månaderna åkt bil till jobbet 3 gånger.
Vintertid blir det dock oftast moped istället för mc. Motorcykel för mig är ett bruksfordon, jag är så långt ifrån en "fintväder" knutte man bara kan komma och använder den till vardags ungefär som andra använder en bil. Nöjeskör gör jag i regel väldigt sällan. Gillar dock att resa långt och försöker få råd/tid med en långresa per år.

Har sålt av ett lass hojar och mopeder, det som finns kvar är:
Moped: MGB Korrado -07
MC till jobbet: Honda ANF 125 Innova -07
MC långt: Honda XRV 750 Africa twin -95 (Touringutrustad)
MC projekt 1: Honda VF 750 F -83 som håller på att få en dieselmotor.
MC projekt 2: Suzuki RG 125 (Min första mc)
Sen har sambon en sporthoj som jag väl lånar ibland när andan faller på.

Sen har jag ett allmänt teknik intresse, gillar 70-tals bilar, gillar krigshistoria och nutidshistoria och köper en och annan leksaks/modellbil när jag hittar nått intressant.

Diskofil med audiofila tendenser.
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2010/10/26 :  12:50:35  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Samla musik i olika former, CD, LP (fast jag inte har en svarv), DVD. Special Edition om det finns. Hundarna. Åsså LEGO förstås.

Huzzes musikanläggningar

Bildreportage: Surround från 90-talet AÖ hos Intelligent Sound Sheraton 2010 AÖ hos huzze Rum hos Audio Concept

Edited by - huzze on 2010/10/26 13:53:32
Go to Top of Page

Figge
200.000-klubben

2174 Posts

Posted - 2010/10/26 :  13:40:24  Show Profile Send Figge a Private Message  Reply
Cykla på sommaren och skidor på vintern samt mat och vin året runt.

Meridian G08, Thorens 160 Super med SME III och Soundsmith Aida, Trilogy 907, Kimber KCTG, Music First Baby Reference, Pure Audio Reference 2, Vertere Pulse R XLR, Vertere Pulse B Rca,Chord Sarum T och Chord Sarum T jumpers.Verity Audio Rienzi med Cerabase. Nordost Vishnu, Kemp power strip 8 med Hi power cable.
Cerabase, Cerapuc och Ceraball. X-can V8, Hifiman HE-400i. Luxman T-12.
Lyssna på bra musik med god mat
Cykling och randoné på skidor.

Go to Top of Page

Bardis
Member

3345 Posts

Posted - 2010/10/26 :  16:15:30  Show Profile Send Bardis a Private Message  Reply
Det blir musik på vintern. Med mycket DIY.

På sommaren kör jag en sådan här:

http://www.performancepluscorvettes.net/index.php?page=1980_coupe.php




Med 500hk under huven så rör det på sig. Fick tredjepriset på Bilsports "En dag på strippen"
Har byggt motorn själv med lite hjälp av Bo Ridsrtöm med bottendelen.
Med den nya motorn i kunde jag inte längre köra på de vanliga BF Goodrich däcken,halt som såpa. Våta kullerstenar nere i stan var direkt vådligt. Kände mig som Bambi på is. Bytte till Mickey Thompson skurna slicks bak. Då blev det hanternart.

Modda allt som går att modda!

Edited by - Bardis on 2010/10/28 06:07:53
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2010/10/28 :  07:39:51  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Klättring när min hälsa tillåter.
Segling.
Båtkonstruktion.
Hifi, men en förkärlek för att exprimentera och bygga subbar.
Electronik i många former. Jag sitter och bläddrar i Elfakatalogen i timmar ibland.
Datorer med Unix eller Unixliknande operativsystem.
Natur och friluftsliv. Fjällvandring, kajakpaddling och geocaching.

Jag har ju två små bustroll hemma och en sviktande hälsa så det blir inte så mycket av något ovanstående. Den orken jag har går åt till att sköta hem och jobb.
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2010/10/28 :  10:14:28  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message  Reply
Hifi/akustik
Musik
Spela musik
Spela in musik

Sen finns också:
akvarie
matlagning
(teoretisk) överlevnad - hoppas på lite mer praktiska tester framöver
allmän problemlösning

Just nu börjar jag snöa in på uppvärmning (av vila/hus). Klart kul område om man går utanför standardpannorna.


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

7812 Posts

Posted - 2010/10/28 :  21:46:45  Show Profile Send Fuling a Private Message  Reply
Musik, spelar gitarr och bas.

Teknik & DIY i allmänhet, blir mest ljudrelaterade prylar men har som genomgående filosofi att bygga och laga så mycket som möjligt själv.

"Praktisk överlevnad", som månadsanställd ensamstående villaägare ute i obygden har det blivit lite av en hobby att vända på slantarna och få ut mesta möjliga av inköpen. Med en extra filt går det rätt bra att ha 13 grader i sovrummet...

På sistone har jag dessutom fått en oförklarig dragning åt automation och styr®lerteknik, ska läsa en kurs om det i skolan senare men jag har redan huvudet fullt av allt från automatiserade vedmagasin för braskaminen till kåldolmerullarmaskiner...

"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"
Go to Top of Page

Mickel-mackel
RödaTråden vinnare

4935 Posts

Posted - 2010/10/28 :  23:32:24  Show Profile Send Mickel-mackel a Private Message  Reply
Fuling, du ska bygga dig en luftsolfångare.

Googla på det ordet om du inte redan vet vad det är...
Go to Top of Page

Jazz
Member

930 Posts

Posted - 2010/10/29 :  06:38:42  Show Profile Send Jazz a Private Message  Reply
Åka hoj
Fiska
Och slalom där jag även är ledare/tränare i en liten klubb som heter Liljans sk Alpin

Följ
https://www.facebook.com/pages/Lasses-HiFi/178563918858059?fref=ts
Go to Top of Page

hoktuna
Jultomte

2786 Posts

Posted - 2010/10/29 :  07:27:49  Show Profile  Visit hoktuna's Homepage Send hoktuna a Private Message  Reply
http://www.brunzell.com/projekt/solfangare/index.htm

Delägare och driver företaget www.westerasmarkiser.se
Go to Top of Page

Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

7812 Posts

Posted - 2010/10/29 :  14:08:07  Show Profile Send Fuling a Private Message  Reply
Givet!

"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2010/10/29 :  18:58:29  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Tillsammans med älskade ... ääääääää ....... mycket älskade hustrun försöker vi komma ut och se världen; hoppas på vår 4e STORA USA-resa nästa sommar (= nordvästra USA).

Själv var jag precis som någon annan mycket intresserad av tåg och modelljärnvägar och hade en stor hoper material till en modelljärnväg med engelsk förlaga:



Är annars mycket intresserad av datorer och musik och har i röret en hel del elektroniska ljudprojekt (syntar, thereminer och slikt).
Stora intresset bredvid audio är dock korsettsömnad. Och då främst sömnad av viktorianska korsetter:

Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000