HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - Teknik & DIY
 Kraft i miniatyr
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

PetterPersson
Brutal-Harry 2007, 100.000-klubben

5803 Posts

Posted - 2010/11/08 :  17:36:00  Show Profile  Visit PetterPersson's Homepage Send PetterPersson a Private Message  Reply
"Stativhögtalare" var allt under 500 liter kom vi fram
till i Göteborg för några år sedan va?! Här är ett praktexempel
på en stativare i normalstorkek
Go to Top of Page

jhf
Starting Member

14 Posts

Posted - 2010/11/26 :  00:22:37  Show Profile Send jhf a Private Message  Reply
Hej Tobbe. Har du hunnit lyssna in dig på Abletec modulerna ännu? Hör gärna om dina intryck hittills. Att snickra ihop ngt liknande verkar vara ett lagom julpyssel för mig.

Såg på Profusions sida att specarna vad gäller dist skiljer sig mellan de olika modulerna. Har du någon info om de också skiljer sig åt vad gäller upplevd ljudkvalitet med tanke på att du inte köpte de modulerna med bäst spec?

mvh

/J

Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2010/11/26 :  06:55:42  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
Jo då jag har hunnit lyssna en del.

Helt klart en mycket trevlig liten förstärkare. Jag skulle vilja säga att den är rätt analytisk i sin karaktär. Kanske lite väl för min smak Jag gillar ju rör.... Den har bättre detaljupplösning än min Onkyo 989. Onkyon är lite mer avrullad o ljudet.

Anledningen till att vi valde den lilla modulen är ett när man kör den bryggad så har den lägre dist än vad den större har om man tittar på 8 ohm last, samt att den ger lika effekt.

För de 1400-1500:- som ett par ALC0180 kostar med frakt o moms (om man bara köper ett par) så är det ruggigt prisvärda modular. De är ju kompletta med nätdel o allt...

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.11 sekunder. Snitz Forums 2000