HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Så Mycket Bättre.....TV4!
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2010/10/23 :  20:15:55  Show Profile Send byZan a Private Message  Reply
....det vet jag inte, men det ska bli roligt att höra andra artister tolka låtarna som upphovsmannen (Lasse Berghagen) skrivit.

Di Leva (Sträck ut din hand) - bra och berörande för Lasse, bättre vete tusan, men bra.
Plura (Min kärlekssång till dig) - enkelt och bra, klart + för Plura.
Petter (Stockholm i mitt hjärta) - WOW! Petter berör med den tolkningen.
Christer (Jenny, Jenny) - rysk melodi istället för originalmelodin, nä!
Lill-Babs (En kväll i Juni) - kan förstå att låten betyder mycket för båda två, men ingen speciell tolkning.
Petra (Teddybjörnen Fredriksson) - fint och berörande, bra framfört.

Det här var mina subjektiva intryck av tolkningarna direkt efter framförandet.

Vore kul om ni skrev era intryck av tolkningarna

Jag vet inte om tråden ska ligga här? Om inte så var vänliga och flytta den till rätt ställe.

//byZan



"Att lyssna är berikande - att berika är att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper"

Mina system...

Huvudsystem
Dan D#8217;Agostino S250 / Dan D#8217;Agostino HD Preamp / Lumin X1 / Clearaudio Master Reference, Absolute Inside, Goldfinger v2 / Roon Nucleus / PS Audio P20 / TAD Reference One / Stillpoint Ultra 5
Andrasystem
Absolare Signature Integrerad / Lumin S1 / Nucleus - Roon / TAD CR 1 /PS Audio P10

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine

Edited by - byZan on 2010/10/24 08:40:21

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2010/10/23 :  21:22:10  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message  Reply
byZan, tråden ligger på rätt forum, men vad är det här för ett program?

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8776 Posts

Posted - 2010/10/23 :  21:36:56  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
Programmet är som trådtiteln och det går på TV4. Inte för att jag sett programmet, men jag noterade att det fanns ett sådant i kvällens tv-tablå.
Tydligen är det ett visst inslag av musik, vilket väl förklarar byZans förvirring. Som tv-program betraktat borde det ligga här, men om huvudinslaget är musik så kan man även argumentera för att det ska ligga under dylik forumavdelning. Under OffT är det ju svårt att säga att det ligger fel i alla fall...

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2010/10/24 :  08:12:01  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
jag har hört talas om programmet, men vem tolkade vem?
Go to Top of Page

hoktuna
Jultomte

2786 Posts

Posted - 2010/10/24 :  08:17:33  Show Profile  Visit hoktuna's Homepage Send hoktuna a Private Message  Reply
http://www.tv4play.se/noje/sa_mycket_battre

Delägare och driver företaget www.westerasmarkiser.se
Go to Top of Page

Gaffa
fd. Mabuse

1455 Posts

Posted - 2010/10/26 :  00:31:07  Show Profile  Visit Gaffa's Homepage Send Gaffa a Private Message  Reply
quote:
Di Leva (Sträck ut din hand) - bra och berörande för Lasse, bättre vete tusan, men bra.

Jag hörde honom gör ABBAs The Winner Takes it All. Den satt som en smäck, blev djupt imponerad av den.

Berghagen rör inte mig speciellt, men nu när jag väl snubblat in på ABBA:
När man hör Morgana Lefay's heavy-metal tolkning av Voulez Vouz, då inser man att det var så här Björn och Benny hade tänkte att den egentligen skulle låta...


Skeptic Friends Network
"When the going gets tough, the tough get duct-tape..."

"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000