HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 wlan kort
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2010/10/05 :  11:04:09  Show Profile Send B-200 a Private Message  Reply
har en gammal stationär dator som jag vill koppla till min trådlösa router. Skall användas till internet småspel och allmän surf. billigt och lättanvänd lösning uppskattas.

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2010/10/05 :  11:09:26  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message  Reply
Om den(datorn) har USB(2.0) så är väl en USB_WLAN-sticka enklast...?

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225
Go to Top of Page

Gaffa
fd. Mabuse

1455 Posts

Posted - 2010/10/06 :  16:34:18  Show Profile  Visit Gaffa's Homepage Send Gaffa a Private Message  Reply
De flesta fabrikaten brukar fungera, men min personliga erfarenhet* är att D-Link suger bäverpung.


* Jag två parallella trådlösa nät hemma, och 4 handenheter (två mobiler, en PDA, och en laptop) och allt fungerade bra när jag väl slängt bort WLAN-USB-stickan från D-Link och WLAN-kortet (också D-Link), och bytte router till 3Com.

Skeptic Friends Network
"When the going gets tough, the tough get duct-tape..."

"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka
Go to Top of Page

sladdbarn
Member

2845 Posts

Posted - 2010/10/06 :  16:47:18  Show Profile Send sladdbarn a Private Message  Reply
Håller med, har provat 3 d-link routrar, dom är SKIT.

Drömmer om bra ljud...
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2010/10/07 :  11:14:55  Show Profile Send B-200 a Private Message  Reply
har usb 2. lättast skulle wlan usb mottagare vara men tusan vet om det kommer fungera bra. Vill ha snabb enkelt billig lösning.

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

Gaffa
fd. Mabuse

1455 Posts

Posted - 2010/10/07 :  23:58:17  Show Profile  Visit Gaffa's Homepage Send Gaffa a Private Message  Reply
En snabb och enkel lösning (men kanske inte billigast) vore nog en USB-sticka. Men tänk på att inte vara dum-snål, det blir billigare i längden att lägga en extra hundralapp på ett kvalité-märke jämfört med D-Link som kanske strular och behöver bytas ut.

Tyvärr vet jag inte om problemet ligger i chippen från Realtek, eller om det är D-Link's kort-designer som är grundproblemet.
Kollade just lite fler USB-stickor. Tydligen anväder både Linksys och Netgear Realtek-chip i endel av sina stickor, så det är nog inte själva chippet som är kass utan bara D-Links implementation.

Skeptic Friends Network
"When the going gets tough, the tough get duct-tape..."

"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka
Go to Top of Page

Jazz
Member

930 Posts

Posted - 2010/10/08 :  06:01:51  Show Profile Send Jazz a Private Message  Reply
Jag har en D-link sticka hemma och använder jag den slås alla andra å använder jag den så slås alla andra wifi ut! Har även en neatgear och den fungerar helt ok men den som jag är mest imponerad av som jag haft i flera år och fortfarande fungerar klockrent är en Deltaco sticka inköpt på Jula för 179:-

Följ
https://www.facebook.com/pages/Lasses-HiFi/178563918858059?fref=ts
Go to Top of Page

Gaffa
fd. Mabuse

1455 Posts

Posted - 2010/10/08 :  12:02:50  Show Profile  Visit Gaffa's Homepage Send Gaffa a Private Message  Reply
Netgear - Net-on-Net, SIBA, OnOff
Linksys - OnOff
Deltaco - Jula
Belkin - OnOff


OnOff verkar ha brett sortiment.

Skeptic Friends Network
"When the going gets tough, the tough get duct-tape..."

"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2010/10/08 :  13:01:33  Show Profile Send B-200 a Private Message  Reply
Då blir det att titta där tack allihopa.

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000