HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Mina cd skivor försvan på posten i Tomteboda !
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

poppen
Member

1570 Posts

Posted - 2010/09/28 :  11:21:49  Show Profile Send poppen a Private Message  Reply
Hur många har råkat ut för att bestälningar ni gjort försvunnit ?

Nu komer dock Säljaren återbetala pengar till mig efter den 5 oktober. helst vill jag ha dem återskickade då det var tillfälligt fraktfritt.

Men visst blir man sur när breven inte kommer fram,

Posten hänvisade till säljaren ska reklamera varan vilket kommer att ske.

Men besviken blir man ju. Efter 5 dagar med apost och enligt frakt avin är den fortfarande i tomteboda.

Någonstans har varan försvunnit. Gått upp i rök eller vad man nu ska säga.

Visserligen är ju inte 276 kronor så mycket orda om.


Intressant skulle vara om det finns fler som drabbats.

bearwik
200.000-klubben

4289 Posts

Posted - 2010/09/28 :  12:06:03  Show Profile Send bearwik a Private Message  Reply
Jag var inne på postens hemsida idag för att spåra ett paket från Skåne, då såg jag ett meddelande om störningsinformation, attans tänkte jag, ska mitt paket bli försenat? I meddelandet stod:
Försenad post till norra Sverige

Fredagens A-post från södra Sverige till Västerbotten, Norrbotten och Örnsköldsvik blev försenad på grund av dimma som hindrade flygtrafiken. Posten delas istället ut idag måndag 9 augusti.

Undantag är expressbrev och #8211;paket som delades ut under fredagen till Umeå, Örnsköldsvik, Piteå, Luleå, Boden och Skellefteå samt i ytterligare ett antal mindre orter i Umeå närområde. Mottagare boende utanför tätort fick sina expressbrev- eller paket levererade i lördags i de områden som har lördagsutdelning. Mottagare som bor i områden utan lördagsutdelning kommer att få sina expressbrev- eller paket utdelade idag måndag 9 augusti.

För mer information kontakta Kundtjänst Privat på tel 020-23 22 21, Kundtjänst Meddelande Företag på tel 020-23 22 20 alternativt Kundtjänst Logistik Företag 0771-33 33 10.

Väldigt aktuell info...

Jävligt nöjd Tannoyägare!
Mer membranyta åt folket!
Min rigg: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=70066


Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2010/09/28 :  12:15:07  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
Testa att gå till ditt utlämningsställe.
Jag fick ett paket ivåras som enligt postens system hade fastnat i Segeltorp, men de hade missat att skanna in det på utlämningsstället. Så det fans där

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8776 Posts

Posted - 2010/09/28 :  12:17:02  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
Jag hade ett garantiärende på vårvintern där jag fick både ordinarie avi och påminnelsen samma dag...

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

bibl
100.000-klubben

987 Posts

Posted - 2010/09/28 :  12:39:07  Show Profile Send bibl a Private Message  Reply
Det händer ju att post delas ut fel, förra året så fick vi en påminnelse utan att någonsin sett avin, surt att behöva betala förseningen. Två månader senare så låg räkningen i vår brevlåda. Jag misstänker starkt att den hade hamnat i någon grannes brevlåda som sedan lagt den i den obligatoriska högen på köksbordet, glömt den och sedan hittat den vid en storstädning och då dumpat den i vår brevlåda...
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8776 Posts

Posted - 2010/09/28 :  13:16:49  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
Fast i mitt fall var jag hemma när posten kom så det rådde ingen tvekan om att de delades ut direkt i min låda båda två.

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2010/09/28 :  13:29:02  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message  Reply
Har blivit utan leverans på just CD-skivor....fick vänta ett par veckor för att reklamationen skulle gå runt, fick sedan ett nytt paket...utan ytterligare kostnader...


- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225
Go to Top of Page

poppen
Member

1570 Posts

Posted - 2010/09/28 :  14:04:08  Show Profile Send poppen a Private Message  Reply
Ja uthämtningsstället har lusgranskat paket från leverantören som inte får anges här även om de har hjälpt mig och knappast kan aan kritiseras berettigat. Enligt avinumret är paket sedan en vecka tillbaka i tomteboda där paketet försvann någonstans,
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2010/10/13 :  15:16:52  Show Profile Send whiskyman a Private Message  Reply
Ja posten har jag väl inte direkt något förtroende för längre.

Blir mest glatt förvånad om prenumerationer på tidningar kommer de dagar som de skall finnas ute i affären.

Blev ju en del irriterad när jag fick stå och peka ut mitt paket med kablar för något år sedan.

Har ju även varit med om att paket "försvunnit". Och som sagt det är posten som är skyldig till det här.mvhKristofer
Go to Top of Page

emanuelgbg
Member

743 Posts

Posted - 2010/10/13 :  15:22:57  Show Profile  Visit emanuelgbg's Homepage Send emanuelgbg a Private Message  Reply
Min TV försvann på postterminalen i Landvetter. Hur kan en TV försvinna? Rakt ner i fickan på ngn? Tog iaf 1 månad innan jag fick en ny likadan då modellen påpassligt var restnoterad.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000