Ja Stig, men att skillnad i kvalité på stål och infästningar skiljer kan int ens den mest hårdnackade byggnadsvårdare förneka. Man får ALLTID vad man pyntar för.
Nu har jag haft den här Boschen ett bra tag och det som slår mig mest är hur bra dewalten igentligen är. Spånutsuget i benet är ju helt lysande, särskilt när man skall göra runda hål och det händer ju ibland
Boschen är också bra men att hålla på och snurra den på arbetsbordet är inte särskilt kul
Solklar rekomendation på DW621 alltså
Ps. Glöm inte att kolla storlek på spännhylsorna vid beställning från "tum-land".
Jag har en Bosch 1400ACE, köpte den eftersom den var toppmodellen i den gröna serien.
Vad som irriterar mest är byrålådseffekten när man vill ställa in fräsdjupet, spärrar ibland om man inte trycker i mitten.
Sedan har "fräsdjupinställpinnenskruven" en förmåga att vibrera loss.
Dammsugaradaptern är lite opraktisk.
Hade också ett produktionsfel på min fräs. Tappade bort kvittot, men ingenjörerna på Bosch tog emot min fräs i "studiesyfte" efter att gett dem lite förbättringsförslag
Fräsen är inte dålig, men om man jämför den med en noname för en tredjefel av priset blev jag lite besviken