HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Jag tipsar om John Frusciante
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2010/08/29 :  17:47:07  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message  Reply
Jag tipsar om en av mina absoluta favoritartister och tycker att ni ska lyssna på några av hans låtar.

Det är svårt att välja ut 1 så det får bli fler ;)
Kanske inte så mycket hifi men han berör med sin personliga röst och sitt melodiösa gitarrspel som ni säkert känner igen från RHCP.

http://www.youtube.com/watch?v=4v9CfE90Sts

http://www.youtube.com/watch?v=rlvkqOaMDgY

http://www.youtube.com/watch?v=RgWSaW8TRCc

Lämna gärna en kommentar!

ombud för Intelligent Sound

martin.wahlstedt
Member

53 Posts

Posted - 2010/08/29 :  19:08:35  Show Profile Send martin.wahlstedt a Private Message  Reply
Jo han är riktigt bra, men kan vara lite svår att ta till sig om man börjar med fel skivor. En del av det han gjorde under sin värsta drogperiod 2004 (släppte 6 skivor på 6 månader om jag inte minns fel) kan vara lite svårlyssnat. Som första skiva skulle jag rekommendera 'Curtains' från 2005.
Go to Top of Page

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2010/08/29 :  19:22:06  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message  Reply
Och jag tycker "To Record Only Water For Ten Days" är bra första skiva, men det är väl för att det var min första.

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2010/09/04 :  16:08:17  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message  Reply
Vad tyckte ni som lyssnade??

ombud för Intelligent Sound

Edited by - räven on 2010/09/28 06:32:59
Go to Top of Page

Klingan
Nerikes Audiofiler

890 Posts

Posted - 2011/01/20 :  20:38:45  Show Profile Send Klingan a Private Message  Reply
Har inte lyssnat mer än vissa låtar på youtube och Before The Beginning från senaste skivan ger mig gåshud. Måste handla lite skivor med denna man

Att jag inte har tänkt på hans sologrejer när man sedan länge har lyssnat på RHCP.
Go to Top of Page

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2011/01/20 :  22:01:53  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message  Reply
To record only water for ten days och Curtains är bra att börja med tycker jag.





ombud för Intelligent Sound

Edited by - räven on 2011/01/20 22:03:49
Go to Top of Page

Klingan
Nerikes Audiofiler

890 Posts

Posted - 2011/03/04 :  11:04:27  Show Profile Send Klingan a Private Message  Reply
Nu har jag lyssnat till To record only water for ten days och The Empyrean.

Saknar hans gitarr spel och hans styrka är nog inte rösten, men melodierna växer för varje lyssning. Musiken bjuder på mer känsla än en lätt lyssnad produktion. Tycker att den senaste skivan är den bästa av de två. Ska införskaffa fler, det gav mer smak
Go to Top of Page

filikoster
Member

692 Posts

Posted - 2011/03/04 :  17:10:13  Show Profile  Visit filikoster's Homepage Send filikoster a Private Message  Reply
"Niandra Lades" har jag älskat sedan 1995. I mitt tycke en av nittiotalets bästa och mest mångbottnade skivor. Jag tycker inte han kommit upp i den nivån efter detta.

Never trust someone who claims to be God.
Go to Top of Page

Klingan
Nerikes Audiofiler

890 Posts

Posted - 2011/12/16 :  09:14:22  Show Profile Send Klingan a Private Message  Reply
Och flera skivor har det blivit med John. Här om dagen såg jag att cdon har ett antal av hans skivor på vinyl vilket har beställts

För mig växer hans musik för varje tillfälle som jag lyssnar på den!

Rockin in the free world
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.09 sekunder. Snitz Forums 2000