HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Vem kan reparera hifi i Uppsalatrakten?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Emanuelus
Starting Member

33 Posts

Posted - 2010/08/27 :  12:56:02  Show Profile Send Emanuelus a Private Message  Reply
Undrar denne forummedlem.

Har i min ägo en integrerad stärkare, en Pioneer SA-8800 från 80-talet. Se bilder och utförlig information på http://www.hifi-studio.de/hifi-klassiker/pioneer/SA_8800/SA_8800.htm.

Högtalarutgångarna är av modell "kläm" (bild ->) .

Även om maskinen i fråga är mycket kapabel, är dessa utgångar av mindre bra kvalitet, och har nu havererat.

Hörde mig för på audiokarma-forumet och fick veta att det går att beställa nya utgångar - jag har dock inte kunskapen att installera (eller montera av de gamla) dem.

Antar att det inte rör sig om något mer än att löda fast de nya utgångarna till sladdar som nu går från de trasiga utgångarna, men det kanske är önsketänkande från min sida.

Finns det möjligen någon i eller nära Uppsala som kan hjälpa till?

Tomas J
fd _T_

1555 Posts

Posted - 2010/08/27 :  21:01:57  Show Profile Send Tomas J a Private Message  Reply
Jag skulle kunna tänka mig att ta en titt på apparaten!

Pm:a för vidare information om du är intresserad!

Mvh: Tomas

Ett forum dör utan tillströmning av medlemmar, Agera!
Go to Top of Page

Reparatören
fd. Johnnyopel

187 Posts

Posted - 2010/08/28 :  08:37:00  Show Profile Send Reparatören a Private Message  Reply
Även jag skulle kunna hjälpa dig. Hör av dig om det är intressant.
Go to Top of Page

bibl
100.000-klubben

987 Posts

Posted - 2010/08/28 :  10:27:26  Show Profile Send bibl a Private Message  Reply
Du kan annars kolla med Antennfixaren i Uppsala så vitt jag har förstått så ägnar de sig även med glädje åt äldre hifi som skivspelare mm. http://www.antennfixaren.nu/
Go to Top of Page

Mickel-mackel
RödaTråden vinnare

4935 Posts

Posted - 2010/08/28 :  12:34:53  Show Profile Send Mickel-mackel a Private Message  Reply
Jag kan också löda åt dig, inga problem om du kommer förbi.

Jag tror jag har lite högtalarterminaler kvar från en slaktad Pioneer-stärkare, typ A-626 eller nåt sånt hette den.
Det kan möjligen vara samma som dina, men tyvärr har jag inte ordning på mina prylar, så jag vet inte var dom ligger nu.
Jag kan leta lite.
Go to Top of Page

Emanuelus
Starting Member

33 Posts

Posted - 2010/08/30 :  17:48:49  Show Profile Send Emanuelus a Private Message  Reply
Tack för fler svar än jag väntat mig! Kommer pm:a samtliga med mer utförlig information.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.14 sekunder. Snitz Forums 2000