HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Faaaan vill haaaaaa......
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Klenkar
Member

1157 Posts

Posted - 2010/08/25 :  18:05:05  Show Profile Send Klenkar a Private Message  Reply


i vår kanske.............wroooom!

...at the gates of hell I will swing my sword, converting the souls of the non-believers...

Edited by - Klenkar on 2010/08/25 18:16:27

bearwik
200.000-klubben

4289 Posts

Posted - 2010/08/25 :  18:21:36  Show Profile Send bearwik a Private Message  Reply
Den är cool, fast jag tycker den gamla motorn är snyggare, eller ännu hellre en panna...

Jävligt nöjd Tannoyägare!
Mer membranyta åt folket!
Min rigg: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=70066


Go to Top of Page

Klenkar
Member

1157 Posts

Posted - 2010/08/25 :  18:53:49  Show Profile Send Klenkar a Private Message  Reply
.......den är dyr......men men men det är en HD.....inte en Honda eller Suzuki!!!!!!!!!!!!!!!!!

...at the gates of hell I will swing my sword, converting the souls of the non-believers...
Go to Top of Page

guy gadbois
Member

2415 Posts

Posted - 2010/08/25 :  20:16:41  Show Profile Send guy gadbois a Private Message  Reply
Har för mig att jag sett en i silver, vilket för mig är pricken över i... annars tar jag gärna en i varje färg... och en i vardagsrummet för utsmyckning...

Min anläggningstråd
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7709 Posts

Posted - 2010/08/25 :  20:21:06  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
OJ

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2010/08/25 :  20:23:30  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
DET var en snygg hoj!
Go to Top of Page

sladdbarn
Member

2845 Posts

Posted - 2010/08/25 :  20:59:52  Show Profile Send sladdbarn a Private Message  Reply
quote:
.....den är dyr......men men men det är en HD.....inte en Honda eller Suzuki!!!!!!!!!!!!!!!!!


Och det innebär bara nackdelar för utom själva namnet. Snygg hoj.

Drömmer om bra ljud...
Go to Top of Page

Klenkar
Member

1157 Posts

Posted - 2010/08/25 :  23:56:05  Show Profile Send Klenkar a Private Message  Reply
......ok.......vill ha vilket fall som helst

...at the gates of hell I will swing my sword, converting the souls of the non-believers...
Go to Top of Page

lortopalt
Member

183 Posts

Posted - 2010/08/26 :  01:48:18  Show Profile Send lortopalt a Private Message  Reply
Klart du ska köra Harley, jag är i Florida prexis nu , och här dräller det av Harleys. Alla åker på dem, allt från dregg till kostymnissar.

Spar ihop lite du.

Stefan
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2010/08/26 :  07:03:02  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message  Reply
Vad betingar en dylik tingest?

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225
Go to Top of Page

Klenkar
Member

1157 Posts

Posted - 2010/08/26 :  15:47:56  Show Profile Send Klenkar a Private Message  Reply
Runt 200000kr.........

...at the gates of hell I will swing my sword, converting the souls of the non-believers...
Go to Top of Page

Mschill
Member

420 Posts

Posted - 2010/08/26 :  18:14:38  Show Profile Send Mschill a Private Message  Reply
Snygg men en HD Jag själv är sjukt sugen på en Yamaha Vmax 2010



Denna på bilden har lite nya kåpor men det är inte svårt att byta.

Lite Porr:
V4
1679cc
200hp
166.8nm

Nu kommer väl allt om riskokare och sushislädar mm

Snurrar, blänker och transporterar ljud, om den inte var platt kunde man tro det va Gud.
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8776 Posts

Posted - 2010/08/26 :  18:48:14  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
http://www.youtube.com/watch?v=x3KOXSAwfrA

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

sladdbarn
Member

2845 Posts

Posted - 2010/08/27 :  07:30:17  Show Profile Send sladdbarn a Private Message  Reply
Mschill: sadeln ser lite hård ut ;-)

Drömmer om bra ljud...
Go to Top of Page

Klenkar
Member

1157 Posts

Posted - 2010/08/27 :  11:46:40  Show Profile Send Klenkar a Private Message  Reply
näääää....då tar jag hellre.....HD:n........

...at the gates of hell I will swing my sword, converting the souls of the non-believers...
Go to Top of Page

Tomas J
fd _T_

1547 Posts

Posted - 2010/08/27 :  21:12:06  Show Profile Send Tomas J a Private Message  Reply
Hd:n såg rätt fin ut, men de hade kunnat skippa plasten mellan främre ramröret och gafeln samt gallret/nätet frammför tanken så hade den sett bättre ut i mina ögon.

Själv kör jag sportbåge och veteranstånka

Ett forum dör utan tillströmning av medlemmar, Agera!
Go to Top of Page

widescreen4
Member

264 Posts

Posted - 2010/08/27 :  21:44:32  Show Profile  Visit widescreen4's Homepage Send widescreen4 a Private Message  Reply
Det trista med HD är deras usla kvalitet. Dom kan inte på något sätt mäta sig med japaner.

Har ofta hört uttrycket amerikanskt gjutjärn. Undrar om de som yttrade detta visste att t.ex drev i transmission osv kan bestå av nylon i HD:s maskiner.
Go to Top of Page

Tomas J
fd _T_

1547 Posts

Posted - 2010/08/27 :  21:46:15  Show Profile Send Tomas J a Private Message  Reply
nylon kan vara ganska starkt.... i rätt applikationer, fast jag hade nog valt stål i transmissionen

Ett forum dör utan tillströmning av medlemmar, Agera!

Edited by - Tomas J on 2010/08/27 21:47:30
Go to Top of Page

widescreen4
Member

264 Posts

Posted - 2010/08/27 :  21:57:25  Show Profile  Visit widescreen4's Homepage Send widescreen4 a Private Message  Reply
Jobbade extra på Harley-shopen i Gbg ett tag . Killen där va en riktig lirare men han hade en del riktiga skräckhistorier angående märket i sig.Men det är som med klockor och dyra bilar. Maximal prestige.
Go to Top of Page

Tomas J
fd _T_

1547 Posts

Posted - 2010/08/27 :  22:24:23  Show Profile Send Tomas J a Private Message  Reply
Jänkarnas filosofi är ganska enkel, "går det sönder så slänger vi det en centimeter extra material så håller det säkert." japsarna brukar tänka till både en och två gånger innan de konstruerar och nöjer sig inte med mindre än att förhållande mellan kvalitet och pris är perfekt.
Det enda trista med japshojjar är när det väl går sönder så blir det både dyrt och krångligt att laga.
Båda är bra på sitt sätt.

ovanstående är mina egna erfarenheter och tankar, inget som är generellt

Ett forum dör utan tillströmning av medlemmar, Agera!
Go to Top of Page

widescreen4
Member

264 Posts

Posted - 2010/08/27 :  22:45:18  Show Profile  Visit widescreen4's Homepage Send widescreen4 a Private Message  Reply
Skulle nog säga att hojjar överlag är dyra att laga, spelar ingen roll om det är engelskt, japanskt och definitivt inte amerikanskt.
Det är inget billigt nöje hur man än vrider och vänder på det med hoj.

Edited by - widescreen4 on 2010/08/27 22:45:36
Go to Top of Page

Tomas J
fd _T_

1547 Posts

Posted - 2010/08/27 :  23:04:17  Show Profile Send Tomas J a Private Message  Reply
jooodå, det gäller bara att välja rätt hoj ;)

Enkelt encylindrigt och gediget... dvs. tyskt eller engelskt!

Innehar själv en Muz Skorpion sport 660, samt en BSA B33 500
Även en Yamaha, men den räknar jag knappt som mc, den är det mest problem med så den har jag ställt på hyllan :)

i och för sig så har Muz:en en japps motor, men än så länge är jag faktiskt imponerad av hur bra den har fungerat!

Men jag vet inte, jag kanske är ensam att tycka att det KAN vara roligt med endast en cylinder och 60hk?

sanningen är att muz:en förmodligen kör ifrån ett flertal dyrare och mera prestandajagande hojjar.

Ett forum dör utan tillströmning av medlemmar, Agera!

Edited by - Tomas J on 2010/08/27 23:05:27
Go to Top of Page

sladdbarn
Member

2845 Posts

Posted - 2010/08/28 :  19:05:34  Show Profile Send sladdbarn a Private Message  Reply
Engelska hojar har inte samma kvalite som japanska, japanska hojar har överlägset
bästa kvalite idag. Bmw håller också bra men så ägs dom också av 50-åringar som
gasar mindre och är duktiga på att lämna in på service.

Har man gott om pengar och vill ha mycket attityd så köp en HD, Engelskt och Italienskt
hade jag aktat mig för.

Drömmer om bra ljud...
Go to Top of Page

Beat
Member

1505 Posts

Posted - 2010/08/28 :  19:47:46  Show Profile  Visit Beat's Homepage Send Beat a Private Message  Reply
Vill bara inflika att V-rodmotorn när ritad av Porsche, HD själva var noga med att se till att ingen jänk var nära ritbordet. Ska du ha en brutal HD-rod så kolla du på NightRod istället, den ser rätt ok ut från början.

Dessutom finns det sedan en tid tillbaka kompressorsats till V-Rod:en. Så det rör lite på sig om man vill och har råd.

Du når oss på Lazy Boy hær:

sales@lazyboyaudio.no

https://www.facebook.com/lazyboyaudio/

http://www.lazyboyaudio.no/
Go to Top of Page

lortopalt
Member

183 Posts

Posted - 2010/08/28 :  20:03:43  Show Profile Send lortopalt a Private Message  Reply
Mja, Engelskt ska man nog akta sig för när det gäller motorer.De har väl aldrig tillverkat någonting riktigt vad jag kan påminna mig.
Go to Top of Page

widescreen4
Member

264 Posts

Posted - 2010/08/28 :  21:50:18  Show Profile  Visit widescreen4's Homepage Send widescreen4 a Private Message  Reply
@sladdbarn: BMW kommer få en helt ny kundkrets från och med i år.
Deras nya S 1000RR är det brutalaste man kan köpa över disk idag.

ABS, fyra olika settings för tractioncontroll och växellåda utan koppling byggd med teknik från BMW:s F1-stall.

http://www.youtube.com/watch#!v=Lx-zG0Cg5fg&feature=related


Edited by - widescreen4 on 2010/08/28 21:52:00
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000