HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Ytterligare en gamling som behöver tips
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

time
Harry-vinnare 2004

2637 Posts

Posted - 2010/09/02 :  11:59:42  Show Profile Send time a Private Message  Reply
Ok, då ska jag bara hitta ett chassie, kortet blir nog ett Intel atom http://www.dustin.se/pd_5010374079.aspx som inte har fläkt och inbyggd grafik.
Fit-pc är snyggt men jag vill ha inbyggd drive. Chassiet ska se ut som en hifi komponent, tips på ett som har plats, luft och ser hyfsat ut ? erfarenhet ?

Lämnat forumet
Go to Top of Page

time
Harry-vinnare 2004

2637 Posts

Posted - 2010/09/02 :  12:08:47  Show Profile Send time a Private Message  Reply
Om man kollar på priserna SSD kontra CF så blir det ingen jättskillnad, priserna dalar för varje dag

Lämnat forumet
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8654 Posts

Posted - 2010/09/02 :  12:14:06  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
Tyckte när jag jämförde överföringshastigheterna att SSD var snabbare än CF.

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

time
Harry-vinnare 2004

2637 Posts

Posted - 2010/09/02 :  13:19:50  Show Profile Send time a Private Message  Reply
XP och db tar ju inte många Gb, borde egentligen räcka med 8G ?

Lämnat forumet
Go to Top of Page

Janne00
Member

104 Posts

Posted - 2010/09/02 :  13:41:39  Show Profile Send Janne00 a Private Message  Reply
FitPC har plats för en 2,5" disk, dock var det max 500 GB när jag köpte min för ett par år sedan. Jag vet inte om det finns större diskar nu i det lilla formatet. För mig räcker denna kapacitet mer än väl, men kanske inte för dig
Go to Top of Page

theseal
SW-hantering

674 Posts

Posted - 2010/09/02 :  14:31:24  Show Profile  Visit theseal's Homepage Send theseal a Private Message  Reply
Annars kan man ju köra eide-> SDHC som både är snabbt och billigt. man behöver inte mycket till ett debiansystem med db;n på systemdisken. SD är billigare än CF, jag är CF skadad då jag kör canon systemkamera.

Jag har flera gånger försökt köra något annat än debian som server, men det har alltid slutat med att jag i vredesmod kört en debian stable. nu har jag en duocore xeon 3.06 med 4GB ram. den svettas inte ens när jag använder den.

Go to Top of Page

time
Harry-vinnare 2004

2637 Posts

Posted - 2010/09/02 :  15:11:47  Show Profile Send time a Private Message  Reply
Asså, hrmm, datakunskaperna inskränker sig från DOS till XP, något nätverk eller NAS blir det inte än, vill bara spela musik och spotify och har inte tålamod att sitta och meka med Linux eller annat. Vad tror ni om kortet jag tänkte handla mig ?

Lämnat forumet
Go to Top of Page

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2010/09/02 :  20:23:23  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message  Reply
Så länge det handlar om musik så lär det räcka till.
Jag vill även kunna få ut bitströmmat HD-ljud.

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

Wader
Member

460 Posts

Posted - 2010/09/05 :  08:15:29  Show Profile Send Wader a Private Message  Reply
Egentligen finns ingen anledning att ha burken i samma rum som man lyssnar. En budgetvariant som jag kör och som fungerar alldeles ypperligt. Jag plockade ihop lite grejor som jag hade liggande och fick ihop en dator, köpte en 1 Tb disk, laddade ner och installerade Vortexbox (inga konstigheter och gratis). Har ett trådlöst nätverk hemma. VortexBoxen står nu undangömd, all musik finns på den i flac-format. SB3 i lyssningsrummet och allt styrs vi min vanliga telefon. Hur smidigt som helst och fungerar flawless. Det finns ett forum för VortexBox också och man får hjälp där.

Dancing in the shadows of my memories.
Go to Top of Page

time
Harry-vinnare 2004

2637 Posts

Posted - 2010/09/09 :  15:28:02  Show Profile Send time a Private Message  Reply
Hmm, SB är för dem som ser bra och telefonen är samma sak, passa bäst att ringa med. Minst 17" behövs.

Lämnat forumet
Go to Top of Page

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2010/09/09 :  15:55:49  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message  Reply
För musik:
Kernel streaming via usb till extern dac.
För film:
Hdmi till surroundförsteg
Sköt allt via fjärrskrivbord på 17" touchscreen?

Go to Top of Page

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2010/09/09 :  16:17:58  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message  Reply
Och jag tänker nog köra på detta kort.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=554002

Processor blir nog:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=527318

Go to Top of Page

Wader
Member

460 Posts

Posted - 2010/09/15 :  08:27:12  Show Profile Send Wader a Private Message  Reply
Kör squeezecontrol i telefonen och texten i den v.s texten på datorns squeezeboxserver verkar inte skilja i storlek nämnvärt. Vill man envist ha en 17" tums skärm att läsa på så går väl det att läsa via en laptop modell "hur billig som helst". Vortexboxen ska nu få en skrivare kopplad till sig också så slipper jag den vid min vanliga dator också.

Dancing in the shadows of my memories.
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.12 sekunder. Snitz Forums 2000