HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Ledan vs Rastlösheten
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2010/08/21 :  18:49:40  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Vill massor, orkar inte.

Vill inte göra några måsten, rastlösheten kräver något.

Finns massor med kul att göra, känner inte för det.

Tiden finns, ändå hinner jag inte.

Påbörjar jag något, blir jag avbruten.


Huzzes musikanläggningar

Bildreportage: Surround från 90-talet AÖ hos Intelligent Sound Sheraton 2010 AÖ hos huzze Rum hos Audio Concept

Kmj
Member

2870 Posts

Posted - 2010/08/21 :  18:54:22  Show Profile Send Kmj a Private Message  Reply
Sätt datorn i separat rum/skrub, börja göra nån fysisk aktivitet. Orken och lusten kommer när man känner sig lite piggare.

.....where the music comes to die.
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2010/08/21 :  21:42:46  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Varit datorlös på landet under veckan och röjt sly/mindre skogsdungar och släpat ris för andra veckan i rad, så nog har jag idkat kroppsarbete. Enda tillfredsställelsen (förutom att jag inte fått allt uppeldat) har varit 2½ män samt hifilektyr. Detta trots att Lego't finns där liksom min älskade fru. Det är nästan omöjligt att komma upp på morgnarna pga min nya medicins bieffekter. Har aldrig varit så klubbad.
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2010/08/22 :  07:14:32  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Nu vet jag inte vilken medicin du tar, men många mediciner har ruskiga bieffekter. Psykmediciner är värst i detta hänseende och är oftast mer destruktiva än hjälpsamma. Läs i FASS på medicin du äter.

quote:
Behandlingsinducerade biverkningar rapporterade i kliniska prövningar (N=3107):
Vanliga (1/10 - 1/100)
Allmänna: Anorexi, viktminskning, viktökning förändrad smakuppfattning, somnolens, yrsel, huvudvärk, hyperhidros, asteni, impotens, allmän sjukdomskänsla, trötthet

Cirk.: Postural hypotension, palpitationer, takykardi

CNS: Tremor, parestesi, extrapyramidala störningar

GI: Muntorrhet, illamående, förstoppning, diarré, kräkning, buksmärta, dyspepsi, salivation, flatulens

Hud: Rash, pruritus

Luftvägar: Rinit

Muskuloskel: Myalgi

Psyk: Sömnsvårigheter, nervositet, ångest, koncentra-tionssvårigheter, agitation, drömstörningar, minskad libido, apati, konfusion, gäspningar

Urogenital: Miktionsstörningar, ejakulationsstörningar, oregelbunden menstruation

Ögon: Ackommodationsstörningar

Mindre
vanliga (1/100 -
1/1000)
Allmänna: Allergisk reaktion, synkope

Cirk.: Bradykardi

CNS: Krampanfall

Hud: Fotosensitivitet

Lever: Ökade leverenzymer

Luftvägar: Hosta, dyspné

Psyk: Eufori, aggressiv reaktion

Urogenital: Anorgasmi, kvinnor

Öron: Tinnitus

Sällsynta
(1/1000 - 1/10000)
Ögon: Mydriasis



Detta är Cipramil. Ruskiga bieffekter.

Jag störs extra mycket av att apati är en vanlig bieffekt av en antideppresiv medicin.
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2010/08/22 :  10:47:50  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Så här kan det se ut när man blir stämd för biverkningar från schizofrenipiller.
Oj! Hoppsan, folk fick diabetes av pillren - det var ju synd...

http://www.astrazeneca.se/Pressrum/pressmeddelande-per-datum/2010/Seroquel-produktansvar?itemId=10915536

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2010/08/22 :  11:02:28  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Hörde det på nyheterna. Det är just Seroquel jag tar. De kostar dessutom 35:-/pillret.
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8488 Posts

Posted - 2010/08/22 :  11:25:43  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
Jag brukar inte stirra mig blind på "databladet" på medicinen då jag vet att det kan vara svårt att skilja bieffekter från grundtillståndet (sjukdommen) det brukar vara samma symptom,men helt klart kan man må sämre av medicin.
Jag har oxå upptäckt att jag får en stark placebo effekt när jag byter medicin,dvs jag mår bättre just när jag bytt medicin i och med att jag tror och hoppas att jag ska må bättre av en annan sorts medicin,om nån vecka eller så har den effekten försvunnit...

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000