HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Modda SB Touch
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

atomjohan
Starting Member

48 Posts

Posted - 2010/07/18 :  16:05:45  Show Profile Send atomjohan a Private Message  Reply
Jag funderar på att köpa en SB Touch då jag hört mycket gott om denna ljudmässigt.
Jag kör digitalt nu med en SB3:a.

Tänkte jag skulle låta Bolder Cables göra en digitalmodd, kostar 300$. Enklast verkar vara att köpa Touchen från USA och skicka direkt dit. Touchen ligger runt 300$ i USA så prismässigt är ju detta en bra affär.


Nån som har några erfarenheter av Bolder Cables moddar, samt har jämfört SB3 och Touchen digitalt?

Njord
Member

298 Posts

Posted - 2010/07/18 :  16:32:44  Show Profile Send Njord a Private Message  Reply
Bolder har en egen cirkel på Audiocircle

http://www.audiocircle.com/index.php?board=11.0

Men det visste du kanske redan?
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8483 Posts

Posted - 2010/07/18 :  16:40:35  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
Här på detta forumet finns att läsa om både moddar och jämförelser mellan Duett och SB3.
Tänke själv jag skulle ge mig på att modda min Duett i vinter kanske..

http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=55044

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2010/07/18 :  20:49:16  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message  Reply
Kolla med Harmony Design först.

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

stargazer
Member

445 Posts

Posted - 2010/07/20 :  16:32:52  Show Profile Send stargazer a Private Message  Reply
Jag har en digitalmoddad SB3a, inköpt i USA och skickad direkt till Bolder Cables. Funkade kalasfint. Wayne på BC är mkt bra att ha göra med.

På SB3an så var externt PSU ett måste, på Touch har jag ingen aning.

Wayne håller på med Touch-moddar as we speak. Maila honom och fråga. (Har själv tänkt göra det men jag är så nöjd med SB3an så... )

Posta gärna dina erfarenheter om du bestämmer dig för att köra. Vore intressant.
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2010/07/20 :  18:32:49  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message  Reply
Jag läste någonstans här på forumet (eller var det någon annanstans?) om någon som lät Harmony Design modda digitalutgången.
Som jag fattade det så kompletterades den med en galvanisk avskiljare. Jag vet inte om det faktiskt saknas en sådan men det ska ju vara standard på en bra elektrisk digitalutgång. Tyvärr fuskas det med sådant.
Själv har jag en jittermumsare inkopplad som innehåller galvanisk avskiljare på ingången så jag bryr mig inte. Tur för mig.

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8483 Posts

Posted - 2010/07/20 :  18:50:44  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
quote:
Själv har jag en jittermumsare inkopplad som innehåller galvanisk avskiljare på ingången så jag bryr mig inte. Tur för mig.

Men det kan ju vara så att det sitter en e-lyt i serie med digitalutgången som bör moddas bort.

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

atomjohan
Starting Member

48 Posts

Posted - 2010/07/21 :  08:44:39  Show Profile Send atomjohan a Private Message  Reply
Tack för alla svar!

Var faktiskt jag som fick SB3:an moddad av Harmony Design. Men jag har läst så mycket positivt om Touchen att jag inte kunde hålla mig

Jag har skickat iväg en Touch nu till Bolder Cables för digitalmodden. Landar nog runt 4500kr moddad och klar inklusive frakt.
Wayne säljer även PSU, men den kostar en del. Tänkte beställa en sån via TeddyPardo.com, där den till Touchen kostar 2700kr.

Japp, jag skriver en liten recension av den när den kommer!
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2010/07/21 :  13:12:54  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message  Reply
Fint.
Det ska bli intressant att höra vad du tycker om det hela.

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

stargazer
Member

445 Posts

Posted - 2010/07/21 :  20:23:58  Show Profile Send stargazer a Private Message  Reply
Lycka till! Blir mycket intressant, har själv funderat på att växla över till Touch, mest pga att jag är nyfiken på 24/96 men också för att den är lite nyare och lite... coolare

Jag köpte heller inte PSU från BC av samma anledning (det höga priset) utan köpte från Welborne Labs. Visst fungerar det kalasbra och är ganska snyggt, men jag ångrar nog så här i efterhand att jag inte köpte från BC - de har en helt annan seriositet och nivå på sina grejor, sin kommunikation och sina leveranser. Det var massor med strul med leveransen från Welborne.

Posta gärna dina erfarenheter!
Go to Top of Page

atomjohan
Starting Member

48 Posts

Posted - 2010/08/11 :  21:10:46  Show Profile Send atomjohan a Private Message  Reply
Liten uppdatering:

Köpte en ny Touch från Amazon.com, som skickades direkt till Bolder Cables.
Tyvärr så var spåret på en skruv runddraget, så det var bara att skicka tillbaka Touchen. Alternativet var att försöka borra ut den, men det var Bolder Cables (av förståerliga skäl) inte så sugna att försöka sig på.

Jag har beställt en ny Touch som kommer till Bolder vilken dag som helst. Bara att hoppas att alla skruvar är hela


Edited by - atomjohan on 2010/08/11 21:13:09
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.12 sekunder. Snitz Forums 2000