HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Tragiskt......Brasilien utslaget!
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Gubben i Kalmar
200.000 klubben

2446 Posts

Posted - 2010/07/02 :  18:02:32  Show Profile Send Gubben i Kalmar a Private Message  Reply


Tragiskt......Brasilien utslaget!

Dom är i alla fall underhållande med sin bollteknik.


Tommy Björklund

fam_bjorklund@msn.com

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2010/07/02 :  19:39:39  Show Profile Send byZan a Private Message  Reply
Håller med dig till viss del, men de dräller också med bollen och är/blir lite oengagerade.
Men det är väl ett klassiskt misstag att leda med ett mål och sluta med det offensiva spelet. Vet att det är svårt att veta när man ska börja försvara sitt ledningsmål, oftast sker det per automatik för tidigt. Sen att Holland fick ett billigt mål gör ju inte saken bättre. Kul för Holland och tråkigt för Brasilien.

Ska bli roligt att se kvällens match, tror Ghana kan överraska.

Nu hoppas jag att ett europeiskt lag blir världsmästare.


"Att lyssna är berikande - att berika är att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper"

Mina system...

Huvudsystem
Dan D#8217;Agostino S250 / Dan D#8217;Agostino HD Preamp / Lumin X1 / Clearaudio Master Reference, Absolute Inside, Goldfinger v2 / Roon Nucleus / PS Audio P20 / TAD Reference One / Stillpoint Ultra 5
Andrasystem
Absolare Signature Integrerad / Lumin S1 / Nucleus - Roon / TAD CR 1 /PS Audio P10

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2010/07/02 :  22:37:17  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Jag tycker Holland är en frisk fläkt också, såg inte denna matchen iofs.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2010/07/02 :  22:54:36  Show Profile Send ekman a Private Message  Reply
Holland måste ha slagit världsrekord i att filma och slänga sig vid minsta kontakt i den här matchen, har aldrig sett något liknande.
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2010/07/03 :  08:20:58  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Holland?? Jag såg bara nederländska flaggor ...

Hur gick det för Ghana?
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2010/07/03 :  08:56:29  Show Profile Send byZan a Private Message  Reply
quote:
Holland måste ha slagit världsrekord i att filma och slänga sig vid minsta kontakt i den här matchen, har aldrig sett något liknande.

Tyvärr så är det tydligen en del i spelet, tycker det är så tråkigt att se, men oftast ser man det inte förrän repriserna rullar i ultrarapid. Så allt klagande på domarna är nog mot bättre vetande.

Däremot så finns det tekniker idag som skulle kunna användas och då företrädesvis vid målsituationer, andra förseelser såsom filmningar, efterslängar m m skulle kanske kunna granskas efteråt och bestraffas i efterhand.
quote:
Hur gick det för Ghana?

Förlust på straffar Märklig match, men nog tycker jag att Ghana skulle vunnit under ordinarie matchtid, tänker då på den missade straffen i matchens sista minut.
Hade varit roligt med ett afrikanskt lag i semi.

Nu hejar jag på Europa där Spanien har de bästa spelarna på nästan samtliga positioner, men pallar de för trycket? Jo jag vill tro det, 70-30 att det blir final.
Tyskland är alltid farliga och har ett komplett och är väl strukturerade, 50-50 att de når final.
Holland är bra men tar sig inte till final 40-60, men gör de det så är det förbaskat bra gjort.

Det är vad jag tror

Edit: glömt ett ord


"Att lyssna är berikande - att berika är att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper"

Mina system...

Huvudsystem
Dan D#8217;Agostino S250 / Dan D#8217;Agostino HD Preamp / Lumin X1 / Clearaudio Master Reference, Absolute Inside, Goldfinger v2 / Roon Nucleus / PS Audio P20 / TAD Reference One / Stillpoint Ultra 5
Andrasystem
Absolare Signature Integrerad / Lumin S1 / Nucleus - Roon / TAD CR 1 /PS Audio P10

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine

Edited by - byZan on 2010/07/03 08:59:03
Go to Top of Page

Eref
Member

1029 Posts

Posted - 2010/07/03 :  09:13:11  Show Profile Send Eref a Private Message  Reply
Hade hoppats på både Brasilien och Ghana. De spelar roligare fotboll
tycker jag.
Nu hoppas jag på Spanien och Argentina!

Det har varit många spännande och bra matcher detta VM iallafall tycker jag!

Project9+TorlaiDL103+VandenHulD502Hybrid+LehmannBlackCubeSE+SupraSword+Shanling stp80+OriginalLeonardo+GrundigAudiorama+AudioProB1.39
Go to Top of Page

Kilgore
Member

1579 Posts

Posted - 2010/07/03 :  09:44:52  Show Profile Send Kilgore a Private Message  Reply
Tyskland-Holland i final :)

"I love the smell of fresh napalm in the morning"
/Lieutenant Colonel Bill Kilgore
Go to Top of Page

Gubben i Kalmar
200.000 klubben

2446 Posts

Posted - 2010/07/03 :  10:58:47  Show Profile Send Gubben i Kalmar a Private Message  Reply
Sedan dom brassarna exporterade sina storspelare till europa
har det inte varit samma "sting" i landslaget.

Förr kunde dom samla ihop landslaget och åka på turné jorden runt
och bjuda på "fotbolls-show".

När sedan VM kom, spelade dom "skiten" ur dom flesta.

Men det är klar, man vill inte missunna dessa artister lite
extra inkomster.

Hoppas dom "kaxiga" fotbollsnationerna åker ur och tex Holland
får en finalplats.


Tommy Björklund

fam_bjorklund@msn.com

Edited by - Gubben i Kalmar on 2010/07/03 11:01:17
Go to Top of Page

Eref
Member

1029 Posts

Posted - 2010/07/03 :  15:38:39  Show Profile Send Eref a Private Message  Reply
Fast jag tyckte om årets uppsättning av Brassar. Första halvleken mot
Holland var ju riktigt fin fotbollspropaganda.

Tycker också att Argentina har ett fint lag i år.
Jag gillar Maradonas som det verkar glada, lekfulla och samtidigt allvarliga
inställning till fotboll.

Project9+TorlaiDL103+VandenHulD502Hybrid+LehmannBlackCubeSE+SupraSword+Shanling stp80+OriginalLeonardo+GrundigAudiorama+AudioProB1.39
Go to Top of Page

sladdbarn
Member

2845 Posts

Posted - 2010/07/03 :  16:32:04  Show Profile Send sladdbarn a Private Message  Reply
Jag är så ointresserad av fotboll att det förvånar mig själv, jag är normalt sätt intresserad av det mesta.

Drömmer om bra ljud...
Go to Top of Page

ryst
Medlem i AÖ

1470 Posts

Posted - 2010/07/03 :  17:08:05  Show Profile Send ryst a Private Message  Reply
quote:
sladdbarn Posted - 2010/07/03 : 16:32:04 Jag är så ointresserad av fotboll att det förvånar mig själv, jag är normalt sätt intresserad av det mesta.


Men tydligen tillräckligt intresserad för att att skriva i den här tråden som handlar om fotboll.

______________________________________________
Sonos -> Classé Delta SSP-800 -> Classé Delta CA-M400 -> B&W 802D
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2010/07/03 :  17:45:34  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Tyskland...

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2010/07/03 :  19:45:06  Show Profile Send byZan a Private Message  Reply
Tro att man ska nå semifinal med gå fotboll mot ett så väl balanserat och organiserat lag som Tyskland, då är man inte världens bästa förbundskapten. Undrar vad Maradona hade för taktik och vad han sa till spelarna efter 1:a? De kom ut som statister och rundningsmärken (koner).

Grattis Tyskland! Till en mycket bra arbets- laginsats och effektiv fotboll


"Att lyssna är berikande - att berika är att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper"

Mina system...

Huvudsystem
Dan D#8217;Agostino S250 / Dan D#8217;Agostino HD Preamp / Lumin X1 / Clearaudio Master Reference, Absolute Inside, Goldfinger v2 / Roon Nucleus / PS Audio P20 / TAD Reference One / Stillpoint Ultra 5
Andrasystem
Absolare Signature Integrerad / Lumin S1 / Nucleus - Roon / TAD CR 1 /PS Audio P10

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

hoktuna
Jultomte

2786 Posts

Posted - 2010/07/03 :  19:52:02  Show Profile  Visit hoktuna's Homepage Send hoktuna a Private Message  Reply
Tråkigt att Argentina åkte det var mitt favvo lag
Jag kan ingenting om fotboll och är inte intresserad till vardags men det har vart kul och titta på VM hittils.

Delägare och driver företaget www.westerasmarkiser.se
Go to Top of Page

Gubben i Kalmar
200.000 klubben

2446 Posts

Posted - 2010/07/03 :  21:04:01  Show Profile Send Gubben i Kalmar a Private Message  Reply



Det vore kul om två av dom "mindre fotbolls nationerna"
fick vara finalister.


Tommy Björklund

fam_bjorklund@msn.com
Go to Top of Page

hoktuna
Jultomte

2786 Posts

Posted - 2010/07/03 :  21:16:23  Show Profile  Visit hoktuna's Homepage Send hoktuna a Private Message  Reply
Heja Paraguay

Delägare och driver företaget www.westerasmarkiser.se
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2010/07/04 :  10:03:08  Show Profile Send byZan a Private Message  Reply
Spanien höll på att spela bort sig själva igen. Nervösa och ineffektiva, Paraguay duktiga i sitt försvarsspel och inte oävna i anfallsspelet heller. Hade de satt straffen så vete tusan hur det gått.

Semifinal 1, Holland - Uruguay, tror Holland har en chans att nå final, ska vi säga 60-40?
Semifinal 2, Spanien - Tyskland, vilken rysare! Där tror jag Spaniens få varningar är till fördel för dem och därför säger jag 60-40.

Final, Spanien - Holland och där vinner Spanien, tror jag.


"Att lyssna är berikande - att berika är att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper"

Mina system...

Huvudsystem
Dan D#8217;Agostino S250 / Dan D#8217;Agostino HD Preamp / Lumin X1 / Clearaudio Master Reference, Absolute Inside, Goldfinger v2 / Roon Nucleus / PS Audio P20 / TAD Reference One / Stillpoint Ultra 5
Andrasystem
Absolare Signature Integrerad / Lumin S1 / Nucleus - Roon / TAD CR 1 /PS Audio P10

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

Gubben i Kalmar
200.000 klubben

2446 Posts

Posted - 2010/07/04 :  11:26:25  Show Profile Send Gubben i Kalmar a Private Message  Reply

Ett sydamerikansk lag i final skulle sitta fint.

Fotbolls-europén blir så stöddig annars, i synnerhet
efter ett par öl.

Om inte brassarna får vara med, varför inte Uruguay.


Tommy Björklund

fam_bjorklund@msn.com
Go to Top of Page

Eref
Member

1029 Posts

Posted - 2010/07/04 :  12:31:26  Show Profile Send Eref a Private Message  Reply
Fast för en gångs skull håller jag nästan på tyskarna.
Tycker att de vann över Argentina mycket välförtjänt
med en positiv uppvisning av fotboll som ett lagspel när det är som bäst.

Spännande och oväntat(av mig iallafall).

Project9+TorlaiDL103+VandenHulD502Hybrid+LehmannBlackCubeSE+SupraSword+Shanling stp80+OriginalLeonardo+GrundigAudiorama+AudioProB1.39
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2010/07/04 :  22:42:50  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Jag håller faktiskt på tyskarna också. De är ju ett riktigt lag som sagt var och jag vet inte hur det kommer sig att de plötsligt spelar en fotboll som jag blir glad av att se. Jag tycker de brukar vara tråkiga att se men så är det ju verkligen inte nu!
Väldigt ungt lag dock som kanske kan få bekymmer med betydligt mer erfarna spanjorer. Men för att vinna så tror jag Spanien får skärpa sig rejält. Tyskarna har ju farten uppe efter att fullständgt ha krossat först England 4-1 och nu Argentina 4-0.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn

Edited by - Bernt Jansson on 2010/07/04 22:48:07
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2010/07/06 :  22:49:15  Show Profile Send byZan a Private Message  Reply
Jaha, då blir det en heleuropeisk final.
Holland - ?, jag tror fortfarande på Spanien.


"Att lyssna är berikande - att berika är att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper"

Mina system...

Huvudsystem
Dan D#8217;Agostino S250 / Dan D#8217;Agostino HD Preamp / Lumin X1 / Clearaudio Master Reference, Absolute Inside, Goldfinger v2 / Roon Nucleus / PS Audio P20 / TAD Reference One / Stillpoint Ultra 5
Andrasystem
Absolare Signature Integrerad / Lumin S1 / Nucleus - Roon / TAD CR 1 /PS Audio P10

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2010/07/11 :  20:17:07  Show Profile Send byZan a Private Message  Reply
quote:
Semifinal 1, Holland - Uruguay, tror Holland har en chans att nå final, ska vi säga 60-40?
Semifinal 2, Spanien - Tyskland, vilken rysare! Där tror jag Spaniens få varningar är till fördel för dem och därför säger jag 60-40.

Final, Spanien - Holland och där vinner Spanien, tror jag.

Jag tror fortfarande på en Spansk seger, men Holland har visat att de är duktiga med både boll och taktik, ska jag säga 60-40 till Spaniens favör. Resultat 2-1, det är min gissning.
Spännande och roligt tycker jag att det ska det bli


"Att lyssna är berikande - att berika är att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper"

Mina system...

Huvudsystem
Dan D#8217;Agostino S250 / Dan D#8217;Agostino HD Preamp / Lumin X1 / Clearaudio Master Reference, Absolute Inside, Goldfinger v2 / Roon Nucleus / PS Audio P20 / TAD Reference One / Stillpoint Ultra 5
Andrasystem
Absolare Signature Integrerad / Lumin S1 / Nucleus - Roon / TAD CR 1 /PS Audio P10

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2010/07/11 :  21:29:02  Show Profile Send svejk a Private Message  Reply
Är inget riktigt fotbollfan men första halvleken var boring, tillknäppt och ruffigt Holländska målvakten hade bollen mest. Tacka vet jag Speedway


pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2010/07/11 :  23:13:40  Show Profile Send byZan a Private Message  Reply
GRATTIS SPANIEN!


"Att lyssna är berikande - att berika är att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper"

Mina system...

Huvudsystem
Dan D#8217;Agostino S250 / Dan D#8217;Agostino HD Preamp / Lumin X1 / Clearaudio Master Reference, Absolute Inside, Goldfinger v2 / Roon Nucleus / PS Audio P20 / TAD Reference One / Stillpoint Ultra 5
Andrasystem
Absolare Signature Integrerad / Lumin S1 / Nucleus - Roon / TAD CR 1 /PS Audio P10

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

Marina Jansson
Member

2328 Posts

Posted - 2010/07/11 :  23:19:21  Show Profile Send Marina Jansson a Private Message  Reply
Du hade ju rätt hela vägen!

Waf, Waf!

Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000