HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 2" middar med max 50mm monteringshål?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

twostroke
Member

180 Posts

Posted - 2010/05/11 :  14:09:44  Show Profile Send twostroke a Private Message  Reply
Hej! var ett tag sedan jag var in på det här forumet. har flyttat ut hobbyn i bilen nuförtiden.
det jag söker är 2" middar med max 50mm monteringshål. vad finns det att välja mellan? har köpt ett par peerless från hifikit, men det jag funderar över är om det finns några lite "värre" att få tag i.
högtalarna ska användas i bil tillsammans med ett trevägs system så 4ohm är ett måste.
pris? tjaa en 2"are kan väl inte vara så dyr? men kan sätta ett tak på runt 2tusen/par

länk till projektet om någon undrar:
http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=3426

emanuelgbg
Member

743 Posts

Posted - 2010/05/11 :  15:19:21  Show Profile  Visit emanuelgbg's Homepage Send emanuelgbg a Private Message  Reply
Vilken delning har du neråt på mellanregistret?
Det finns inte så många 2" på marknade med monteringshål på 50mm.
En större diskant som kan delas lågt? Men det finns inte så många så små heller..
Go to Top of Page

twostroke
Member

180 Posts

Posted - 2010/05/11 :  15:34:59  Show Profile Send twostroke a Private Message  Reply
runt 250 hz
Go to Top of Page

emanuelgbg
Member

743 Posts

Posted - 2010/05/11 :  15:43:27  Show Profile  Visit emanuelgbg's Homepage Send emanuelgbg a Private Message  Reply
okej ingen diskant då..

http://www.europe-audio.com/ har ju ett par men om någon är bättre än den du har är väl tveksamt?
Go to Top of Page

DrBoar
Member

457 Posts

Posted - 2010/05/11 :  15:50:26  Show Profile Send DrBoar a Private Message  Reply
monteringshålet skall alltså vara smalare än domen!?
HIVI har 72mm det är svårt att hitta smalare
http://www.parts-express.com/wizards/searchResults.cfm?srchExt=CAT&srchCat=299&CFID=25975196&CFTOKEN=39941241
Och att köra 2" domar ner till 250 Hz är bara att glömma. Möjligtvis att något ATC element klarar det men då kostar det förmodlingen inte 2000 kr per par utan 2000 Euro eller pund.
Go to Top of Page

twostroke
Member

180 Posts

Posted - 2010/05/11 :  16:27:31  Show Profile Send twostroke a Private Message  Reply
vad skulle ni rekomendera att dela de peerless elementen jag har på för frekvens då? jag kan ju höja lp på midbasarna en aning. och höja brantheten på filtrena.

Typ: Bredband
Membranstorlek: 2 Tum
Membrantyp: Polypropylen
Impedans : 4 Ohm
Frekvensomfång : 140-20000 Hz
Effekt: 60 W
Känslighet: 83 dB/SPL
Resonansfrekvens: 154 Hz
Vas: 0.2 L
Qts: 0.62
Yttermått: 56x56 mm
Monteringshål: Ø 50 mm
Vikt: 0.136
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.11 sekunder. Snitz Forums 2000