HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Tips på delad lagring på webben fast ej publik...
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2010/05/10 :  22:47:55  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message  Reply
Ja som rubriken antyder...jag vill kunna dela t.ex. bilder inom en sluten grupp, över/på internet, och då inte med alla övriga på internet...

Nånting mindre öppet än Facebook eller Fotohinken alltså.

Om det kostar lite pengar är inget hinder, bara det är bra.

/MI

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2010/05/10 :  22:57:21  Show Profile Send Ayn a Private Message  Reply
dropbox kanske? http://dropbox.com/

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

Gus
RödaTråden vinnare April-lurare

3570 Posts

Posted - 2010/05/10 :  23:10:54  Show Profile Send Gus a Private Message  Reply
storegate.se
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8488 Posts

Posted - 2010/05/11 :  00:19:46  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
vet ej vilken abonemang du har men ex. Bredbandsbolaget har en tjänst som kallas "box" tror jag där man kan få 10Gb tror jag.Kanske andra bolag har liknande?

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

Mey
Member

899 Posts

Posted - 2010/05/11 :  05:57:41  Show Profile Send Mey a Private Message  Reply
Picasa? (Via google)
Där delar man ut tokens för att ge access till de olika mapparna man lagt upp.
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2010/05/11 :  17:15:17  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
www.mediafire.com - dock händer det ibland att tappas lite bitar i förvaringen.
Go to Top of Page

tober
Component.se

1318 Posts

Posted - 2010/05/12 :  02:07:09  Show Profile  Visit tober's Homepage Send tober a Private Message  Reply
Dropbox absolut. Jag kör det privat men vi använder det även på jobbet i en del projekt för stt kunna ha med filer överallt, dela det mellan flera personer och att enkelt skicka filer till andra. Sen att det finns till iPhone och iPad gör det inte direkt sämre. Händer till och från att en kund vill ha en viss fil. Då kan jag enkelt skicka en länka vilket för att dom får access till den från min telefon.

Använder du koden för att testa så får du 250 mb extra till ditt gratis konto: https://www.dropbox.com/referrals/NTIyMzQ5ODM5

Driver sajten component.se.
Go to Top of Page

tober
Component.se

1318 Posts

Posted - 2010/05/13 :  00:42:49  Show Profile  Visit tober's Homepage Send tober a Private Message  Reply

Till er som testar Dropbox. När ni loggat in på sajten så finns det en liten guide med olika steg man ska gå igenom. Gör man det så får man ytterliggare 500 mb gratis.

2 GB ingår i ett konto gratis + det utrymmet man får via olika delar som guiden etc. Vill man ha riktigt mycket så finns det att köpa både 50 och 100 GB.


Driver sajten component.se.
Go to Top of Page

RuneStone
Member

1961 Posts

Posted - 2010/05/13 :  08:18:40  Show Profile  Visit RuneStone's Homepage Send RuneStone a Private Message  Reply
Ladda hem Opera, snabbaste webbläsaren på nätet. I nya versionen finns en funktion som heter Opera Unite som är precis det du söker efter, där delar du ut det du vill till specifika användare och det är bara tillgängligt så länge du har webbläsare ingång och funktionen aktiverad.
http://unite.opera.com/

"syftet är som sagt att efterlikna ett transistorsteg.."
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2010/05/17 :  21:25:11  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message  Reply
tober: Den där länken gav varken dig eller mig några 250MB, frågan är om det bara är fejk...jag har fått för de basala stegen men ingen referral...

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225
Go to Top of Page

tober
Component.se

1318 Posts

Posted - 2010/05/18 :  07:16:40  Show Profile  Visit tober's Homepage Send tober a Private Message  Reply
@Magils

Den registrerar iaf om nån har registrerat sig. Kan inte se det eftersom jag inte vet din epost-adress. Men funkade bra för min kompis också.

Driver sajten component.se.
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2010/05/18 :  07:45:24  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message  Reply
Ang dropbox, det måste funka. Jag signade upp med en referal = +250MB, följd guiderna och har gjort alla utom ett av stegen = +250MB (delar inte med någon) och jag har:

quote:
You can now store up to 2.75GB of stuff in your Dropbox.


Riktigt hur jag har fått ihip +.75GB förstår jag inte, jag får det till att jag borde ha +.5GB men skitsamma

Edit: Förrsten, jag skickade en invite till en kompis vilket förklara de efter 250MB, man får ju +250MB för varje invite.

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.

Edited by - EuphoniC on 2010/05/18 08:01:34
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2010/05/18 :  08:35:04  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message  Reply
Jahapp...det är väl SBS, som vanligt då. Måste ha valt fel sätt att registera...så "referral"-länken försvann. Och de jag skickade till måste ha gjort samma miss...

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8488 Posts

Posted - 2010/05/21 :  21:30:22  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
Såg att Windows live hotmail erbjuder 25Gb om du öppnar ett konto där,då kan du välja vilka som får tillgång.

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000