HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Funderar på en media streamer
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Karl
Starting Member

24 Posts

Posted - 2010/05/06 :  14:40:21  Show Profile Send Karl a Private Message  Reply
Går och funderar på om det är dags för att ta steget och rippa in hela skivsamlingen på en NAS och streama musiken till vardagsrummet.

Har såklart kollat in Logitecs squeezebox men har även sett att TEAC också har streamers.

Någon som har erfarenhet av deras streamers?

här är en länk till WAP-8500
http://www.eluxson.se/523-wap-8500.html

JWO
fd. OhmBoy

1713 Posts

Posted - 2010/05/09 :  19:49:06  Show Profile  Visit JWO's Homepage Send JWO a Private Message  Reply
Har inte provat Teac. Men jag gissar att Squeezebox är den att föredra. Dock har mjukvaran till SB Touch barnsjukdommar som måste åtgärdas.

SB classic och Duett fungerar bra.

Det finns en genväg till det perfekta ljudet: Intelligent Sounds iS8pro mk2+!

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=77254
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8488 Posts

Posted - 2010/05/10 :  02:56:36  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
quote:
och Duett fungerar bra.


I början när jag köpte duetten,och skulle köra på NAS TS109Pro,så hadde de ingen enkel installation av Sqezeebox på nasen om man inte var data hacker vill säga..så jag fick vänta ett par månader tills de släppte en verision som även jag kunde instalera,så det verkar som de brukar ha för bråttom att släppa nya saker innan de är färdiga.

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

Karl
Starting Member

24 Posts

Posted - 2010/05/10 :  08:29:42  Show Profile Send Karl a Private Message  Reply
Det lutar i så fall åt Duetten även fast TEACs WAP-8500 känns lite mer påkostad, hittar inga recsensioner eller utlåtande på TEACen, lite synd faktiskt.
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2010/05/10 :  08:56:48  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message  Reply
Duetten säljs för 2200:- på Elgiganten som utgående modell och det får sägas vara prisvärt.

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.11 sekunder. Snitz Forums 2000