HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Högtalarfötter på classe.
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Kmj
Member

2870 Posts

Posted - 2010/03/22 :  10:48:12  Show Profile Send Kmj a Private Message  Reply
Jag såg dessa när jag letade vanlig M8-mutter och tänkte att de borde ju kunna fuka fint som fötter till högtalare. Vad tror ni?

http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=135974208
Vibrationsdämpare 30-9737
quote:
4-pack. Cylindrisk av gummi för avvibrering av maskiner, motorer, värmepumpar m.m. Diam 30mm, höjd 30 mm, utv. M8 gäng


.....where the music comes to die.

PetterPersson
Brutal-Harry 2007, 100.000-klubben

5803 Posts

Posted - 2010/03/22 :  11:08:14  Show Profile  Visit PetterPersson's Homepage Send PetterPersson a Private Message  Reply
Fungerar säkert, men inte speciellt mycket billigare än SD-fötter. Skulle tro att det viktiga är att de är avsedda för rätt tyngd. Så de trycks ihop på lagom mycket.
Go to Top of Page

Kmj
Member

2870 Posts

Posted - 2010/03/22 :  11:38:11  Show Profile Send Kmj a Private Message  Reply
aha, ok. Då är det kanske inte en fullt så billig lösning som jag trodde.

.....where the music comes to die.
Go to Top of Page

sladdbarn
Member

2845 Posts

Posted - 2010/03/22 :  12:00:21  Show Profile Send sladdbarn a Private Message  Reply
Du kan prova att experimentera med liggunderlag i lite olika storlekar,
det tänkte jag göra, budgetalternativ

Drömmer om bra ljud...
Go to Top of Page

knutte
Member

347 Posts

Posted - 2010/03/23 :  05:40:19  Show Profile Send knutte a Private Message  Reply
Jag har läst på många olika ställen att musmatta är bland det bästa, för den som inte vill/kan köpa SD-fötter...

Har någon sett en bordshare?
Go to Top of Page

McGyver
Member

1737 Posts

Posted - 2010/03/23 :  06:46:33  Show Profile  Visit McGyver's Homepage Send McGyver a Private Message  Reply
Fyll en "form" (kopp från värmeljus, toarulle, burk o.s.v.) med silikon och gjut dina egna dämpkuddar-kostar inte många tior!

/R


The probability of someone watching you is proportional to the stupidity of your action.
- A. Kindsvater
Go to Top of Page

Kmj
Member

2870 Posts

Posted - 2010/03/23 :  08:09:03  Show Profile Send Kmj a Private Message  Reply
Själv kör jag bara med proson outriggers. Jag funderar på att byta spikesen mot några bultar, bara för att få lite mer luft under dem. Idag är det nog lite i underkant.

.....where the music comes to die.
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2010/03/23 :  08:17:06  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message  Reply
Var på ett ställe som heter Kuntze, de hade en massa varianter på fötter och bussningar i ett material som heter Novibra, high tech vad jag förstår...det var rena Hifi-priser på grejerna också.....

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000