"Bean gas" istället för gen-gas alltså...ja se britter...
SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300 (Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.
Kul grej men det är i grunden en klassisk gengas konvertering så man hade kunnat använda betydligt billigare bränsle än kaffe. Undrar vad vitsen är med att köra på just kaffe?
"I bring you fear famin and pestilence" - C Montgomery Burns
MartinX: Uppmärksamhetsvärdet kanske ansågs bli högre än om man testat nåt annat...som de skrev i artikeln: "Projektet som går under namnet Car-pucciono kommer med största sannolikhet aldrig att gå till massproduktion eftersom både underhåll och bränsle är dyrare än för en standardbil, men de visar ändå på möjligheterna med alternativa tankebanor"
Alltså det med "nya tankebanor" lite symboliskt, knappast att kaffe skulle vara bättre än nåt annat att elda med.
SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300 (Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.