HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 NY Aktiv basabsorbent gruppköp av "allt"
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 4

PelleW
Member

311 Posts

Posted - 2010/04/04 :  19:25:41  Show Profile Send PelleW a Private Message  Reply
En beställning på kretskort är gjorda. De beräknas lämna fabriken den 27:e april. Frakten brukar ta knappt en vecka. Jag kommer att skriva mer i den här tråden gällande vikt på kretskorten sen så ni vet när ni skickar de frankerade kuverten. Jag kanske även skriver ut min adress här eller så skickar jag ett mass-PM till alla på listan här ovan. Så bli inte orolig för att jag inte svarar på PM än, det är ett tag innan korten kommer.

Edit: Ni behöver inte betala korten innan de kommer. Jag ligger ute med pengar och förväntar mig att de flesta (helst alla) som visat intresse kommer att köpa dom.

-Pelle

Edited by - PelleW on 2010/04/04 23:23:15
Go to Top of Page

Mickel-mackel
RödaTråden vinnare

4935 Posts

Posted - 2010/04/05 :  00:58:49  Show Profile Send Mickel-mackel a Private Message  Reply
Hej och hå, här går det undan ...

Skulle du få problem med att få iväg alla korten kan jag troligen ta två st extra. Men vi behöver kanske inte rodda i problem som ännu inte uppstått .
Men jag tänkte det kan vara skönt att veta att viss backup finns.
Go to Top of Page

Mickel-mackel
RödaTråden vinnare

4935 Posts

Posted - 2010/04/05 :  01:00:59  Show Profile Send Mickel-mackel a Private Message  Reply
Behövs det ansvarig för förstärkar eller transformatorbeställning?

Jag kan ta i någon bit ifall ingen annan vill.
Go to Top of Page

esl
Upptäckare! Mästar-Harry 2007, 200.000-klubben

2578 Posts

Posted - 2010/04/05 :  02:03:39  Show Profile Send esl a Private Message  Reply
Du är en hjälte MM.
Bara att välja... eller varför välja förresten ;-)

Det går trögt med elementen... fattar inte varför folk inte behöver element?
Kanske skulle det till en rabattnivå för 50 st element också så att dom fick tummen ur.
Elementet är skitbra rent ut sagt och billigt som det är men jag skall snacka med hifikit i morgon.

Innovare necesse est.
Det är ännu häftigare utan baffel.
Go to Top of Page

deka_erik
Member

103 Posts

Posted - 2010/04/05 :  10:26:50  Show Profile  Visit deka_erik's Homepage Send deka_erik a Private Message  Reply
Jag kan också tänka mig att öka på min mängd med kort om utrymme finns

/Erik

Driver företaget Audiotec Nord AB
www.audiotecnord.se
Go to Top of Page

Thorne
Starting Member

1 Posts

Posted - 2010/04/06 :  10:31:28  Show Profile Send Thorne a Private Message  Reply
Antar att "tåget gått" för beställning av kretskort.

Men om inte så skulle jag vilja beställa 10 st K.
Jag skulle även behöva 10 st förstärkare.

Summerat. Beställning av
K 10st.
F 10st

Mvh Thorne (Forumrookie)

Go to Top of Page

deka_erik
Member

103 Posts

Posted - 2010/04/06 :  17:28:52  Show Profile  Visit deka_erik's Homepage Send deka_erik a Private Message  Reply
Ökar på mitt antal kort.

K=10 F=10 T=3

All heder åt alla eldsjälar som drar det här projektet

/ Erik

Driver företaget Audiotec Nord AB
www.audiotecnord.se
Go to Top of Page

OA51
Starting Member

29 Posts

Posted - 2010/04/08 :  23:40:40  Show Profile Send OA51 a Private Message  Reply
Jag har tidigare anmält intresse för 6 kretskort. Hoppas att jag nu inte kommer försent med slutlig beställnig...

Vill alltså ha 6 st Kort.
Jag skulle även behöva 2 st förstärkarkort och 2 trafos

Summering : Beställning av
K 6 st.
F 2 st
T 2 st

Om det inte är för sent......
mvh
Peter
Go to Top of Page

hjort
Member

754 Posts

Posted - 2010/04/21 :  11:51:57  Show Profile Send hjort a Private Message  Reply
Element: 4 st
Kretskort: 10 st
Förstärkarkrets: 4 st
Transformator: 4 st
Go to Top of Page

Yve
Member

88 Posts

Posted - 2010/04/24 :  09:19:32  Show Profile Send Yve a Private Message  Reply
Komplettering av min beställning
Förstärkarkrets: 4 st
Transformator: 4 st
Element: 2 st

Om det blir några kretskort över kan jag ta 4 extra (totalt 10).

MVH
Yve

Knowledge comes, but wisdom lingers ... --Alfred, Lord Tennyson
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2010/04/26 :  08:32:29  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message  Reply
Nu har jag beställt 6st element, det var inte så svårt, så kom igen nu, bara 272 kvar till esl's mål på 300

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225
Go to Top of Page

jonsson
Member

574 Posts

Posted - 2010/04/26 :  14:57:43  Show Profile Send jonsson a Private Message  Reply
Sådär då..
8 element beställda i mitt namn på hifikit..

När jag blir klar!!!!!! hoppas jag det låter bra.
Go to Top of Page

Mickel-mackel
RödaTråden vinnare

4935 Posts

Posted - 2010/04/26 :  22:57:09  Show Profile Send Mickel-mackel a Private Message  Reply
En diskussiontråd över gruppköp av förstärkarkretsen och ev övrigt elektronik har startats här:
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=79814

När vi kommit i hamn med grundfrågorna kan kanske denna tråd vara lämpligast att fortsätta själva inköpet i.
Go to Top of Page

Hemulen
Starting Member

13 Posts

Posted - 2010/04/27 :  20:45:26  Show Profile Send Hemulen a Private Message  Reply
Om det inte är för sent (vilket det kanske är) så är jag också intresserad av 4 stycken kretskort. Jag tänkte också beställa 3 element från Hifikit.

/ Robert
Go to Top of Page

PelleW
Member

311 Posts

Posted - 2010/04/27 :  21:08:03  Show Profile Send PelleW a Private Message  Reply
Kretskorten är nu skickade och förväntas vara här på fredag om vi har tur. Jag kommer att titta på kretskorten innan jag skickar någon adress dit ni kan skicka kuverten. Detta både för att jag vill säkerställa kvalite på korten och kolla exakt hur mycket de väger för portoberäkningen.

Jag gör som så att jag skickar ett PM till alla som står på listan på förstasidan av denna tråd med exakt information om porto, adress och tillvägagångssätt.

-Pelle
Go to Top of Page

Olofpräst
Member

60 Posts

Posted - 2010/04/27 :  22:42:55  Show Profile Send Olofpräst a Private Message  Reply
Nu har jag beställt 2 element. Klarar vi 50-gränsen?

Fridens!
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2010/04/30 :  11:22:10  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message  Reply
Sista dagen för elementbeställning....passa på...(så vi verkligen kommer över 50)

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225
Go to Top of Page

Mickel-mackel
RödaTråden vinnare

4935 Posts

Posted - 2010/04/30 :  12:25:01  Show Profile Send Mickel-mackel a Private Message  Reply
Hej.
Jag har precis ringt och pratat med Stefan på hifi-kit och vi har summerat inkomna beställningar och fick det till 59 st element.

Alltså är staffling 50st nådd.

Så nu får väl alla tvehågsna ta sig i rumpan och beställa idag.
Priset är alltså nere i 430:- , 25% rabatt. Ta alltså chansen och beställ dina element idag.
Jag skulle inte tro att vi når 150-elementgränsen , så räkna med 430:-

Stefan sa vidare att han kommer ta tag i alla beställningarna under måndagen, så om någon beställning kommer in på måndag morgon går det också bra. (Jag tänkte särskilt på de som kanske inte läser forumet mer idag).

Edited by - Mickel-mackel on 2010/04/30 12:25:33
Go to Top of Page

PelleW
Member

311 Posts

Posted - 2010/04/30 :  15:57:09  Show Profile Send PelleW a Private Message  Reply
Sådär, då var korten hemma:

Jag skickar ett PM senare med information till de som visat intresse.

-Pelle

Edited by - PelleW on 2010/05/03 22:36:33
Go to Top of Page

Mickel-mackel
RödaTråden vinnare

4935 Posts

Posted - 2010/04/30 :  17:03:54  Show Profile Send Mickel-mackel a Private Message  Reply
Ja just det ja.
Såvitt jag minns ligger jag med 2 kort i beställningspipen.
Jag sitter relativt nöjd med det, men är det någon som tokångrat sig kan jag förbarma mig över 2 kort till.
PMa mig eller nåt ifall du vill avhända dig din order.

Jag kan tänka mig att det kan finnas några fler som ångrat sig och vill ha (fler) kort, så jag tror inte det är något problem att bli kvitt sitt åtagande ...
Go to Top of Page

Mickel-mackel
RödaTråden vinnare

4935 Posts

Posted - 2010/04/30 :  17:36:02  Show Profile Send Mickel-mackel a Private Message  Reply
Förövrigt, har du klart vad kostnaden blev per kort?
Go to Top of Page

PelleW
Member

311 Posts

Posted - 2010/05/02 :  14:33:02  Show Profile Send PelleW a Private Message  Reply
Nu har jag skickat PM till alla som visat intresse och som finns med på förstasidan i denna tråd. Om jag missat någon så får ni skicka ett PM till mig så skickar jag information åt er också.

-Pelle
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6797 Posts

Posted - 2010/05/02 :  14:42:14  Show Profile Send Bubbel a Private Message  Reply
vilket mått är det på dessa kort?

anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

PelleW
Member

311 Posts

Posted - 2010/05/02 :  15:17:48  Show Profile Send PelleW a Private Message  Reply
Korten är 50 x 90 x 1.6 mm.

-Pelle
Go to Top of Page

PB
Member

127 Posts

Posted - 2010/05/03 :  18:55:45  Show Profile Send PB a Private Message  Reply
Jag har varit och köpt ett färdigt kuvert med porto på posten idag. Det är vadderat och får väga max 2 kilo så om det är några fler i Göteborgsområdet som vill dela på frakten så är det bara att skicka ett pm till mig så kan vi nog lösa det.

Primare 30.1 --> Scan-Speak
Go to Top of Page
Page: of 4 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000