HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 SB+
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

JWO
fd. OhmBoy

1713 Posts

Posted - 2010/02/24 :  12:33:54  Show Profile  Visit JWO's Homepage Send JWO a Private Message  Reply
http://www.at-view.co.uk/sb2.htm

Snygg och intressant. Vet någon om den är mycket bättre än standard och om den ens går att få tag på?

Det finns en genväg till det perfekta ljudet: Intelligent Sounds iS8pro mk2+!

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=77254

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2010/02/25 :  19:24:21  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message  Reply
Du får väl kontakta dem och höra.
Jag såg en sådan här på begagnatsidan för något år sedan.
Funderade starkt på att slå till men fick inte tummen ur.

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2010/02/25 :  19:40:16  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
Finns väl många som moddar klämboxen iofs. Vilken modd som är bäst är nog rätt svårt att klura ut. SB+ ser rätt seriös ut.

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

JWO
fd. OhmBoy

1713 Posts

Posted - 2010/02/25 :  19:58:57  Show Profile  Visit JWO's Homepage Send JWO a Private Message  Reply
Jag råkade beställa en Touch igår

Hoppas nätdelen från Harmony design passar till Touch också...

Det finns en genväg till det perfekta ljudet: Intelligent Sounds iS8pro mk2+!

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=77254
Go to Top of Page

Mschill
Member

420 Posts

Posted - 2010/02/25 :  20:08:12  Show Profile Send Mschill a Private Message  Reply
Hur är det tänkt att Touchen ska funka som Duet men utan fjärr eller som Classic med fjärr eller Bara som Classic med touch. Inte riktigt på det klara med hur den är tänkt att funka?!

Snurrar, blänker och transporterar ljud, om den inte var platt kunde man tro det va Gud.
Go to Top of Page

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2010/02/25 :  20:11:04  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message  Reply
Classic går på 5 volt, Duet på 9 volt och Touch?

http://news.cnet.com/8301-17938_105-10332579-1.html

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

Mschill
Member

420 Posts

Posted - 2010/02/25 :  20:29:57  Show Profile Send Mschill a Private Message  Reply
Så det är en hottad Classic med Bättre skärm

Snurrar, blänker och transporterar ljud, om den inte var platt kunde man tro det va Gud.
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2010/02/25 :  20:36:30  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message  Reply
quote:
Hur är det tänkt att Touchen ska funka som Duet men utan fjärr eller som Classic med fjärr eller Bara som Classic med touch. Inte riktigt på det klara med hur den är tänkt att funka?!

Den fungerar med en fjärr motsvarande den till Classic samt via touch-skärmen.
Den fungerar också ihop med Controller eller en iPod Touch som fjärrkontroll.

quote:
Så det är en hottad Classic med Bättre skärm

Inte helt.
Det stora lyftet är att SB Touch fungerar helt oberoende av en dator eftersom den har programvaran Squeezebox Center istallerad internt istället för i datorn, och med möjligheten att koppla en lös hårddisk till den direkt. Då kan den dessutom fungera som server och router åt andra SB-enheter.

Jag skall köpa den och slänga ut den gamla datorn som jag idag använder som musikserver. Skönt att kunna spela musik utan att ha en dator igång.

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

Mschill
Member

420 Posts

Posted - 2010/02/25 :  20:43:47  Show Profile Send Mschill a Private Message  Reply
Ok. Finns det S-ATA interface eller kör man USB mot HDD?

Snurrar, blänker och transporterar ljud, om den inte var platt kunde man tro det va Gud.
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2010/02/25 :  21:04:15  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message  Reply
USB

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2010/02/25 :  21:16:08  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message  Reply
quote:
Jag skall köpa den och slänga ut den gamla datorn som jag idag använder som musikserver. Skönt att kunna spela musik utan att ha en dator igång.


Funderar också på det.

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

theseal
SW-hantering

674 Posts

Posted - 2010/03/01 :  21:44:51  Show Profile  Visit theseal's Homepage Send theseal a Private Message  Reply
en liten, tyst, linuxburk i garderoben har väl aldrig gjort någon förnär?? Sen gör folk skitfräcka byggen med Atomprocessorerna som drar lika mycket som en ficklampa, så energi-frågan kan man snart bortsefrån.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000