HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Personlig HiFi
 Hifi för en styver.
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

abbot
Member

666 Posts

Posted - 2010/02/21 :  20:05:28  Show Profile Send abbot a Private Message  Reply
Om man tar ett par Sony MDR-EX71 och på dem monterar ett par kuperade
sådana här svampar http://www.etymotic.com/ephp/er20.aspx
får man ett helt acceptabelt ljud även om man är petig. Jag tycker att det fungerar bäst om man fimpar yttersta flänsen och kortar av "skaftet" så att det precis räcker över transdjuucern. Det kan vara klokt att säkra den infästningen.

Från början låter det inte optimalt, men när ormoljan i öronen (som somliga kallar vax) har impregnerat svampen börjar det låta bättre (då har den också gulnat lite - bra att veta om du inte litar på din hörsel).

Jag tycker att det låter bäst om man petar in dem så att de bottnar men inte tätar. Om de tätar blir det mycket basresonanser. Rätt placerade ger de mig en torr, ren, icke överdriven bas som låter mycket autentisk på akustiska instrument. För mig låter de bra i hela frekvensområdet. Min favoritflygelinspelning "Dedicated to Hans Pålsson" låter helt fantastiskt.

Om du behöver lite moraliskt stöd för att kunna använda en grunka från Sony kanske det hjälper att veta att mr Linkwitz has approved this product. Då var den inte ens omsvampad. I original är den alls inte lika bra...
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000