HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Bekännelser ...
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Mickel-mackel
RödaTråden vinnare

4935 Posts

Posted - 2010/12/02 :  18:04:31  Show Profile Send Mickel-mackel a Private Message  Reply
Jaaaa ...
Trance Dance - "You're gonna get it" äger ju ...

Jag ska sätta på den efter maten!
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2010/12/02 :  18:42:16  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Skönt att vi inte är ensamma!
Go to Top of Page

bibl
100.000-klubben

987 Posts

Posted - 2010/12/02 :  18:55:23  Show Profile Send bibl a Private Message  Reply
Du ska inte komma över och lyssna på den

på vinyl?
Go to Top of Page

Mickel-mackel
RödaTråden vinnare

4935 Posts

Posted - 2010/12/02 :  20:01:18  Show Profile Send Mickel-mackel a Private Message  Reply
Nu har jag och dottern dansat till Trance dance, kul men svettigt.

Jag har också en rätt kraftig böjelse till 80-talsmusiken.
Så efter Trance Dance nu ikväll blev det Boney M. (Fast dom är väl till huvuddelen ett
70-talsband även om musiken spelades en bra bit in på 80-talet.

Jag gillar faktiskt Boonoonoonoons väldigt mycket.

Plattan som "försvann" tillsammans med ett "döende" Boney M, discon var ju på väg ut i kylan ...

Jag tycker som sagt om den. Det var ju ett riktigt ambitiöst musikprojekt, som jag tror att
musikkonsumenterna inte var redo för. Det var väl en blandning av reggae, ska (vers 1) och disco, typ.

Spotify-länk.
http://open.spotify.com/album/5oUKluLLSOMWws6jHZNxE8
Flera låtar hänger ihop med varandra på skivan, så spotify gör inte konceptet full rättvisa.

Jag antar att jag bör skämmas lite för denna böjelse.

Edited by - Mickel-mackel on 2010/12/02 20:03:01
Go to Top of Page

johmi
Member

215 Posts

Posted - 2010/12/03 :  07:25:08  Show Profile Send johmi a Private Message  Reply
Med tanke på vad ni andra har bekänt så borde jag lista upp halva min skivsamling... Men varför bekänna/skämmas? Att jag gillar 80-tal, eurodisco, schalger till sammans med andra "obskyra" geners är ju bara "jag". Den enda skivan jag lyssnar på som passar in i den här tråden är en skiva Inger Nordström som jag bara spelar när jag är ensam hemma.

/Mikael

Densen/Music Hall/Primare NP5 + Hegel HD11/Rega RP3 SE/Dynaudio
Go to Top of Page

Beat
Member

1505 Posts

Posted - 2010/12/03 :  13:58:21  Show Profile  Visit Beat's Homepage Send Beat a Private Message  Reply
Jag har en platta med Travis. Det kan jag aldrig komma runt.

Du når oss på Lazy Boy hær:

sales@lazyboyaudio.no

https://www.facebook.com/lazyboyaudio/

http://www.lazyboyaudio.no/
Go to Top of Page

Wheels
Semester på egen begäran

821 Posts

Posted - 2010/12/03 :  14:56:25  Show Profile Send Wheels a Private Message  Reply
quote:
Med tanke på vad ni andra har bekänt så borde jag lista upp halva min skivsamling... Men varför bekänna/skämmas? Att jag gillar 80-tal, eurodisco, schalger till sammans med andra "obskyra" geners är ju bara "jag". Den enda skivan jag lyssnar på som passar in i den här tråden är en skiva Inger Nordström som jag bara spelar när jag är ensam hemma.


Inget att skämmas för, du hade ju en skiva åtminstone som kanske du inte spelar upp tillsammans med dina polare?

Köpte en skiva med Herp Albert, trumpetaren, för många år sen bara
för att det var så bra ljud.
Gränsfall om jag gillar den idag men ändå.
Sen när jag spelade upp den för polarna så...

Edited by - Wheels on 2010/12/03 14:58:39
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8519 Posts

Posted - 2010/12/03 :  17:58:09  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
Har en skiva med Amanda Jenssen som jag inte ens spelat upp för mig själv ännu...
Blir väl nångång i framtiden..

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2010/12/03 :  18:33:37  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Men lyssna på den, det är ingen skämmig skiva, snarare tvärtom, hon kan ju sjunga.
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2010/12/03 :  19:32:06  Show Profile Send byZan a Private Message  Reply
Flamingokvintetten 6

Fick den i arv efter far min och spelar både den och andra skivor han gillade, minnen kommer tillbaka då


"Att lyssna är berikande - att berika är att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper"

Mina system...

Huvudsystem
Dan D#8217;Agostino S250 / Dan D#8217;Agostino HD Preamp / Lumin X1 / Clearaudio Master Reference, Absolute Inside, Goldfinger v2 / Roon Nucleus / PS Audio P20 / TAD Reference One / Stillpoint Ultra 5
Andrasystem
Absolare Signature Integrerad / Lumin S1 / Nucleus - Roon / TAD CR 1 /PS Audio P10

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8519 Posts

Posted - 2010/12/19 :  00:18:10  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
quote:
Men lyssna på den, det är ingen skämmig skiva, snarare tvärtom, hon kan ju sjunga.

Jodå hon kunde ju sjunga,så nu blev det OT..

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2010/12/19 :  00:38:58  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message  Reply
LAURA PAUSINI-RESTA IN ASCOLTO
Fattar inte ett smack men jag gillar den!

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

emanuelgbg
Member

743 Posts

Posted - 2010/12/19 :  07:55:03  Show Profile  Visit emanuelgbg's Homepage Send emanuelgbg a Private Message  Reply
Härom veckan åkte "Best of Snowstorm" fram.. Passande namn när man vandrar upp för Avenyn! =)
Go to Top of Page

garmen
Member

757 Posts

Posted - 2010/12/19 :  11:07:13  Show Profile Send garmen a Private Message  Reply
satt och skämdes öron och ögonen ur mig när jag zappade runt på tv:n för ett tag sedan och så fick jag se denna

http://www.youtube.com/watch?v=Fbh3si2YRog

och satan i gatan vad bra den är.

"Var därför noga med hur ni lyssnar, ty den som har, han skall få, men den som inte har, från honom ska tas också det han tror han har"
Lukas 8:18


http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=35882
skivsamlingen uppdateras fortlöpande -> http://www.discogs.com/collection?user=garmen
Go to Top of Page

Mickel-mackel
RödaTråden vinnare

4935 Posts

Posted - 2011/05/06 :  10:22:42  Show Profile Send Mickel-mackel a Private Message  Reply
En mycket gammal synd är köpet av dessa två LP.


Nu kan jag försvara mig med att dom var på rea, eller att jag faktiskt lyssnade på skivorna en del ...

Men men... Alla försvarstal genomskådas nog väldigt lätt, särskilt med tanke på jag var en nästan okysst tonåring
med en massa hormoner som rusade runt i kroppen på den tiden.

Men vem vet, hade jag en vinylsvarv skulle jag kanske spela upp dom igen.

edit:
Ja det är märkligt med amerikaner i allmänhet och photobucket i synnerhet.
Nu har dom bannat min bild på två skivomslag, särskilt märkligt när photobuckets reklambanners är mer perversa ...

Så jag har letat fram två bilder från övriga nätet istället.
Men då går ni miste om att få se prislappen på 4:95 kr som mina skivor är märkta med.


Edited by - Mickel-mackel on 2011/05/06 21:39:59
Go to Top of Page

lindvall
lite allmänt grå och tråkig....

1683 Posts

Posted - 2011/05/06 :  13:35:57  Show Profile Send lindvall a Private Message  Reply
Jag har en spellista på spotify som heter "Riktigt bra humör-musik". Där finns det en hel del att skämmas över! :-)
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2011/05/06 :  14:28:11  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Lindvall: Kan det vara i stil med min "Best of Pudelrock"?

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Stefaeri2001
Member

563 Posts

Posted - 2011/05/06 :  19:23:38  Show Profile Send Stefaeri2001 a Private Message  Reply
Eh, flera plattor med Herb Alpert & Tijuana Brass...men de är ganska bra! En kompis höll på att skratta på sig och jämförde med Klaus Wunderlicht! Sedan har jag massor av egentligen ganska usel glamrock - men det var min första musik och nostalgivärdet är högt! Gary Glitter, Suzy Quatro och Mud kommer man aldrig ifrån... :-)

S
Go to Top of Page

Eref
Member

1029 Posts

Posted - 2011/05/07 :  08:40:04  Show Profile Send Eref a Private Message  Reply
Jag är inte religiös och kan väl tycka att hennes sång ibland blir lite för mycket men jag har alltid gillat Carola... Jag lyssnar fortfarande på Paul Anka t.o.m. efter hans äventyr med den förtjusande fru Anna Anka. Fast egentligen var väl Paul lite sådär redan på "Diana"tiden. Fler bekännelser när man ändå biktar sig: jag har svårt för Beatles tidiga produktion och ännu svårare för Elvis Presleys Las Vegaseskapader, filmmusik och annat han hade för sig mot slutet av sin levnad.

Project9+TorlaiDL103+VandenHulD502Hybrid+LehmannBlackCubeSE+SupraSword+Shanling stp80+OriginalLeonardo+GrundigAudiorama+AudioProB1.39
Go to Top of Page

Marina Jansson
Member

2328 Posts

Posted - 2011/05/07 :  08:55:14  Show Profile Send Marina Jansson a Private Message  Reply
Jag lyssnar gärna på radions reklamkanaler, NRJ, MixMegapol, Rix och allt vad dom heter. Där spelas en massa trallvänliga låtar som aldrig på-eller avannonseras så jag vet varken titel eller artist. Härligt för oengagerat lyssnande.

Att man lär sig telefonnumret till Taxi utantill och kan sjunga med i sängjättens jingle är tyvärr en oundviklig konsekvens...

Waf, Waf!

Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2011/05/07 :  09:08:24  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Har en platta med Gloria Estefan. Sedan är ju frågan om inte Lovecraft, det som blev kvar av HP Lovecraft, den legendariska psykedeliska gruppen, är snudd på "sliskmusik". Likaså är en del av Renaissance senare album ganska smetiga också (men bra).

Sedan, fast jag tvår mina händer med stålull och fotogen, lyssnar jag på P4 Västs slemmiga mix av dansband, svensktopp, disco och danspop från utlandet. Detta gör jag varje arbetsdag - 8 timmar. men, som sagt, radion mal på oavbrutet och jag saknar inflytande ...
Go to Top of Page

lindvall
lite allmänt grå och tråkig....

1683 Posts

Posted - 2011/05/09 :  13:33:52  Show Profile Send lindvall a Private Message  Reply
Zalve: Säkert, fast jag har även musik i dansbandsgenren på min lista! :-O
Go to Top of Page

mangs
Member

622 Posts

Posted - 2011/05/09 :  16:37:29  Show Profile Send mangs a Private Message  Reply
Fler än jag som uppmärksammat att Britney Spears - Hold it against me låter anmärkningsbra på en ok anläggning för att vara nyinspelad radiopop? Dynamiken kanske inte är på topp men det är bra tryck i låten och stereobilden är intressant. Dessutom är låten inte jättedålig.

Jag lyssnar på jättemycket musik som spänner över mer eller mindre alla genres, dessutom har jag barn som gärna lyssnar med mig på diverse fjantpop, därför skäms jag väldigt lite för någon enstaka artist som råkar passera genom mina högtalare, skulle jag däremot ständigt återkomma till någon artist med pinsamhetsfaktor och uppskatta densamma så skulle den kunna placeras här. Mest pinsamt som så många redan varit inne på är väl hur ens egna smak förfinats och hur man tex tyckte Bon Jovi var Hårdrock. Tidigare tyckte jag att Europe var en aning pinsamt då de under uppväxten var ett av mina absoluta favoritband. med tiden har jag dock insett att jag faktiskt gillar dem och skäms inte över att spela dem hemma. kanske handlar om mognad, vad vet jag? Jag har dock noterat att detta fenomen påminner mycket om det där att gråta som man. Under en viss period bryr man sig mer om vad andra tycker innan man faktiskt lyssnar mer på sig själv och hur jag själv känner.
Go to Top of Page

Mickel-mackel
RödaTråden vinnare

4935 Posts

Posted - 2011/12/20 :  10:55:02  Show Profile Send Mickel-mackel a Private Message  Reply
Nyss lyssnade genom Barbra Streisand - Guilty.
80-tals smör tillsammans med Barry Gibb.


I like ...
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.16 sekunder. Snitz Forums 2000