Author |
Topic |
Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben
6796 Posts |
Posted - 2010/02/05 : 11:23:25
|
Jag hade missat att det har kommit en uppdaterad version av LL9206 förrän du hade skrivit det men LL19xx varianterna har väckt en hel del uppmärksamhet därför skulle det vara kul och testa.
anders |
Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge. |
|
|
pix
200.000-klubben
4174 Posts |
Posted - 2010/02/06 : 19:20:28
|
Jag lämnade ett frågetecken i mitt senaste inlägg, vilket inte känns bra Så jag frågade Per Lundahl och fick följande besked:
Amorft material är material som stelnat så snabbt att atomerna inte hinner ordna sig i kristall-mönster. Vi använder ett tunnt amorft metallband när vi tillverkar den amorfa kärnan. Det är alltså inte den färdiga kärnan som värmebehandlas, utan materialet som används för att tillverka kärnan.
Mu-metall består till största delen av nickel. "Super permalloy" är ett av flera handelsnamn, liksom t.ex. "Vacoperm" och numera "Mu metal"
Mvh /Pix
|
"The total harmonic distortion is not a measure of the degree of distastefulness to the listener and it is recommended that its use should be discontinued", Radiotron 3rd edition. |
|
|
Topic |
|
|
|