Author |
Topic |
huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben
10180 Posts |
Posted - 2010/01/31 : 19:42:31
|
Ruskigt seriöst bygge. Ribban blir bara högre och högre för er hempulare. |
|
|
Klåparen
Starting Member
4 Posts |
Posted - 2010/02/02 : 09:33:17
|
Mycket snyggt! Har sett dina andra byggen på Twisted Pears sida och dom är lika fina.
Törs man fråga vad den lilla kopplingsplinten är till för. Håller på att bygga en TPA DAC själv och har problem med att det brusar en del. |
|
|
MrMajestic
Starting Member
47 Posts |
Posted - 2010/02/02 : 22:56:57
|
quote: Mycket snyggt! Har sett dina andra byggen på Twisted Pears sida och dom är lika fina.
Törs man fråga vad den lilla kopplingsplinten är till för. Håller på att bygga en TPA DAC själv och har problem med att det brusar en del.
Tackar, alltid kul att höra :)
Jag antar att du menar den svarta kopplingsplinten med ett motstånd och en konding på? Det är en jordloopsbrytare. Jag brukar ta det säkra före det osäkra och sätta dit en sån, men på den här tror jag inte att det behövs. Dessutom motverkar den inte brus utan brum. DACen borde vara knäpptyst så nånting i ditt bygge är fel. Kan du beskriva felet lite närmare och kanske vad du har för grejjer? Du kan maila mig om du vill. |
|
|
Klåparen
Starting Member
4 Posts |
Posted - 2010/02/03 : 11:51:12
|
Tack så mycket för erbjudandet att hjälpa till!!! Efter 50 timmars felsökning är jag på vippen att kasta allt i sopen. Jag tar lite bilder och beskriver vad jag har gjort och mailar det till dig.
Tack igen! |
|
|
Thermochron
Member
50 Posts |
Posted - 2010/02/03 : 21:41:52
|
Verkligen kul att se andra som bygger, att man sen ligger ruskigt mycket i lä får man ta. Snyggt bygge, bara att gratulera! |
|
|
MrMajestic
Starting Member
47 Posts |
Posted - 2010/02/04 : 16:12:00
|
quote: Tack så mycket för erbjudandet att hjälpa till!!! Efter 50 timmars felsökning är jag på vippen att kasta allt i sopen. Jag tar lite bilder och beskriver vad jag har gjort och mailar det till dig.
Tack igen!
Gör så. Vi hittar säkert felet, oroa dig inte.
quote: Verkligen kul att se andra som bygger, att man sen ligger ruskigt mycket i lä får man ta. Snyggt bygge, bara att gratulera!
Tackar :) |
|
|
MrMajestic
Starting Member
47 Posts |
Posted - 2010/02/11 : 12:15:07
|
Slänger upp dom sista bilderna jag tog på DACen innan den skickades iväg:
|
|
|
Klåparen
Starting Member
4 Posts |
Posted - 2010/02/11 : 13:30:01
|
Det här är verkligen ruskigt irriterande snyggt bygge. Det värsta är det sätter liksom ribban för hur mitt bygge måste se ut när det är klart.
Grattis!!! |
|
|
MrMajestic
Starting Member
47 Posts |
Posted - 2010/02/11 : 13:57:26
|
quote: Det här är verkligen ruskigt irriterande snyggt bygge. Det värsta är det sätter liksom ribban för hur mitt bygge måste se ut när det är klart.
Grattis!!!
Tackar. The race is on :) |
|
|
dB
Member
425 Posts |
Posted - 2010/02/14 : 10:16:06
|
Sanslöst snyggt!!!! |
Hifiberry digi+/Volumio, Thorens TD125 MKII, Harmony Design V9 RIAA, Schiit Audio Gungnir DAC, DIY Rörförsteg,Bob Latino VTA ST-120, Piega Premium 50
|
|
|
Topic |
|