HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - Teknik & DIY
 Twisted Pear Audio Buffalo32 DAC
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2010/01/31 :  19:42:31  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Ruskigt seriöst bygge. Ribban blir bara högre och högre för er hempulare.
Go to Top of Page

Klåparen
Starting Member

4 Posts

Posted - 2010/02/02 :  09:33:17  Show Profile Send Klåparen a Private Message  Reply
Mycket snyggt! Har sett dina andra byggen på Twisted Pears sida och dom är lika fina.

Törs man fråga vad den lilla kopplingsplinten är till för. Håller på att bygga en TPA DAC själv och har problem med att det brusar en del.
Go to Top of Page

MrMajestic
Starting Member

47 Posts

Posted - 2010/02/02 :  22:56:57  Show Profile Send MrMajestic a Private Message  Reply
quote:
Mycket snyggt! Har sett dina andra byggen på Twisted Pears sida och dom är lika fina.

Törs man fråga vad den lilla kopplingsplinten är till för. Håller på att bygga en TPA DAC själv och har problem med att det brusar en del.

Tackar, alltid kul att höra :)

Jag antar att du menar den svarta kopplingsplinten med ett motstånd och en konding på? Det är en jordloopsbrytare. Jag brukar ta det säkra före det osäkra och sätta dit en sån, men på den här tror jag inte att det behövs. Dessutom motverkar den inte brus utan brum. DACen borde vara knäpptyst så nånting i ditt bygge är fel. Kan du beskriva felet lite närmare och kanske vad du har för grejjer? Du kan maila mig om du vill.
Go to Top of Page

Klåparen
Starting Member

4 Posts

Posted - 2010/02/03 :  11:51:12  Show Profile Send Klåparen a Private Message  Reply
Tack så mycket för erbjudandet att hjälpa till!!! Efter 50 timmars felsökning är jag på vippen att kasta allt i sopen. Jag tar lite bilder och beskriver vad jag har gjort och mailar det till dig.

Tack igen!
Go to Top of Page

Thermochron
Member

50 Posts

Posted - 2010/02/03 :  21:41:52  Show Profile Send Thermochron a Private Message  Reply
Verkligen kul att se andra som bygger, att man sen ligger ruskigt mycket i lä får man ta. Snyggt bygge, bara att gratulera!
Go to Top of Page

MrMajestic
Starting Member

47 Posts

Posted - 2010/02/04 :  16:12:00  Show Profile Send MrMajestic a Private Message  Reply
quote:
Tack så mycket för erbjudandet att hjälpa till!!! Efter 50 timmars felsökning är jag på vippen att kasta allt i sopen. Jag tar lite bilder och beskriver vad jag har gjort och mailar det till dig.

Tack igen!

Gör så. Vi hittar säkert felet, oroa dig inte.

quote:
Verkligen kul att se andra som bygger, att man sen ligger ruskigt mycket i lä får man ta. Snyggt bygge, bara att gratulera!

Tackar :)
Go to Top of Page

MrMajestic
Starting Member

47 Posts

Posted - 2010/02/11 :  12:15:07  Show Profile Send MrMajestic a Private Message  Reply
Slänger upp dom sista bilderna jag tog på DACen innan den skickades iväg:

Go to Top of Page

Klåparen
Starting Member

4 Posts

Posted - 2010/02/11 :  13:30:01  Show Profile Send Klåparen a Private Message  Reply
Det här är verkligen ruskigt irriterande snyggt bygge. Det värsta är det sätter liksom ribban för hur mitt bygge måste se ut när det är klart.

Grattis!!!
Go to Top of Page

MrMajestic
Starting Member

47 Posts

Posted - 2010/02/11 :  13:57:26  Show Profile Send MrMajestic a Private Message  Reply
quote:
Det här är verkligen ruskigt irriterande snyggt bygge. Det värsta är det sätter liksom ribban för hur mitt bygge måste se ut när det är klart.

Grattis!!!

Tackar. The race is on :)
Go to Top of Page

dB
Member

425 Posts

Posted - 2010/02/14 :  10:16:06  Show Profile Send dB a Private Message  Reply
Sanslöst snyggt!!!!

Hifiberry digi+/Volumio, Thorens TD125 MKII, Harmony Design V9 RIAA, Schiit Audio Gungnir DAC, DIY Rörförsteg,Bob Latino VTA ST-120, Piega Premium 50
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.17 sekunder. Snitz Forums 2000