HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Support på B&W CM2 lådor, någon ?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Creator
Member

168 Posts

Posted - 2010/01/06 :  17:19:04  Show Profile  Visit Creator's Homepage Send Creator a Private Message  Reply
Halloj! Kom över ett par tomma CM2 lådor av en ren slump. Helt nya och eftersom jag aldrig ens ägt ett par B&W undrar jag om någon vet mer info om vilka element som sitter i dessa? Delningsfilter? Ja all info är intressant .... Tänkte köpa nåt likvärdigt och sätta i dom om det ens blir prisvärt vill säga =) Men all info om nån sitter på nåt vore guld värt. =) Tack på förhand!

Egil
Member

80 Posts

Posted - 2010/01/06 :  20:09:07  Show Profile  Visit Egil's Homepage Send Egil a Private Message  Reply
Likvärdiga blir som svårt att hitta då B&W gör sina egna element.. men du får väll mäta lådvolym och räkna bakvägen till nått bra element. OM du öht hittar nått element med rätt diameter..
Go to Top of Page

Creator
Member

168 Posts

Posted - 2010/01/07 :  22:39:47  Show Profile  Visit Creator's Homepage Send Creator a Private Message  Reply
Gör dom egna element? Det hade jag inte en susning om faktiskt. Det är väl inte många som gör det längre? Var övertygad om att det var Seas eller Vifa som satt i dom =)

Jepp får forska vidare lite och mäta upp dom!
Go to Top of Page

RuneStone
Member

1961 Posts

Posted - 2010/01/08 :  09:05:09  Show Profile  Visit RuneStone's Homepage Send RuneStone a Private Message  Reply
Ja B&W är väl en av få tillverkare som producerar allt själva.
Seas används mycket av Jamo.
Men jag skulle nog satsa på Scan-Speak till mellan/bas, dom dyrare serierna har liknande ljudkaraktär som B&W, om det nu är det du är ute efter.

"syftet är som sagt att efterlikna ett transistorsteg.."
Go to Top of Page

80-talet
Member

362 Posts

Posted - 2010/01/08 :  18:48:26  Show Profile Send 80-talet a Private Message  Reply
Men även de som använder andra tillverkares element, typ seas eller vifa, gör ofta specialvarianter/modifieringar av standardelementen så det sitter sällan några butikshylle element i köpehögtalare.

eoJeud
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.12 sekunder. Snitz Forums 2000