HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 EAC suger
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Imperial
Medlem i AÖ

2646 Posts

Posted - 2009/12/23 :  08:56:26  Show Profile Send Imperial a Private Message  Reply
Tjenare!

Finns det nån manual klick för klick till EAC från att man laddat ner programmet till att en cd är bränd

/

Rör å tillbehör när jag är med i matchen.
jbl2480@hotmail.com
Deltidare på Hifikit

ukiro
Member

66 Posts

Posted - 2009/12/23 :  09:16:26  Show Profile  Visit ukiro's Homepage Send ukiro a Private Message  Reply
Rippa i EAC, bränn i något annat. Att hitta manualer för hur man rippar korrekt och prydligt till alla upptänkliga format är bara en googling bort.
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2009/12/23 :  09:24:28  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message  Reply
http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=174300

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225
Go to Top of Page

benekm
Member

132 Posts

Posted - 2009/12/23 :  10:05:40  Show Profile Send benekm a Private Message  Reply
Det finns ett program som heter Aoutoflac som med hjälp av EAC kan bränna flac filer till CD.
http://legroom.net/software/autoflac

God Jul!

-En gång är en gång, två gånger är en gonggong
Go to Top of Page

Jamo
Member

724 Posts

Posted - 2009/12/23 :  12:56:46  Show Profile Send Jamo a Private Message  Reply
Beskrivningen på minhembio.com är alldeles utmärkt, men syftar till att spela upp filerna via Squeezebox. Är det samma filformat som behövs för att bränna en CD?

Hälsningar Jamo
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2009/12/23 :  13:16:08  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message  Reply
Jamo, det har du rätt i, dock har jag bränt "kinkiga" skivor via EAC och de inställningar runt läsning av skrivor är ju användbara även i de sammanhanget.

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225
Go to Top of Page

Jamo
Member

724 Posts

Posted - 2009/12/23 :  19:57:41  Show Profile Send Jamo a Private Message  Reply
Jag har varit inne i EAC och upptäckt en Konfigurerings Wizard i menyn under EAC. Den verkar framkomlig tills någon som kan mer träder fram.

Hälsningar Jamo
Go to Top of Page

Imperial
Medlem i AÖ

2646 Posts

Posted - 2009/12/23 :  20:26:35  Show Profile Send Imperial a Private Message  Reply
Tjenare!

Tackar för svar.
EAC är inget problem att installera när man följer anvisningarna.

Det finns rätt mycket man kan göra å det är då det svåra börjar

Rör å tillbehör när jag är med i matchen.
jbl2480@hotmail.com
Deltidare på Hifikit
Go to Top of Page

Jamo
Member

724 Posts

Posted - 2009/12/23 :  23:02:15  Show Profile Send Jamo a Private Message  Reply
quote:
Det finns rätt mycket man kan göra å det är då det svåra börjar

Ja, men det är här som Konfiguration Wizard kan hjälpa till med en inställning som fungerar, även om man inte använt programmet tidigare.

Hälsningar Jamo
Go to Top of Page

Wiker
Member

104 Posts

Posted - 2009/12/23 :  23:32:59  Show Profile Send Wiker a Private Message  Reply
Jag använder DBpoweramp CD RIPPER. Hör ingen skillnad gentemot EAC.

This article is about audiophile sound systems. For other uses, see High fidelity (musical).
Go to Top of Page

Dompan
Starting Member

22 Posts

Posted - 2009/12/26 :  13:13:39  Show Profile Send Dompan a Private Message  Reply
Får inte heller till det bra med EAC:

1. När man rippar skulle det vara trevligt om det skapades en folder med artist och albumnamn. Hur gör man det? Jag lyckas inte.
2. När man rippat med EAC och spelar upp i Foobar så står det ?/? i artistfältet. (Inga problem om man spelar filen i MediaMonkey)

Sorry för eventuell OT

/ Dompan
Go to Top of Page

benekm
Member

132 Posts

Posted - 2009/12/26 :  15:04:21  Show Profile Send benekm a Private Message  Reply
quote:
Får inte heller till det bra med EAC:

1. När man rippar skulle det vara trevligt om det skapades en folder med artist och albumnamn. Hur gör man det? Jag lyckas inte.
2. När man rippat med EAC och spelar upp i Foobar så står det ?/? i artistfältet. (Inga problem om man spelar filen i MediaMonkey)


Allt detta kan man göra utan problem.
Här får du lite tips om att rippa i FLAC format och här står det hur man skapar kataloger.

http://rip59.dk/EACFlac/EACFlacRipping.html
Om du inte orkar läsa får du en snabbintro här.
Gå till "EAC inställningar" och välj fliken "Filnamn" I "Namngivningsschema kan du t.ex. skriva in "%D - %C(%Y) [FLAC]\%N-%T" där \ skapar katalogen.
I fliken Generella kan du markera "Vid okända CD" och "automatisk åtkomst till Online free dbdatabas"

Lycka till!

-En gång är en gång, två gånger är en gonggong
Go to Top of Page

Imperial
Medlem i AÖ

2646 Posts

Posted - 2009/12/26 :  15:36:47  Show Profile Send Imperial a Private Message  Reply
Tjenare!

Ingen fara om det är lite ot bara det handlar om EAC å kan man lära sig nåt dessutom så är det kanon.

/

Rör å tillbehör när jag är med i matchen.
jbl2480@hotmail.com
Deltidare på Hifikit
Go to Top of Page

Dompan
Starting Member

22 Posts

Posted - 2009/12/26 :  16:07:01  Show Profile Send Dompan a Private Message  Reply
Tack för tipsen!

Ganska många steg att gå igenom. Men det brukar löna sig att vara noggrann!!
Go to Top of Page

Jamo
Member

724 Posts

Posted - 2009/12/30 :  21:56:09  Show Profile Send Jamo a Private Message  Reply
Hittade ytterligare en sida för noggrannare inställning av EAC, här:
http://www.angelfire.com/magic2/hq-audio/l/eac-setup-all.html

Hälsningar Jamo
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.12 sekunder. Snitz Forums 2000