HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Personlig HiFi
 Benchmark DAC1 vs. andra hörlursförstärkare
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

aolite
Member

233 Posts

Posted - 2009/12/22 :  15:29:50  Show Profile Send aolite a Private Message  Reply
Har ovan nämnda dac och använder den även som försteg / lurstärkare till mina HD580, som är på g att bytas mot något bättre. Då börjar man givetsvis fundera på hur lurstärkaren står sig i konkurrensen. Någon som jämfört den med ex. HD EAR90, eller MF X-can? Bättre, sämre eller bara annorlunda?

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2009/12/22 :  21:30:31  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
Jag föredrog min Ear 90 framför hörlurssteget i benchmarken. Gav ett fylligare och mer njutbart ljud. Men det är väl en smaksak kanske.

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

aolite
Member

233 Posts

Posted - 2009/12/22 :  22:05:21  Show Profile Send aolite a Private Message  Reply
Ok, fylligare ljud kan jag förstå att det går att få Men det var ingen aha oj vad jag har missat mycket känsla? Inte mer transparens via EAR90?
Go to Top of Page

forken
semester på egen begäran

818 Posts

Posted - 2010/02/13 :  04:44:58  Show Profile Send forken a Private Message  Reply
Graham Slee har riktigt bra lurstärkare, min handlare tvingade mig att lyssna på Solo stärkaren ihop med att jag köpte ett par HD800. Så pass imponerad att jag kommer plocka den ihop med den stora nätdelen så fort nästa lön kommer.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000