HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Personlig HiFi
 Är detta vettigt?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

OcA
Member

2184 Posts

Posted - 2009/12/17 :  15:49:15  Show Profile Send OcA a Private Message  Reply
Letar efter Stax-lurar då jag gillar det jag läst (aldrig lyssnat).

Hittade detta paket och undrar om det kan vara något att ha?

http://hifi-freaks.dk/webshop//product_info.php?cPath=36_39_66&products_id=347

Om man uppskattar luft i ljudet och att ha musiken "utanför" huvudet, detaljering och placering, är detta rätt väg att gå?

Vill inte ha det vanliga hörlursljudet som jag är van vid när jag provat AKG och Sennheisers öppna lurar, jag vill gärna ha det ännu luftigare och öppnare...

Finns det att hitta dessa paket till bättre pris nån annanstans? Danska kronan är inte kul just nu...

Dator -> Sony TA9000ES -> Mackie M1400x2 -> JBL! LS60 + dubbla tappade horn = konsert hemma!

aolite
Member

233 Posts

Posted - 2009/12/22 :  20:38:53  Show Profile Send aolite a Private Message  Reply
Finns det ingen i sverige som säljer STAX?
Go to Top of Page

OcA
Member

2184 Posts

Posted - 2009/12/23 :  09:19:50  Show Profile Send OcA a Private Message  Reply
Inte vad jag kan läsa mig till på STAX hemsida...

Begagnat är inte helt lätt att hitta heller, tyvärr.

Ingen som har några åsikter om ljudet på dessa lurar?

Dator -> Sony TA9000ES -> Mackie M1400x2 -> JBL! LS60 + dubbla tappade horn = konsert hemma!
Go to Top of Page

jonny99
Member

432 Posts

Posted - 2009/12/30 :  11:53:44  Show Profile Send jonny99 a Private Message  Reply
Så vitt jag förstår är http://www.taaimport.no/ agent för Norge och Sverige, skicka ett mail och fråga om det finns nånstans man kan lyssna på dom.
Go to Top of Page

linowe
Starting Member

8 Posts

Posted - 2010/03/10 :  14:47:13  Show Profile Send linowe a Private Message  Reply
Hur har det gått för dig med dina Staxfunderingar? Är själv lite nyfiken på Stax men även jag tillhör den stora skaran som aldrig har fått chansen att lyssna utan man bara läser och blir så nyfiken.

Edited by - linowe on 2010/03/10 14:47:43
Go to Top of Page

OcA
Member

2184 Posts

Posted - 2010/03/10 :  14:49:08  Show Profile Send OcA a Private Message  Reply
Inte kollat vidare på detta. Blev hornbygge istället, men jag har planer på en vettig lur-rigg vad det lider!

Dator -> Sony TA9000ES -> Mackie M1400x2 -> JBL! LS60 + dubbla tappade horn = konsert hemma!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000