HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - Teknik & DIY
 Jag har syndat!
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

McGyver
Member

1737 Posts

Posted - 2009/12/11 :  20:13:48  Show Profile  Visit McGyver's Homepage Send McGyver a Private Message  Reply
Tanken var något helt annat, men när tillfället kom så var jag bara tvungen att slå till!



Har varit på väg att skaffa en många gånger innan, men jag aldrig kommit till skott!

/R


The probability of someone watching you is proportional to the stupidity of your action.
- A. Kindsvater

Edited by - McGyver on 2009/12/11 20:14:22

gcs
Member

5272 Posts

Posted - 2009/12/11 :  20:17:29  Show Profile Send gcs a Private Message  Reply
Men va e nu detta. Det var väl ändå onödigt.
Har du berättat det för din mamma?

Edited by - gcs on 2009/12/11 20:20:01
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2009/12/11 :  22:39:25  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
En kokplatta till kaffemaskinen?
Go to Top of Page

McGyver
Member

1737 Posts

Posted - 2009/12/11 :  23:18:16  Show Profile  Visit McGyver's Homepage Send McGyver a Private Message  Reply
Modern är informerad och var positivt inställd!

Går troligen att bygga om till kokplatta, men tänker låta den vara orginal....ett tag i alla fall.



/R

The probability of someone watching you is proportional to the stupidity of your action.
- A. Kindsvater
Go to Top of Page

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2009/12/11 :  23:24:25  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
Nån rolig B&O?

Är synden att du inte byggt den själv?

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

Wiker
Member

104 Posts

Posted - 2009/12/11 :  23:37:17  Show Profile Send Wiker a Private Message  Reply
How can something so wrong feel so right?

This article is about audiophile sound systems. For other uses, see High fidelity (musical).
Go to Top of Page

McGyver
Member

1737 Posts

Posted - 2009/12/12 :  11:09:57  Show Profile  Visit McGyver's Homepage Send McGyver a Private Message  Reply
Wiker: -Exakt känslan inför detta köp!

Tanken var att bygga en liten förstärkare + ett par högtalare som tillsammans med en SB används för bakgrundsmusik i "matrummet".

Men så såg jag denna, som Bosse helt korrekt såg, B&O-anläggning!



Står nu i valet och kvalet om att köra "köpesaker" hela vägen med en Squeezebox eller dra en digitalkabel från SBn som står i rummet intill!?

Lutar år det sista, men då "måste" jag bygga en DAC som kan styras via BO-powerlink - men det verkar inte allt för komplicerat.

/R

The probability of someone watching you is proportional to the stupidity of your action.
- A. Kindsvater
Go to Top of Page

edison
N.A.udiophile

2529 Posts

Posted - 2009/12/12 :  12:48:22  Show Profile Send edison a Private Message  Reply
Du har INTE syndat!!! Basta! ;-)

SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300
(Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.
Go to Top of Page

Dennis
Member

151 Posts

Posted - 2009/12/12 :  13:38:01  Show Profile Send Dennis a Private Message  Reply
Ingen synd jue. Sitter väll inte fel med en sån i köket.

/ Dennis
________________________
DIY måste vara en del av paradiset.
Varför gav Gud oss annars MDF & lödkolven?
Go to Top of Page

McGyver
Member

1737 Posts

Posted - 2009/12/12 :  16:06:58  Show Profile  Visit McGyver's Homepage Send McGyver a Private Message  Reply
För er som inte är så familjära med BO, så är det ett Beosystem2500.



Kassettdelen känns lite onödig, men det får man ta i ett system som närmar sig sin 20-årsdag!

/R

The probability of someone watching you is proportional to the stupidity of your action.
- A. Kindsvater
Go to Top of Page

Dennis
Member

151 Posts

Posted - 2009/12/12 :  16:46:07  Show Profile Send Dennis a Private Message  Reply
Altid lika kul med BO deras system ser nya ut även efter 20 år.

/ Dennis
________________________
DIY måste vara en del av paradiset.
Varför gav Gud oss annars MDF & lödkolven?
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2009/12/12 :  17:27:43  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message  Reply
Ja nu 20 år senare ser ju konkurrenternas produkter ut som BO gjorde förr i tiden.

En fråga, McGyver, tråden ligger på Bildreportage- Teknik&DIY, vad har vi att förvänta oss? ...... eller?

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Go to Top of Page

McGyver
Member

1737 Posts

Posted - 2009/12/12 :  22:08:00  Show Profile  Visit McGyver's Homepage Send McGyver a Private Message  Reply
Väntar besked från en kollega - sedan slår jag på lödkolven!

/R

The probability of someone watching you is proportional to the stupidity of your action.
- A. Kindsvater
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2009/12/12 :  22:11:15  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply


Jag är, ärligt talat ganska förjust i sådana där mikroanläggningar själv ....
Go to Top of Page

Anton
Klubbmästare eoJeud

1219 Posts

Posted - 2009/12/21 :  22:44:58  Show Profile Send Anton a Private Message  Reply
Åhh, den är så snygg, med glasdörrarna som öppnar sig å allt! Skulle lätt kunna ha en sådan hemma.
Go to Top of Page

Jonas
Member

738 Posts

Posted - 2009/12/22 :  10:51:30  Show Profile Send Jonas a Private Message  Reply
Får man fråga hur mycket en dylik betingar på begagnatmarknaden? Jag blir också sugen... Jag kommer också behöva nåt i köket framöver.

"My head kissed the ground, I was half the way down"
Mina system
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2009/12/22 :  14:00:45  Show Profile Send mace a Private Message  Reply
MMMMmmmmmmmmmmm!
Mumma så här i Jultider
själv tänker jag ge kärestan en Beolit 707 så fort jag hittar en.

GOD JUL!
/M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!
Go to Top of Page

McGyver
Member

1737 Posts

Posted - 2009/12/22 :  15:05:27  Show Profile  Visit McGyver's Homepage Send McGyver a Private Message  Reply
Beosystem 2500 ("mittdelen" + de aktiva högtalarna Beolab 2500) brukar man se för 6-12000:- i annonser. Vad de får betalt i verkligheten är en helt annan fråga.
Köpte min i ett paket med en BeoTV (MX4002), Beo trådlöstelefon(Beocom6000) + 2 fjärrkontroller(Link1000+Link5000) för en billig peng och allt är i kosmetiskt nyskick så jag är nöjd!

Väntar nu på ett försenat besked - sedan skall det byggas lite kringutrustning!

/R

The probability of someone watching you is proportional to the stupidity of your action.
- A. Kindsvater

Edited by - McGyver on 2009/12/22 15:06:29
Go to Top of Page

Jonas
Member

738 Posts

Posted - 2009/12/22 :  15:13:56  Show Profile Send Jonas a Private Message  Reply
Ok, jo jag har sett en del annonser och priser i den häraden du nämner. Detta får mig lite avskräckt, men om det är en helt annan fråga i verkligheten kan man ju börja fundera och ge ett lämpligt bud när nåt dyker upp...

"My head kissed the ground, I was half the way down"
Mina system
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.17 sekunder. Snitz Forums 2000