HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Ngn med erfarenhet av WD TV-boxar?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2009/12/08 :  08:57:34  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Tjoho!

Någon som har erfarenhet av någon av dessa produkter? Borde väl vara ett alternativ till klämboxar? Tar ju film till TV via HDMI med...

Huzzes musikanläggningar

Bildreportage: Surround från 90-talet AÖ hos Intelligent Sound Sheraton 2010 AÖ hos huzze Rum hos Audio Concept

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2009/12/08 :  09:20:37  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Eller Cinematube? Läser lite på minhembio-forumet...
Go to Top of Page

FForsman
100.000-klubben

2592 Posts

Posted - 2009/12/08 :  10:37:52  Show Profile  Visit FForsman's Homepage Send FForsman a Private Message  Reply
huzze, har du också fått reklamblad från ONOFF idag? Såg att de gjorde reklam för prylarna där, nyfiken jag med.

/mvhff

Ett forum blir till det som medlemmarna bidrar med. Skriv!

Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2009/12/08 :  12:39:23  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Kom med tidningen för någon dag sedan. Hade dock "upptäckt" produkten redan i helgen. Just att slippa koppla en laptop till TV'n, utan bara plugga in en HDD låter ju strålande.
Go to Top of Page

Boergars
Member

1641 Posts

Posted - 2009/12/09 :  20:04:40  Show Profile  Visit Boergars's Homepage Send Boergars a Private Message  Reply
Körde den gamla versionen utan nätverk förut. Funkade klockrent.

När servern och HDX-1000 kom in så hamnade den dock på hyllan.

SAOL säger:löda v. lödde, lött, lödd n. lött, pres. löder
sammanfoga medelst smält metall
Go to Top of Page

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2009/12/09 :  20:59:58  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message  Reply
Är det inte skillnad på hur en klämbox och typ en popcornhour/HDX avkodar datan?
Eller...?

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2009/12/09 :  21:02:48  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message  Reply
Neeh kanske inte, men jag inbillar mig att klämboxen har bättre ljud(potential).

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2009/12/09 :  22:14:55  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Att inte Logitech ger sig in på den här marknaden. De skulle dominera direkt.
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2009/12/12 :  23:22:37  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Slog nästan till på en WD-box idag, men sen kom jag ihåg, inga RCA-utgångar. Det kräver ju då en D/A, fast ProJect har ju en matchande liten lådda... Kanske ska satsa på US-modellen jag länkade till ovan.

Fortsättning följer, min nya miniHP klarar inte HD-filmer, då laggar den ner. Men film ska ju ses på stor skärm.
Go to Top of Page

Pitts
Member

75 Posts

Posted - 2009/12/13 :  20:29:20  Show Profile Send Pitts a Private Message  Reply
Köpte på mig en WD TV HD Live idag och den har analoga utgångar, dock så får man använda sig av den kabeln som är med och då strunta i den gula RCA:n. Ljudmässigt så är den hur bra som helst, körde den igenom min röris och det lät bra.

Några probs hade jag dock, TV:n ville inte fungera i HDMI ingång 2 men väl i ingång 1. Misstänker att det är kabelbrott och då åker den tillbaka i 190.....Måste testa den på TV:s HDMI 1 ingång, annars är det nåt skumt på TV:s ingång 2.

...........MVH:// Harry S, Medåker

"What goes up must come down".
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2009/12/13 :  21:22:59  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Jo det följer ju med ett snöre, men det går ju inte att byta den för rätt känsla...
Go to Top of Page

Pitts
Member

75 Posts

Posted - 2009/12/13 :  21:59:15  Show Profile Send Pitts a Private Message  Reply
Visst går det men då får man nog löda lite själv, dock inget som jag innehar kunskap till...;)

...........MVH:// Harry S, Medåker

"What goes up must come down".
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.17 sekunder. Snitz Forums 2000