HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Ubuntu 9.10 Remix 4.0...
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

diffen
Member of Nerikes Audiofiler

622 Posts

Posted - 2009/11/13 :  17:00:54  Show Profile Send diffen a Private Message  Reply
...har jag kört med i snart 2 veckor, och är mycket nöjd får jag lov att säga

Känns som en befrielse att slippa Windows

Någon som testat http://ubuntu.se/portal/index.php

//Diffen

Man blir svart om munnen om man ljuger eller suger på ett avgasrör

Edited by - diffen on 2009/11/13 17:05:26

lindvall
lite allmänt grå och tråkig....

1683 Posts

Posted - 2009/11/13 :  18:51:08  Show Profile Send lindvall a Private Message  Reply
Nä, men jag plockade upp min gamle dator med Hardy Heiron på och tryckte in ett USB-trådlöst nätverkskort, från Zyxel, och döm om min förvåning när det bara fungerade! Nu kan barnen se på svtplay på helgmornarna...
Go to Top of Page

diffen
Member of Nerikes Audiofiler

622 Posts

Posted - 2009/11/16 :  09:31:48  Show Profile Send diffen a Private Message  Reply

Man blir svart om munnen om man ljuger eller suger på ett avgasrör
Go to Top of Page

martinsson
100.000-klubben

3311 Posts

Posted - 2009/11/16 :  10:36:20  Show Profile  Visit martinsson's Homepage Send martinsson a Private Message  Reply
inväntar 10.04 LTS, då blir det en upgradering på alla datorer hemma, har kört med 8.04 på kontorsdatorn, klockrent, och 9.04 på mediadatorn, funkar kalas.

Nu funderar jag även på att införskaffa en ubuntu laptop, något under 3000kr, helst utan OS men det blir nog svårt då MS har monopol på detta :( och jag vill inte ge dem mer pengar bara för att ändå inte använda deras produkter (köra över beinftligt och betalt windows os med linux).

martinssons DIY funderingar och projekt - http://www.martinsson.cc/blog/
Go to Top of Page

diffen
Member of Nerikes Audiofiler

622 Posts

Posted - 2009/11/16 :  11:52:23  Show Profile Send diffen a Private Message  Reply
martinsson skrev:

quote:
inväntar 10.04 LTS, då blir det en upgradering på alla datorer hemma, har kört med 8.04 på kontorsdatorn, klockrent, och 9.04 på mediadatorn, funkar kalas.


Roligt att höra, det fanns alltså några som använder sig av Ubuntu.

10.04'an blir säkert ännu bättre optimerad än 9.10.... Är mycket nöjd den Remix 4.0... Sen finns det visst eller är på gång en version som skulle passa mig, den heter väldigt passande "Gubbuntu"

//Diffen

Man blir svart om munnen om man ljuger eller suger på ett avgasrör
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.17 sekunder. Snitz Forums 2000