HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Squeezeboxen/squeezecenter beter sig skumt
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

knoxville
Member

484 Posts

Posted - 2009/10/18 :  23:08:15  Show Profile Send knoxville a Private Message  Reply
Hej!

Jag har fått problem med min squeezebox (eller squeezecenter, vet inte riktigt vart felet ligger).

Problemet är att jag inte kan spela första låten på flera album i min musiksamling. Trycker jag på play så händer inget, sedan står det att den buffrar om, men inget händer och sedan hoppar spelaren till låt två.

Man kan få första låten att spela genom att spola fram några sekunder i början, då startar den direkt utan buffring...

Vafasen beror detta på?? Testat installera om squeezecenter (nåde 7.33 och 7.4) men får samma resultat ändå.

Kör windows xp pro (SP3) 32-bit.

Några som haft samma problem eller aning om vad som är fel?

/Erik

TIDAL / NAS / Rega Planar 2 (2016) -- Yamaha WXC-50 -- XTZ A2-300 EDGE -- SUPRA XL Annorum -- Dynaudio Excite X14 -- Erik :)

knoxville
Member

484 Posts

Posted - 2009/10/18 :  23:59:50  Show Profile Send knoxville a Private Message  Reply
Jag upptäckte nu att i squeezecenter, dvs på datorn, så spelas låten, men själva boxen synkar inte alls och kommer liksom inte igång att spela såvida man inte spolar fram lite först...skumt som tusan.

Det ännu skummare är att detta gäller inte alla album...det händer på både gamla och nyinlagda album.

Håller på att bli gråhårig över detta. (och väldigt förbannad...)

:(

/Erik


TIDAL / NAS / Rega Planar 2 (2016) -- Yamaha WXC-50 -- XTZ A2-300 EDGE -- SUPRA XL Annorum -- Dynaudio Excite X14 -- Erik :)
Go to Top of Page

ud
Member

894 Posts

Posted - 2009/10/19 :  09:50:04  Show Profile Send ud a Private Message  Reply
Kör du trådlöst?

Hade liknande skumma problem och behövde boota om routern så funkade det i ett par månader innan det var dags igen.

/Urban

torsdag 11 oktober 1956 - tisdag 26 januari 2010
Medlem i Svavel - Södra Vätterbyggdens Audiofiler & VälljudsELit
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=10071
Go to Top of Page

Tempo
Member

78 Posts

Posted - 2009/10/19 :  09:55:03  Show Profile Send Tempo a Private Message  Reply
Hej. Jag har också en squeezbox och fått problem helt plötsligt. Har kört trådlöst och inte haft det problem du beskriver men:
- helt plötsligt så fungerar den inte! Det står: Ethernet frånkopplat, kontrollera anslutning.
Internet fungerar som det ska och jag har provat att ominstallera den men icke. Den var inställd på att ta emot uppgraderigar: 7.4 nu sist. Hur göra?

"Don`t eat the yellow snow" mr Frank Zappa
Go to Top of Page

knoxville
Member

484 Posts

Posted - 2009/10/19 :  13:24:45  Show Profile Send knoxville a Private Message  Reply
Jag kör trådlöst, men att boota om den gjorde ingen skillnad. Till och med testat två olika routrar :/

Dock lyckades jag få bort fenomenet genom att låta klämlådan koda om FLAC filerna till Wave istället för att det görs i datorn. Detta skall ju enligt finlirarna ge lite sämre ljud, men hellre det än inte kunna spela alla låtar.

Jäkligt konstigt iaf. Kan ju knappast bero på datorn prestanda, då den är rapp som tusan (3ghz C2D med 4 gig i ram)

/Erik

TIDAL / NAS / Rega Planar 2 (2016) -- Yamaha WXC-50 -- XTZ A2-300 EDGE -- SUPRA XL Annorum -- Dynaudio Excite X14 -- Erik :)
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.12 sekunder. Snitz Forums 2000