Author |
Topic |
jimmy_JDM
Member
141 Posts |
|
AlfaGTV
600.000-klubben
4819 Posts |
Posted - 2011/12/30 : 10:39:25
|
Hur kan man göra så vacker och rå musik på samma gång? Jag pratar om Jack White i den gamla konstellationen White Stripes. Har både Elephant och Icky Thump på vinyl och nu är det de makalöst råa gitarrerna på Icky Thump som reser mina nackhår.
Med vänlig hälsning, Micke |
Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd |
|
|
AlfaGTV
600.000-klubben
4819 Posts |
Posted - 2012/01/21 : 10:38:20
|
Idag är det en skiva som betraktas som ganska usel av fans-skaran, som ger mig ståpäls utav bara den! Plockade fram gamla Yes -Big Generator från -87. Skivan har faktiskt ett riktigt kvalitativt ljud för det första, men gubbarna glimrar till i vissa låtar och låter sina proggrötter komma fram. Den låt som jag lyssnar till är Shoot High, Aim Low
http://www.youtube.com/watch?v=9hCOnuYpjG8 |
|
|
leffee
Member of Nerikes Audiofiler
465 Posts |
Posted - 2012/01/21 : 11:35:36
|
Idag så tog mej Buddy Guy med CDn Songwriter till den nivån. Inte mycket drag i låtarna men vilken känsla
|
|
|
AlfaGTV
600.000-klubben
4819 Posts |
Posted - 2012/01/28 : 10:50:12
|
Idag är det lördag igen och då kan man sitta med frukostkaffet i sweet spot och låta sig behagas av... Ja, vad du nu känner för... På skivtallriken snurrar just nu en svensk pressning av en av rockhistoriens största plattor (imho) nämligen The Wall med Pink Floyd. Rysningarna kommer som ett brev på posten med Comfortably Numb! Med vänlig hälsning, Micke |
|
|
bearwik
200.000-klubben
4289 Posts |
|
AlfaGTV
600.000-klubben
4819 Posts |
Posted - 2012/02/11 : 11:29:22
|
Idag var det kanske inte så mycket ståpäls, mera headbangin' och röja i frukostsoffan! Jäkla bra är de iaf, Mars Volta alltså! Och De-Loused in the Comatorium är väl en av deras bästa i min mening. I sina bästa stunder 10,0 i betyg och i sina sämre stunder, knappt 3,0... Lite ojämna tyvärr... Men klart nödvändig lyssning för metalheads och proggtomtar!
Med vänlig hälsning, Micke |
|
|
Topic |
|