HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Personlig HiFi
 "Om man får tinnitus det är väl lite roligt"
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

ckghagen
Starting Member

39 Posts

Posted - 2009/10/08 :  02:53:43  Show Profile  Visit ckghagen's Homepage Send ckghagen a Private Message  Reply
Vet inte vad men i bland så blir man ju mörkrädd
http://playrapport.se/#/video/1719922
Har det letat i genom hela skolan efter den mest dumma personen
eller är detta ett snitt av dagens ungdom

Stationär Silverstone TJ06,Intel X25-M G2 80GB SSD, Win7 64, ASUS M3N-HT Mempipe, AMD 965BE(3900), RAM 4GB 800mhz, 8800GT 1GB OC, Dell 24" 2405FPW, X-FI ex music, Bärbar Acer AS4315-051G08Mi, Vista32, RAM 1,5GB, HDD 250GB, Ljud Anläggning QLN 604MK2, QLN SUB 82, XTZ Class-A100DII Silver, MP3 jaså du använder det fotfarande, Här är det FLAC som gäller DYSLEKTIKER = jag stavar fel ofta

dwain
Member

1240 Posts

Posted - 2009/10/09 :  00:48:11  Show Profile Send dwain a Private Message  Reply
Haha hon hade nog inte alla hemma.

Sen kan jag inte riktigt greppa varför några ska tro sig ha rätten att bestämma hur hög volym dessa mp3maskiner ska ha. Känns helt idiotiskt.

Hur löser man problemet då när man köper ett par större dyrare lurar? En normal mp3maskin har som det är nu redan problem med att driva ett par sådana. Ska de då begränsa ännu mer så är det kört helt enkelt

Sen förstår inte jag hur fasen man kan lyssna så länge så högt? Jag kan gärna vrida på med min n97a ibland. Men då är det med ett par stora öppna lurar och det blir aldrig speciellt högt. Det hade man aldrig orkat med.
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8521 Posts

Posted - 2009/10/09 :  01:14:28  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
quote:
Hur löser man problemet då när man köper ett par större dyrare lurar? En normal mp3maskin har som det är nu redan problem med att driva ett par sådana. Ska de då begränsa ännu mer så är det kört helt enkelt

Finns ju alltid nån som kan "hacka"ett bios..

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2009/10/09 :  08:44:44  Show Profile Send B-200 a Private Message  Reply
finns redan ett hack som går förbi maxvolymen.

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2009/10/09 :  11:16:34  Show Profile Send gcs a Private Message  Reply
Jag och hörde tjejen i TV. Det var dumt och korkat sagt, men när man är ung då är man odödlig och vet bäst eller hur. Jag har tänkt ut en lösning på det här med för hög ljudnivå. Man skulle kunna ha en röst insamplad som kommer in när man spelar skadligt högt. To loud to loud to loud och så vidare tills man minskat volymen så pass att man kan fortsätta att lyssna utan den överlagrade rösten to loud.
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2009/10/09 :  12:01:05  Show Profile Send mace a Private Message  Reply
Sorligt? Ja!
Ung? Ja!
Dum? Nä!

Jag kan ju bara tala för mig själv..
Mycket av det jag gjorde i unga år skulle jag då aldrig göra nu
Kanske för att jag har mer erfarenhet att dra av nu eller för att jag just gjorde det när jag var ung???


M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000