HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Om Classé SSP-800/CA-5200
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2009/07/07 :  17:01:48  Show Profile Send whiskyman a Private Message  Reply
Hej är det någon här på forumet som vet vad man använde förutom dessa delar från Classé vid testet i det senaste Hemmabio. Vore intressant för jag skulle anta att det var B&W D802 och kanske några kablar från TaraLabs som man använde men vet ju inte så om någon vet vad de hade med i testet vore det intressant , inte minst eftersom de beskrev ljudet som "snudd på perfekt ljudåtergivning".Det här är egentligen endast för att jag är nyfiken om vad de hade mer i testet. Men det går ju givetvis att skriva och fråga, men jag tänkte mer att det går ju snabbare så här.MvhKristofer

Edited by - whiskyman on 2009/07/07 20:43:35

Mirage
Member

493 Posts

Posted - 2009/07/07 :  23:17:08  Show Profile  Visit Mirage's Homepage Send Mirage a Private Message  Reply
Om du skriver till redaktionen och frågar så dröjer det nog innan du får svar. Jag skrev till adressen som börjar på hemmabio och då kom det automatiska svar från både Magnus Fredholms och Jonas Olssons adresser som sa att de var på semester.

Det var faktiskt första gången jag skrev till tidningen, och ändå har jag läst den sen den kom som bilaga i HiFi & Musik (kan det varit -93?). Det lustiga är att jag skrev med anledning av samma artikel, fast av andra skäl. Det första var att jag irriterade mig på jämförelsen att grejerna kostar lika mycket som en ny bil. Hur mycket kostar en ny bil? Ja, hur långt är ett snöre? Inget pris fanns i faktarutan heller.

Eftersom jag köpte en ny bil i våras så visste jag direkt att det här har jag absolut inte råd med. Efter att ha kollat på HiFi-klubbens webbplats insåg jag att nya bilar är betydligt billigare där Thomas Odeltorp köper dem än där jag köpte min, eller så blev jag lurad.... Om det är av intresse för någon så kostar kombinationen c:a 170 kkr, varav försteget c:a 77 kkr.

Det andra jag ville säga till redaktion var att jag tycker att deras "tester" av så här avancerade apparater oftast är väldigt enkelt utförda, i alla fall det de redogör för i tidningen. Oftast testar de bara en produkt åt gången och man får inga jämförelser mot andra likande apparater. Jag vill ju veta hur den står sig mot andra! Vad är det som blir bättre om jag betalar 60 kkr för ett försteg istället för 30 kkr, eller "bara" 20 kanske?

Annars tycker jag tidningen är bra och har många intressanta artiklar. Tester av TV-apparater, DVD-spelare m.m. har varit väldigt omfattande och med jämförelser av tidigare testade. Men när det gäller försteg har det varit dåligt med jämförelser, och det är det som jag är mest sugen på att byta.

Erik Nyström
Mitt system eller här
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2009/07/08 :  09:46:49  Show Profile Send whiskyman a Private Message  Reply
Kan inte hålla med mer, när det gäller tester av dyrare hemmabio.Har dock de gånger som jag skrivit alltid fått svar på dagen och ofta kunnat ha en snabb konversation med flera mail på samma dag och jag tyckte också att det var ett festligt uttalandet om en ny bil. mvhKristofer

Edited by - whiskyman on 2009/07/22 16:41:13
Go to Top of Page

ryst
Medlem i AÖ

1470 Posts

Posted - 2009/07/10 :  00:00:04  Show Profile Send ryst a Private Message  Reply
På tiden det kommer lite recensioner, har ju haft mitt ex nästan 1 år nu

______________________________________________
Sonos -> Classé Delta SSP-800 -> Classé Delta CA-M400 -> B&W 802D
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000