HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Integrera stereon med hembio
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

NAD Jonas
Starting Member

35 Posts

Posted - 2009/07/06 :  21:09:09  Show Profile Send NAD Jonas a Private Message  Reply
Hej
har ett par funderingar kring detta. Har en Lyngdorf SDAI 2175, vilken saknar "brygga" eller någon ingång direkt till slutsteget. Vad tror ni om följande ide: från preout i hembioreciverna, koppla v/h fram, in i vanlig linjeingång på lyngdorfen och på den sistnämnda höja volymen till typ max? Tanken är alltså att på detta sätt - trots att den är integrerad -nyttja den som slutsteg. Är jag ute och cyklar nu?

Motivet är såklart att nyttja samma högtalare fram (mentor 6) i både stereon och hembion. Center och bak får recivern sköta.

I övrigt undrar jag även hur viktigt ni tror det är att bak högtalare är av samma typ eller kvalitet som fram, tänkte om en billigare modell typ concept kunde funka trots mentor fram....

Tacksam för alla åsikter :)

Jonas

U1
Member

3319 Posts

Posted - 2009/07/08 :  09:34:59  Show Profile Send U1 a Private Message  Reply
quote:
sistnämnda höja volymen till typ max?
Höj absolut inte till max!

Nu vet jag inte hur Lyngdorf har med volymkontrollenmen är inte där en digital display som visar vilken volym du spelar på? Kallibrera efter en lagom volym.

Behöver du center?

Bakhögtalarna tycker jag du ska testa lite olika. Jag tycker dock inte matchningen mellan frontar och bak är lika viktig som mellan center och front. Hur många bakhögtalare hade du tänkt dig?
Go to Top of Page

NAD Jonas
Starting Member

35 Posts

Posted - 2009/07/13 :  12:28:58  Show Profile Send NAD Jonas a Private Message  Reply
Japp, det är en digital display, graderad från 00.0 till 99.9 tror jag -aldrig varit över 70.0 ungefär.
Funderade på 5 eller 5.1 högtalare, efter hand eller beroende på när ekonomi tillåter ytterligare två bak. När du säger det är kanske center inte det viktigaste..

MVH Jonas
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.14 sekunder. Snitz Forums 2000