HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Blåa tråden
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 18

Marina Jansson
Member

2328 Posts

Posted - 2011/07/29 :  23:26:25  Show Profile Send Marina Jansson a Private Message  Reply
Beklagar.

Waf, Waf!

Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19766 Posts

Posted - 2011/08/02 :  23:45:39  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Idag hittade Marina vår kära katt Zorro död.
I morse var han precis som vanligt - odrägligt morgonpigg och hungrig.
Jag hörde ljudet av kattslagsmål (lät så i varje fall) vid lunchtid, precis från det ställe där han låg död senare.
Han hade kvistar och barr i munnen, såg ut som han tuggat på det?!? I övrigt hel men några pälstussar bredvid efter slagsmålet.
Funderar på om han fått infarkt, stroke eller om han slogs med nåt annat än en annan katt. Ormbett? Vi får nog aldrig veta.

Nu är han begraven i alla fall. Tänk vad man fäster sig vid husdjur.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

8520 Posts

Posted - 2011/08/02 :  23:52:13  Show Profile Send Fuling a Private Message  Reply
Tråkigt

"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"
Go to Top of Page

jari
RödaTråden vinnare

4562 Posts

Posted - 2011/08/03 :  08:30:58  Show Profile Send jari a Private Message  Reply

Alltid sorgligt att förlora en kompis.

Dared VP 845 förstärkare,Shuguang 845,RCA vt231,Raytheon 6072A rör,Marantz cd6007 cd-spelare,Technics SL1500c skivspelare,AT VM 540ML pickup,Ino pi60s med es dämpmaterial högtalare,Diy silver sexfläta med KLEI Classic Harmony rca-kontakter signalkabel,Diy silver sexfläta + Audioquest typ 4 utan kontakter högtalarkabel,2 fyrflätor med enkardelig kopparledare,2 ledare till fas och nolla,4 till jord,med kopparkontakter nätkabel,Gigawatt PF-1E nätlist.

Sursill "Farligt käckt"

Go to Top of Page

Marina Jansson
Member

2328 Posts

Posted - 2011/08/05 :  00:19:54  Show Profile Send Marina Jansson a Private Message  Reply
quote:
Funderar på om han fått infarkt, stroke eller om han slogs med nåt annat än en annan katt. Ormbett? Vi får nog aldrig veta.

Jag pratade med veterinären och hon trodde nog att det var hjärtsvikt och att han hade haft lite kramper eftersom han hade barr och kvistar i munnen. Att något annat djur skulle ha haft ihjäl honom utan att lämna några spår verkade inte troligt. Det var rätt skönt att höra eftersom vi fortfarande har katten Laban kvar och han vill gärna vara utomhus.

Waf, Waf!

Go to Top of Page

jari
RödaTråden vinnare

4562 Posts

Posted - 2011/09/30 :  17:43:16  Show Profile Send jari a Private Message  Reply

Vi förlorade en kompis i veckan.
Våran Norska skogkatt Tindra blev överkörd,7 år gammal.

Dared VP 845 förstärkare,Shuguang 845,RCA vt231,Raytheon 6072A rör,Marantz cd6007 cd-spelare,Technics SL1500c skivspelare,AT VM 540ML pickup,Ino pi60s med es dämpmaterial högtalare,Diy silver sexfläta med KLEI Classic Harmony rca-kontakter signalkabel,Diy silver sexfläta + Audioquest typ 4 utan kontakter högtalarkabel,2 fyrflätor med enkardelig kopparledare,2 ledare till fas och nolla,4 till jord,med kopparkontakter nätkabel,Gigawatt PF-1E nätlist.

Sursill "Farligt käckt"

Go to Top of Page

Marina Jansson
Member

2328 Posts

Posted - 2011/09/30 :  22:53:37  Show Profile Send Marina Jansson a Private Message  Reply
Nej! Så tråkigt! :(
Det är inte kul när kompisar försvinner.

Waf, Waf!

Go to Top of Page

Mey
Member

899 Posts

Posted - 2011/10/01 :  15:05:28  Show Profile Send Mey a Private Message  Reply
I början av sommaren fick jag gå på kryckor i en månad
Nu var det dags igen
Med lite tur kanske jag bara behöver ha dem i 2 veckor denna gång.
Go to Top of Page

Gubben i Kalmar
200.000 klubben

2446 Posts

Posted - 2011/10/16 :  09:26:22  Show Profile Send Gubben i Kalmar a Private Message  Reply

Min framtand har gått av.....igen

Det liksom "ryckte till" i plånboken.

Tommy Björklund

fam_bjorklund@msn.com
Go to Top of Page

lindvall
lite allmänt grå och tråkig....

1683 Posts

Posted - 2011/10/16 :  13:56:17  Show Profile Send lindvall a Private Message  Reply
Det är alldeles för ofta alldeles för otrevliga ungdomar som tar bort arbetsglädjen på min arbetsplats.
Go to Top of Page

Gubben i Kalmar
200.000 klubben

2446 Posts

Posted - 2011/10/16 :  18:59:17  Show Profile Send Gubben i Kalmar a Private Message  Reply
quote:
Det är alldeles för ofta alldeles för otrevliga ungdomar som tar bort arbetsglädjen på min arbetsplats.

Usch, vad arbetar Du med?

Tommy Björklund

fam_bjorklund@msn.com
Go to Top of Page

lindvall
lite allmänt grå och tråkig....

1683 Posts

Posted - 2011/10/17 :  22:56:30  Show Profile Send lindvall a Private Message  Reply
Bibliotekarie.
Go to Top of Page

Marina Jansson
Member

2328 Posts

Posted - 2011/10/22 :  10:21:06  Show Profile Send Marina Jansson a Private Message  Reply
Vaknade med huvudvärk för 4:e dagen i rad...
Kanske är det bara kaffebrist. Hoppas jag, silly optimist...

Waf, Waf!

Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

9106 Posts

Posted - 2012/01/18 :  18:26:00  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
För några veckor sedan fick jag reda på att min före detta arbetskamrat avlidit (50år gammal)vi har inte haft kontakt på många år men genast sätts tankarna igång med allt vi gjort förr i tiden.Festat allför mycket..Fiskat sovit i sommarstugo mm mm.

Vila i frid.

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2012/01/28 :  14:22:11  Show Profile Send whiskyman a Private Message  Reply
För min del så blev inte nyårsaftonen någon direkt upplyftande upplevelse i år.Hamnade på Varbergs sjukhus och fick ligga över.Dock fanns det ju en ljusning i mörkret och det var att jag har kunnat skaffa mig ett riktigt starkt immunförsvar så att jag kunde åka hem redan inom 24 timmar trots att läkaren satte prognosen till att jag skulle behöva stanna åtminstone 3 dagar, förmodligen en hel vecka, utifrån hur krasslig jag var när jag kom in akut.

Träffade en olycksbroder där som legat 4 dagar med samma symptom som mig och som inte visste när han skulle komma hem.mvhKristofer

Go to Top of Page

opethic
Member

2890 Posts

Posted - 2013/06/16 :  23:37:28  Show Profile  Visit opethic's Homepage Send opethic a Private Message  Reply
Igår avled min far, 60 år ung, död i hjärnblödning.

Vi hade kanske inte den allra bästa relationen, men det var han som fick in mig på det här spåret - Musik och hifi var vår gemensamma grej, redan som liten skitunge fick jag en daglig dos Beatles, Stones, Yes eller Kebnekaise och det satte sina spår.

Han jobbade på olika fabriker i hela sitt liv, hade jobbat massor med övertid och aldrig tagit ut en hel semester, han sparade till pensionen som han tänkte ta ut i höst...

Ett enkelt tips: LEV NU! imorgon kan det vara för sent

Hårdrock på CD & vinyl, nytt och begagnat: http://voodoomusic.tictail.com/
www.facebook.com/BurningSkullRec
Go to Top of Page

guy gadbois
Member

2415 Posts

Posted - 2013/06/16 :  23:56:35  Show Profile Send guy gadbois a Private Message  Reply
Kim, jag beklagar de tråkiga nyheterna. Må din far vila i frid. Tror att du har rätt i ditt tips.

Min anläggningstråd
Go to Top of Page

Passerati
Member

3449 Posts

Posted - 2013/06/17 :  11:16:21  Show Profile Send Passerati a Private Message  Reply
Beklagar sorgen Kim! Vila i frid.

Lev NU är helt rätt tänk
Go to Top of Page
Page: of 18 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000