HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Personlig HiFi
 Byta rör till en Musical Fidelity X can V2
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

rynnox
Member

192 Posts

Posted - 2009/05/25 :  22:53:49  Show Profile Send rynnox a Private Message  Reply
Jag har köpt en MF X can v2 som jag tänkte byta rör på för att få ett mindre påträngande vasst diskantljud.

Någon med erfarenhet av rör som kan ge ett fylligare ljud och med en diskant som inte är så vass ?

Kanske vet någon också var kan man köpa elektronrören - billigast möjligt.

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2009/05/26 :  07:37:00  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
Vad jag har sett på nätet så verkar de trivas bäst med Mullard rör.

Hör med gänget här på forumet som säljer rör, Imperial, Niro116, Bernt J, de kanske har något lämpligt åt dig.

Nu vet inte jag hur schemat ser ur, men om det sitter några elektrolyter i signalvägen så kan de vara lämpligt att byta dem till PP kondingar eller liknande.

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

masund
Member

92 Posts

Posted - 2009/05/26 :  10:27:58  Show Profile Send masund a Private Message  Reply
Tips länkar:
http://www.rock-grotto.co.uk/xcanpropage.htm
Go to Top of Page

rynnox
Member

192 Posts

Posted - 2009/05/26 :  21:28:07  Show Profile Send rynnox a Private Message  Reply
Tack för snabb input Tobbe och masund. Ska passa på att maila rörpojkarna på forumet så får vi se i fall det ger resultat.

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.11 sekunder. Snitz Forums 2000