HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Tannoy
 New Kid in Town
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

tangen
Starting Member

3 Posts

Posted - 2009/05/25 :  08:47:46  Show Profile Send tangen a Private Message  Reply
Hei
Så har også jeg, en nordmann, blitt medlem på dette eksklusive forumet. Utrolig hvilke veier en lidenskap kan føre én inn på. Jeg har lenge vært svært interessert i Tannoys eldre dual concentric høyttalere, men prismessig har de vært utenfor mitt budsjett. Rent tilfeldig - eller kanskje ikke - var jeg innom en bruktbutikk for LP og gamle stereoanlegg. Og hva fant jeg der? Resten av historien kan dere lese her....
http://www.lencoheaven.net/forum/index.php?topic=776.0

Mitt spørsmål til medlemmer av dette tannoy-forum: har dere noen kabinetter å anbefale. Jeg har funnet tegninger til et Berkeley kabinett, som størrelsesmessig passer inn i mitt hjem. Noen som har erfaringer med dette? Andre forslag? Elementene er Tannoy K3808 fra begynnelsen/midten av 80-årene.

Beste hilsen
Jan Ove

Edited by - tangen on 2009/05/25 08:49:49

cdc
Member

62 Posts

Posted - 2009/05/25 :  10:04:39  Show Profile Send cdc a Private Message  Reply
Grattis! jag har själv precis skaffat mig 1 par 3808 i hemmasnickrade lådor.

http://www.hilberink.nl/codehans/tannoy5.htm

titta längst ned på sidan så finns det ngr alternativ.
mina är ungefär som IV.

mvh
Go to Top of Page

tangen
Starting Member

3 Posts

Posted - 2009/05/25 :  10:24:26  Show Profile Send tangen a Private Message  Reply
Takk for forslag, CDC.
Hva slags delefilter sitter i dine høyttalere? Jeg har som det framgår i den gitte linken to par. Det er forskjellige delefilter i de to parene: http://www.lencoheaven.net/forum/index.php?topic=776.15 (bla litt ned på siden så sees de bilder av delefiltrene).

Det ene filteret gir litt vel mye presens i mellomtoneområdet, men med en veldig nyansert og deltaljert bass. Det andre filteret er langt mer balansert, men ikke så detaljert i bassen (filteret med to coiler).

beste hilsen
Jan Ove

Go to Top of Page

cdc
Member

62 Posts

Posted - 2009/05/25 :  19:53:23  Show Profile Send cdc a Private Message  Reply
Det är orginalfilter, står k3808 på "plåten" har för mig jag läst någonstans att det är samma som i srm 15"

Dålig på förslag angående filter då jag bara hört mina,kan bara säga att det låter helt ok

mvh
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7711 Posts

Posted - 2009/05/25 :  21:13:38  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Mina filter är gjorda med andra komponenter men följer ritningen i övrigt. Inga justeringsmöjligheter i mitt filter.

Mina lådor kan du se i min medlemtråd eller i Tannoymania tråden men de är i princip ett par Arden lådor med lite nya yttermått.

Jag har samma element som du

Micke

When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

tangen
Starting Member

3 Posts

Posted - 2009/05/28 :  12:26:50  Show Profile Send tangen a Private Message  Reply
Hei Micke Y
Ut fra bildene ser det ut som du har lagd noen flotte kabinetter. Det virker som dine "Arden" kabinetter er noe dypere, og dermed smalere, enn originalen? Gjorde du noen simuleringer/beregninger ved hjelp av høyttalerprogrammer før du bygde kabinettene?

Beste hilsen
Jan Ove
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7711 Posts

Posted - 2009/05/31 :  21:41:10  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
tangen

Det är inte jag som gjort dom så jag vet inget om det tyvärr. Jag bara lyssnar och är glad

Micke

When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.12 sekunder. Snitz Forums 2000