HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Betraktelser runt nuläget i Kungariket Sverige
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 4

Ingvar.Ahlberg
300.000-klubben, Semester på egen begäran

1969 Posts

Posted - 2009/05/15 :  08:51:21  Show Profile Send Ingvar.Ahlberg a Private Message  Reply
Sökes: Olämpliga vänner och dåligt sällskap för ett mer berikande uteliv.

Vän av Oordning

Ansvarig för och Designer bakom H.A.D Halland Audio Design.
Driver också The Vacuumed Cat co.
Go to Top of Page

Ingvar.Ahlberg
300.000-klubben, Semester på egen begäran

1969 Posts

Posted - 2009/05/15 :  11:09:54  Show Profile Send Ingvar.Ahlberg a Private Message  Reply
Åttahundranittiosex sömerskor från Borås foro till varberg för att besöka kallbadhuset. På plats avslöjades en av damerna såsom varande en transvestit från Tranemo.
Således voro de endast åttahundranittiofem kvar.

Erich von Strohrom

Ansvarig för och Designer bakom H.A.D Halland Audio Design.
Driver också The Vacuumed Cat co.
Go to Top of Page

Ingvar.Ahlberg
300.000-klubben, Semester på egen begäran

1969 Posts

Posted - 2009/05/15 :  13:42:57  Show Profile Send Ingvar.Ahlberg a Private Message  Reply
Önskar anställa en större hord ovårdade bråkstakar, gärna även ett antal skrävlare, för ett brutalt skövlingståg i nordvästeuropa.
Diverse utsvävningar planerade, allt från förargelseväckande beteende till julgransplundring. Primärmål trakterna kring Dals Långed.

Djingis Karlsson

Ansvarig för och Designer bakom H.A.D Halland Audio Design.
Driver också The Vacuumed Cat co.
Go to Top of Page

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2009/05/15 :  14:02:27  Show Profile Send matså a Private Message  Reply
Ok du helsköne, du anser att vi skall tilbbe dig oh store herre?

Min fotosida på flickr
Go to Top of Page

Ingvar.Ahlberg
300.000-klubben, Semester på egen begäran

1969 Posts

Posted - 2009/05/15 :  14:20:37  Show Profile Send Ingvar.Ahlberg a Private Message  Reply
Nej endast läsa eländet, jag får gå omkring med huvudet fullt av sånt här trams hela tiden.

Ingvar

Ansvarig för och Designer bakom H.A.D Halland Audio Design.
Driver också The Vacuumed Cat co.
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2009/05/15 :  14:29:19  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
quote:
Önskar anställa en större hord ovårdade bråkstakar, gärna även ett antal skrävlare, för ett brutalt skövlingståg i nordvästeuropa.
Diverse utsvävningar planerade, allt från förargelseväckande beteende till julgransplundring.
Anställning äro icke nödvändigt. Tillse att starta en supporterklubb med hög medlemsavgift där endast huliganer äro välkomna. (Med för låg medlemsavgift riskeras överkvalificerade horder tillströmma).
Go to Top of Page

Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

7801 Posts

Posted - 2009/05/15 :  14:36:38  Show Profile Send Fuling a Private Message  Reply
quote:
Önskar anställa en större hord ovårdade bråkstakar


Jag är på!

quote:
jag får gå omkring med huvudet fullt av sånt här trams hela tiden


Känner igen det där, häromdan blev trycket så stort att jag satte mig ner och skrev "Mannens väl och ve; en kort essä om livets självklara glädjeämnen" men den tänker jag inte lägga ut på forumet av rädsla för repressalier från nykterister, feminister och andra som skulle kunna känna sig kränkta


"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"
Go to Top of Page

Ingvar.Ahlberg
300.000-klubben, Semester på egen begäran

1969 Posts

Posted - 2009/05/15 :  16:01:56  Show Profile Send Ingvar.Ahlberg a Private Message  Reply
Siktat i sydvästra Skagerack: En långsam rodbåt med en yngling och en golfarhustru i besättningen. Ett par elegant rutiga golfbyxor voro uppriggade som segel och för babords halsar gjorde de god fart med kurs mot Tahiti.

Kapten Ahab

Ansvarig för och Designer bakom H.A.D Halland Audio Design.
Driver också The Vacuumed Cat co.
Go to Top of Page

Ingvar.Ahlberg
300.000-klubben, Semester på egen begäran

1969 Posts

Posted - 2009/05/15 :  17:08:47  Show Profile Send Ingvar.Ahlberg a Private Message  Reply
Norra skogsbygdens nerfinnarförening har i afton årsmöte på P.K&B i Kungsbacka, nyfikna hälsas välkomna. Nerfinningskonsten har fört en tynande tillvaro i Sverige de senaste decennierna men nu tas det krafttag för att åter få universitetskurser i ämnet.

Till skillnad mot uppfinnarkonsten där vilken galenpanna som helst kan uppfinna vad som helst helt utan regler, penicilin t.ex som smakar skit, så styrs nerfinningarna av ett klart deffinierat regelsystem, alla nerfinningar skall syfta till att försämra de mest rudimentära vardagsfunktionerna.
Nöden sägs vara uppfinningarnas moder så dessa kommer således från sämsta tänkbara förhållanden medan nerfinningarna föds ur överflöd och inte sällan viss överkonsumtion.

Trots det dystra nuläget får vi inte glömma att några av de mest briljanta nerfinningarna faktiskt kommer från Sverige.
Lysande exempel är: självhäftande toalettpapper, släckstift till Briggs & Stratton, Marjasinkvitton, korkspik, blötsnö och Storstockholms lokaltrafik.

Albert Zweistein

Ansvarig för och Designer bakom H.A.D Halland Audio Design.
Driver också The Vacuumed Cat co.
Go to Top of Page

Marina Jansson
Member

2328 Posts

Posted - 2009/05/15 :  23:38:45  Show Profile Send Marina Jansson a Private Message  Reply
quote:
Känner igen det där, häromdan blev trycket så stort att jag satte mig ner och skrev "Mannens väl och ve; en kort essä om livets självklara glädjeämnen" men den tänker jag inte lägga ut på forumet av rädsla för repressalier från nykterister, feminister och andra som skulle kunna känna sig kränkta



Det finns ju PM, kan man få ett ex? Jag räknar mig inte som något av det du räknat upp, men jag blev ju våldsamt nyfiken!

Waf, Waf!

Go to Top of Page

Ingvar.Ahlberg
300.000-klubben, Semester på egen begäran

1969 Posts

Posted - 2009/05/15 :  23:57:42  Show Profile Send Ingvar.Ahlberg a Private Message  Reply
I går kväll hittades en stor tunna konversationsämne kvarglömt på Gällinge busshållplats av Länsasessor Valdemar Vaudeuville. Ämnet är av yppersta kvalitet och tros härröra från Saarijärvi eller möjligen Östkarelen.
Tunnan är i säkert förvar hos frivilliga fjärdingsmannaorganistionen och återfås mot vältalig beskrivning.

Milos Forehand

Ansvarig för och Designer bakom H.A.D Halland Audio Design.
Driver också The Vacuumed Cat co.
Go to Top of Page

Ingvar.Ahlberg
300.000-klubben, Semester på egen begäran

1969 Posts

Posted - 2009/05/16 :  00:41:07  Show Profile Send Ingvar.Ahlberg a Private Message  Reply
Vi har med alla till buds stående medel försökt få vår katt att gå runt het gröt men hon vägrar, antingen kliver hon över eller så äter hon kotlett i stället. Vad skall vi göra?

Caroline af Nattugglas

Ansvarig för och Designer bakom H.A.D Halland Audio Design.
Driver också The Vacuumed Cat co.
Go to Top of Page

Ingvar.Ahlberg
300.000-klubben, Semester på egen begäran

1969 Posts

Posted - 2009/05/16 :  01:08:12  Show Profile Send Ingvar.Ahlberg a Private Message  Reply
Den sedan en tid försvunne tamburmajoren Agathon Sax&kam är återfunnen välbehållen!
Han har uppenbarligen, under en attack av svåra existensiella grubblerier, förirrat sig in på Arlas avdelning för fildelning där han ,dag som natt, portionerat fil i både 1l och 3dl förpackningar. Hans älskade hustre, Renate (född von Braun) berättar för Nerikes Ingalunda: Jag är så ein yberglycklich att ha honom nach hause igen, jag bryr mich inte om vem han delar ein sån fil mit, bara han sind hemma im der nacht.

Per-Bertil Reuter

Ansvarig för och Designer bakom H.A.D Halland Audio Design.
Driver också The Vacuumed Cat co.
Go to Top of Page

Ingvar.Ahlberg
300.000-klubben, Semester på egen begäran

1969 Posts

Posted - 2009/05/16 :  09:00:45  Show Profile Send Ingvar.Ahlberg a Private Message  Reply
Aktionsgruppen för Raketostens återinträde på den Svenska marknaden har idag demonstration. Samling vid Götaplatsen för march mot löpriktningen. Allmänheten inbjudes att deltaga, medtag rubank!

Kavli Tornehaver

Ansvarig för och Designer bakom H.A.D Halland Audio Design.
Driver också The Vacuumed Cat co.
Go to Top of Page

Ingvar.Ahlberg
300.000-klubben, Semester på egen begäran

1969 Posts

Posted - 2009/05/16 :  09:36:31  Show Profile Send Ingvar.Ahlberg a Private Message  Reply
Långe Dags färd hem om natten är oftast plågsam då takhöjden på stadens spårvagnar är på tok för låg. Detta renderar honom otaliga missprydande bulor och blånader i pannan och på hjässan.
Insamling till störtkruka föreslås!

Eugene O´Nilsson

Ansvarig för och Designer bakom H.A.D Halland Audio Design.
Driver också The Vacuumed Cat co.
Go to Top of Page

Ingvar.Ahlberg
300.000-klubben, Semester på egen begäran

1969 Posts

Posted - 2009/05/17 :  07:56:04  Show Profile Send Ingvar.Ahlberg a Private Message  Reply
Jag föreläser i afton på temat: Hur många vägar måste en man gå nedför, Hur många hav måste en vit duva segla för om masten, Hur många gånger måste Canonball Aderley, Varför blåser svaret på vinden?

Robert Timmerman

Ansvarig för och Designer bakom H.A.D Halland Audio Design.
Driver också The Vacuumed Cat co.
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2009/05/18 :  09:16:13  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
quote:
Hur många hav måste en vit duva segla
Beror det inte på hur många gäss det är på sjön? (Eller var det YES, för då ska det räcka med en droppe i havet)

Edited by - huzze on 2009/05/18 09:16:43
Go to Top of Page

Ingvar.Ahlberg
300.000-klubben, Semester på egen begäran

1969 Posts

Posted - 2009/05/18 :  10:16:17  Show Profile Send Ingvar.Ahlberg a Private Message  Reply
Ordstäv sökes!

För att komplettera min samling Svenska ordstäv och talesätt söker jag ett "Den som gräver en grop åt andra behöver oftast spade" i bra skick.
Har som bytesobjekt helt ocirkulerade "Liten Tova stjälper ofta stort dass" eller "Man skall inte gå över ån efter katten" samt ett "Man skall inte gasta glas på morbror Sten" använt endast en gång.

Erik-Axel Kalfjäll

Ansvarig för och Designer bakom H.A.D Halland Audio Design.
Driver också The Vacuumed Cat co.

Edited by - Ingvar.Ahlberg on 2009/05/18 10:17:20
Go to Top of Page

Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

7801 Posts

Posted - 2009/05/18 :  11:18:21  Show Profile Send Fuling a Private Message  Reply
"Den som gräver en grop åt andra är oftast en hederlig jävel"
"Man ska inte ropa hej förrän man fått ett bäcken"

"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"
Go to Top of Page

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2009/05/18 :  12:52:05  Show Profile Send matså a Private Message  Reply
Ingvar Ahlberg så när du pratar så är det Gud som pratar genom din mun och penna

Min fotosida på flickr
Go to Top of Page

Ingvar.Ahlberg
300.000-klubben, Semester på egen begäran

1969 Posts

Posted - 2009/05/18 :  13:09:41  Show Profile Send Ingvar.Ahlberg a Private Message  Reply
Nej, det är endast en miljöskada. I mycket späd ålder blev jag tappad i dopingfuntet i Lundby gamla Kyrka och fick i mig en större mängd vigt vatten, så vigt vatten att det kunde förevisats på cirkus.
Därav denna till synes aldrig sinande ström av trams.
Eventuella dopinganklagelser är således också helt ogrundade.

Ingvar

Ansvarig för och Designer bakom H.A.D Halland Audio Design.
Driver också The Vacuumed Cat co.
Go to Top of Page

Ingvar.Ahlberg
300.000-klubben, Semester på egen begäran

1969 Posts

Posted - 2009/05/19 :  12:22:50  Show Profile Send Ingvar.Ahlberg a Private Message  Reply
I afton har jag högläsning av valda delar ur mina romaner: Den gamle och huvet, Farväl till Vapnö kloster och Kockan flämtar för dig.

Om bussen från Dals-Långed blir lagad kommer Magnum Samuelsson att i en konstpaus dansa sin Bossa Nova koreografi till Svansjön.

Henning Way

Ansvarig för och Designer bakom H.A.D Halland Audio Design.
Driver också The Vacuumed Cat co.
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2009/05/19 :  15:09:19  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Svenska Apatiska Förbundet manar - GÖR SLAG I SAKEN! .... men inte nu ....
Go to Top of Page

Beat
Member

1505 Posts

Posted - 2009/05/19 :  15:28:47  Show Profile  Visit Beat's Homepage Send Beat a Private Message  Reply
typ; den som slår yxan i båten får ro som fan..

Du når oss på Lazy Boy hær:

sales@lazyboyaudio.no

https://www.facebook.com/lazyboyaudio/

http://www.lazyboyaudio.no/
Go to Top of Page

Ingvar.Ahlberg
300.000-klubben, Semester på egen begäran

1969 Posts

Posted - 2009/05/19 :  15:40:29  Show Profile Send Ingvar.Ahlberg a Private Message  Reply
För er som föredrar vila har vi ett jättelager ypperliga saker som det redan är gjort slag i. Finns rosa, blå och perstorpsfärg.
För att underlätta för eder behöver ni inte beställa, vi levererar medelst stadsbud till alla som inte ringt inom fem minuter.

Tel: 118118 fråga efter Ulrik.

B-E Dragare

Ansvarig för och Designer bakom H.A.D Halland Audio Design.
Driver också The Vacuumed Cat co.
Go to Top of Page
Page: of 4 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000